شناسایی اولین مورد اومیکرون در ایران

[ad_1]

در رفتن Omicron بالاخره به ایران رسید. از هفته گذشته کارشناسان نسبت به ورود این سویه جدید کرونا به کشور هشدار دادند و امروز ورود اومیکرون به ایران رسما تایید شد. سازمان بهداشت جهانی این گونه جدید را به عنوان عاملی برای نگرانی شناسایی کرده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت صبح امروز گفت: پرونده ای که با حضور بهرام عن اللهی برگزار شد، تایید کننده ابتلا به کرونا در ایران بود.

محمد هاشمی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در جلسه اضطراری امروز با تایید مشاهده یک مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور، همه اعضا درباره تدوین پروتکل جدید بهداشتی بحث و تبادل نظر کردند. ستادها نظرات و پیشنهادات خود را به ستاد ملی کرونا ارسال کردند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه نتیجه جلسه امروز اعلام و سپس از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از گسترش تنش های جدید در کشور اطلاع رسانی می شود، بر لزوم رعایت پروتکل بهداشتی تاکید کرد.

در همین حال، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تشخیص قطعی کرونا در فردی که به کشور همسایه سفر می‌کند، گفت: یکی دو مورد داریم. پرونده های مشکوک Omicron که در دست بررسی است.

محمدمهدی گویا در تشریح ورود سویه جدید کرونا به نام Omicron به کشور گفت:

وی گفت: آزمایشات فوری بر روی این فرد انجام و تشخیص قطعی شب گذشته توسط آزمایشگاه اعلام شد.

وی افزود: در حال حاضر یک مورد تشخیص در کشور داریم و یکی دو مورد مشکوک داریم که در حال بررسی است. نتیجه آزمایشات نهایی را اعلام خواهیم کرد و همه این افراد به دقت تحت نظر هستند.

وی گفت: ما در آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، کیت‌های مختلف موجود داریم و می‌توانیم پیچیده‌ترین انواع اومیکرون‌ها و ویژگی‌های ژنتیکی آن‌ها را شناسایی کنیم.

درخواست محدودیت

صبح امروز دبیر کمیته ملی علمی کرونا، دکتر. طایفه حمیدرضا گفت: باید محدودیت ها و انزوای موجود را دوباره اعمال کنیم. توصیه می کنیم که بازگردید و دوباره برای حداقل چهار هفته برای قرنطینه اقدام کنید. از آنجایی که آمیکرون با پیش بینی شیوع سریع ویروس در کشور به اوج خود می رسد، احتمالاً در هفته های آینده پیک ها ظاهر خواهند شد.

این طایفه تصریح کرد: توصیه ما این است که برای مدارس، دانشگاه ها، کنسرت ها، استادیوم ها، رستوران ها و کلوپ های بالای 10 نفر در نظر گرفته شود و این محدودیت ها اعمال شود. زیرا این یک مشکل جدی است و اگر این اقدامات را انجام ندهید، طی سه تا چهار هفته آینده شاهد قله آمیکرون در کشور خود خواهید بود.

ما فقط 17 روز فرصت داریم تا با Omicron کار کنیم

یکی از اعضای کمیته علمی ملی مبارزه با کرونا، تهدید Omikron جدی است و می تواند کشور را در عرض 17 روز تحت تاثیر قرار دهد و اظهار داشت: ظرف چند هفته می توانیم به موج جدیدی که با آمیکرون خواهد بود بپیوندیم.

دکتر. پیام طبرسی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا درباره میزان نگرانی از ورود آمیکرون به کشور گفت: مرزها قابل انسداد نیست و تعداد زیادی مسافر از کشورهای مختلف وارد کشورمان می شوند. هر روز.

وی افزود: نکته ای که در مورد آمیکرون وجود دارد این است که اگر وارد آمیکرون شود در 17 روز استرس شدیدی خواهد داشت که برای دلتا حدود 100 روز است. اگر امروز یک مورد آمیکرون در کشور پیدا کنیم ممکن است تا 17 روز دیگر کشور درگیر آمیکرون شود و بلافاصله نقشه آبی کشور به نقشه قرمز تبدیل شود.

طبرسی گفت: بنابراین آنچه در حال حاضر اهمیت دارد رصد مسائل بهداشتی و مسائل مهم است. در عین حال اکنون در آستانه شب یلدا هستیم و از هموطنانم تقاضا دارم از رفتن به مکان های بسته خودداری کنند. نگران بودم امروز در خیلی جاها کنسرت برگزار شود. فضای کنسرت بسته است و مردم می توانند ماسک های خود را بردارند که می تواند منجر به بیماری گسترده شود.

وی گفت: نکته مهم دیگر این است که دوزهای تقویت کننده واکسن برای افراد بالای 18 سال که سه ماه است واکسینه شده اند باید تزریق شود. چون ممکن است فرصت دومی نداشته باشیم و در عرض دو تا سه هفته به موج جدیدی که آمیکرون را همراهی می کند ملحق شویم، بنابراین هر چه سیستم ایمنی بالاتر و امنیت جمعی بیشتر شود، انشالله می توانیم موفق شویم. لازم به ذکر است که تهدید آمیکرون جدی است. زیرا او در سراسر جهان گرفتار شده است و شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید.

طبرسی گفت: از آنجایی که مدت زمان آن بسیار کوتاه است و طی دو یا سه روز تکثیر می شود، باید نکات بهداشتی رعایت شود.

وی درباره وضعیت مدارس و رعایت پروتکل های مدارس گفت: مدرسه مشکل بسیار جدی است. امروز تصمیم گرفتیم نامه ای از کمیته علمی به ستاد ملی کرونا ارسال کنیم و اعمال محدودیت های جدی را توصیه می کنیم. بسیاری از کشورهای اروپایی با تحریم ها مخالفت کردند و دوباره آن را اعمال کردند. هلند هم اکنون در شب کریسمس در قرنطینه است. بسیاری از هموطنانمان بلیت اروپایی دی ماه دریافت کرده اند یا مردم می خواهند به ایران بیایند.

طبرسی گفت: توصیه من این است که افرادی که در ایران هستند به اروپا سفر کنند و کسانی که می خواهند به ایران بیایند با این شرایط نیایند. با این حال، این یک نگرانی جدی است. حداقل به اعضای خانواده خود احترام بگذاریم تا مریض نشوند. در چند روز اخیر به مواردی برخورد کردیم که افرادی از خارج به ایران آمدند، الان این بیماری در ایران کنترل شده است اما آمدند مادر یا پدرشان را مریض کردند.

او گفت: «یک چیزی که باید بر آن تأکید کنیم این است که اگر می‌خواهیم کاری در مورد آمیکرون انجام دهیم، اکنون زمان آن است. حالا که کنترل نسبی داریم، باید کار کنیم، اما وقتی وارد پیک می‌شوید، تعطیلی یا افتتاح جلسات دیگر فایده‌ای ندارد. ما هم همه این موارد را در ستاد اعلام می کنیم. بحث امروز این است که باید تحریم‌ها را جدی‌تر بگیریم و اکنون زمان آن است.

طبرسی گفت: 100 روز برای دلتا برای Omicron نداریم اما 17 روز فرصت داریم. اگر امروز پیدا می شد، 17 روز دیگر باید با موج Emicron روبرو می شدیم. اگر قرار است مرزها را ببندیم، می‌خواهیم محدودیت‌هایی ایجاد کنیم و … الان وقت آن است. این به سلامت مردم کمک می کند، اگر آمیکرون با آن موج شکل بگیرد، نظام سلامت و مردم دوباره به آن ملحق می شوند و باید شاهد کسب و کار زیادی باشیم.

سازمان بهداشت جهانی در مورد omicron هشدار داد

سویه آمیکرون ویروس کرونا در 89 کشور جهان شناسایی شده است و شیوع این ویروس در منطقه شیوع در مدت یک و نیم تا سه روز دو برابر شده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، سویه آمیکرون به سرعت در کشورهایی که بخش بزرگی از جمعیت آن‌ها علیه کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند، بسته به کمپین واکسیناسیون، در حال گسترش است.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا گسترش سریع سویه Amicron به ایمنی آن مرتبط است یا افزایش سطح ویروس.

با این حال، همچنین ممکن است ترکیب این دو عامل در انتشار گسترده سویه آمیکرون نقش داشته باشد.

کارشناسان می گویند برای درک تأثیرات پیش از واکسیناسیون و سرکوب سیستم ایمنی بر شدت استرس و شدت بیماری به داده های بیشتری نیاز است.

یکی از ناشناخته‌های آمیکرون میزان بروز موارد حاد بیماری کووید 19 است. داده های اولیه از آفریقای جنوبی نشان می دهد که سویه های آمیکرون باعث تعداد زیادی از موارد کووید 19 نمی شود.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز شنبه اعلام کرد که اطلاعات کافی برای ارزیابی شدت بیماری کووید 19 در بیماران مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ندارد.

در بیانیه آمده است: «برای درک شدت این سویه و شدت بیماری قبل از واکسیناسیون و تأثیر ایمنی به داده‌های بیشتری نیاز است».

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما