یکی از جنبه های کرونا یک خطای آزمایشگاهی است

[ad_1]

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) سویه جدید کووید-19 دلتاکرون را که گفته می شود ترکیبی از سویه های دلتا و اومیکرون است رد کرده اند: “این شناسایی به احتمال زیاد نتیجه یک خطا در توالی ژنتیکی آن است. استرس. “

به گزارش ایرنا، محققان قبرسی اخیرا 25 مورد از سویه جدید ویروس کرونا را شناسایی کرده اند که مخلوطی از گونه های دلتا و اومیکرون است.

این سویه که به عنوان “Deltacron” شناخته می شود، توسط لئونیدوس کوستریکیس، استاد و رئیس گروه بیوتکنولوژی مولکولی و ویروس شناسی مولکولی در دانشگاه قبرس شناسایی شد.

او به بلومبرگ نیوز گفت که محققان آزمایشگاه بیوتکنولوژی و ویروس‌شناسی مولکولی قبرس 25 مورد جهش را پیدا کرده‌اند و این یافته‌ها را به یک پایگاه بین‌المللی ژنتیکی به نام GISAID ارائه کرده‌اند که برای شناسایی ویروس کرونا استفاده می‌شود.

اخبار مربوط به جهش ادعایی در روزهای شنبه و یکشنبه در رسانه ها منتشر شد و کارشناسان بهداشت WHO این یافته ها را رد کردند.

کارشناس کووید-19 از سازمان بهداشت جهانی، دکتر. کرووتی کوپالی گفت که کشف محققان قبرسی احتمالاً یک محصول متوالی “به دلیل آلودگی اجزای omicron در نمونه دلتای آزمایشگاهی” بوده است.

او در توییتی نوشت: «هیچ چیز شبیه دلتاکرون نیست. امیکرون و دلتا ابرنواختر تشکیل نمی دهند.

دکتر امپریال کالج لندن. تام پیکوک گفت: «توالی‌های ژنتیکی دلتا با «جهش‌های عجیب» از زمان ظهور این نوع ایجاد شده‌اند.

دکتر جان اسمیت، محقق پزشکی در دانشگاه نیویورک گفت: «محققان 65 نمونه از توالی‌های اومیکرون با جهش‌های دلتا مانند را در شهر نیویورک پیدا کردند، اما آلوده بودن این توالی‌ها تأیید شد». گفت آدریانا هوگو.

او در توییتی نوشت که این سکانس را از GISAID حذف کرده و قبل از تحقیقات لازم به خبرنگاران هشدار نداده است. در حالی که برخی از این دنباله ها کاملا واقعی به نظر می رسند، اما زمانی که کتابخانه را دوباره طراحی کردیم، اینطور نبودند. آماده سازی کتابخانه اجازه می دهد تا مواد ژنتیکی استخراج شده متوالی به یک کتابخانه آماده تبدیل شود.

محققان گفتند: «مسئله آلودگی بالقوه به کیفیت آزمایشگاهی مربوط نمی شود و در هر آزمایشگاهی که توالی یابی ژنتیکی انجام می دهد، رخ می دهد.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما