(تصویر) راهنمای نور سفید در انتظار حکم شهردار

[ad_1]

نور سپید هدایت سنتا در پارک شوش پناهگاهی برای کاهش آسیب های اجتماعی زنان است. زنانی که در زندگی خود مورد ظلم، آزار، بی عدالتی، سردرگمی، اعتیاد و تجاوز قرار گرفته اند که اکنون همه جاده ها به یک مانع بزرگ تبدیل شده اند. بن بست به نام جابجایی.

برای بسیاری از ما، جابجایی می تواند به اندازه کلمات باشد. اما آیا می دانید جابجایی چیست؟ آیا آوارگی زن را درک می کنید، زیرا در نهایت یک مرد آواره می تواند با تمام تلاش شبانه از خود مراقبت کند، اما یک زن چگونه می تواند شب را در جاده و در ناامنی بگذراند؟ سرما، گرما، گرسنگی و بیماری را تحمل کنید، با ناامنی و پرخاشگری چه باید کرد؟ از ترس ادم چیکار کنیم؟ با خطراتی که زن را در تاریکی شب تهدید می کند چه باید کرد؟

این درد به یک فاجعه بزرگ تبدیل می شود که در آن پاهای کودک نیز قابل مشاهده است. مادران بی پناه و بی پناه به همراه فرزندانشان در کلانشهر تهران. مادری که غمش برای فرزندانش بی پایان است.

چراغ سفید هدایت برای این زنان معتاد، برای این زنان بی پناه، برای این مادران و کودکان آواره تنها کانونی برای کاهش آسیب های اجتماعی نیست. این موسسه خانه آنهاست. خانه آن زمان آنها را با خود برده است. خانه ای که در آن استراحت می کنند. جایی که غذای گرم می خورند و بیماری هایشان درمان می شود. اگر معتاد باشند به گونه ای رفتار می شود که به صورت داوطلبانه اعتیاد را ترک کرده و به زندگی عادی باز می گردند. آنها یک تجارت یاد می گیرند و پول در می آورند. بچه هایشان بچه می شوند و ترس هایشان را فراموش می کنند.

در آن خانه دلها برایشان می تپد و درد و تپش آنها شنیده می شود و مهم این است که سقفی دارند که شب ها در امنیت کامل بر روی آن بخوابند. چراغ سپید امید، شعاع امید دلهای پریشان در آستانه خاموشی است و غم آوارگی زنان، مادران و کودکان در این مرکز، بار دیگر بر دل انسان می نشیند.

واقعیت این است که شهرداری منطقه 12 با امید به خانه می خواهد بعد از قراردادی دو ساله موسسه را تعطیل کند.

مدیر این مرکز، سپیده علیزاده، گفت که مسئولان رحم نکردند و ساختمان را پس گرفتند. او برای مراقبت از این پناهگاه دست یاری به سوی همه دراز کرده است. معاون دادستان کل کشور پس از بازدید چند ساعته از مرکز، در نامه ای به شهرداران تهران و منطقه، مجوز ادامه فعالیت مرکز و تامین کلیه امکانات اولیه از جمله برق، گاز و تعمیرات را اعلام کرد. علیرضا زاکانی شهردار تهران نظر مساعدی دارد و در واقع احیای کانون زنان بی سرپرست شوش به تصمیم او بستگی دارد.

عکاس: لیلا سادات عقیلی

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما