سال بزرگ حزب کمونیست چین

[ad_1]

چیندر رفتن جیمز پالمر، معاون سردبیر سیاست خارجی؛ دولت چین از این کشور می خواهد تا داستانی را با شی جین پینگ در مرکز خود به اشتراک بگذارد.

طی سال گذشته، انزوای جهانی چین با ظهور کرونا، کاهش شهرت جهانی، سرکوب فزاینده آزادی بیان آنلاین و سرکوب هنجارهای اجتماعی توسط دولت چین تشدید شده است. همه اینها صدمین سالگرد حزب کمونیست چین را رقم زد.

این جشنواره به دلیل سیاست سختگیرانه پکن برای کاهش تعداد عفونت ها و عفونت های ویروس کرونا در سراسر کشور، ساکت تر از حد انتظار بود. رژه ها در چین برگزار شد، اما نه متناسب با هفتادمین سالگرد در سال 2019 یا سالگرد جنگ جهانی دوم در سال 2015.

با این وجود، صدمین سالگرد همچنان نشان دهنده قدرت حزب کمونیست چین است و نقش اقتدارگرایانه روزافزون رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، از مائو تسه تونگ تا “تقویت قدرت خود را بیش از هر رهبر چینی دیگر” برجسته می کند. این قطعنامه تاریخی، که تنها سومین قطعنامه در تاریخ حزب است، بر نقش مهمی که «اشیاء» در روایت حزب ایفا می کنند، تأکید می کند. در قلب هر سرکوب شی گرا، کلمه کلیدی این است که حزب اولویت دارد.

بهترین تحلیل از «اشیاء» و سیاست خارجی قدرت حزب به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست آن کشور به شرح زیر است:

ملیندا لیو، رئیس دفتر نیوزویک در پکن، در 1 ژوئیه در فارین پالیسی نوشت: «تفکر شی جین پینگ همه جا است.» از اعلامیه های حزب تا نسخه های جدید کتاب های درسی برای کودکان. این بدان معناست که حزب مهمانی پرچم و ترقه نیست.

برای شی، صدمین سالگرد تشکیل حزب تلاشی برای حفظ و پاکسازی آخرین بقایای نظام رهبری جمعی است، در حالی که در همان زمان آماده می شود تا قدرت خود را در سال آینده پس از در دست گرفتن زمام امور حزب برای سومین دوره بی سابقه، تثبیت کند. در سال 1396، همانطور که گفتم، ظهور «شی» اجتناب ناپذیر نبود، اما با درج نام او در مصوبه حزب امروز، نشانه های کمی از مخالفت با او دیده می شود.

* تریسی ون لیو در 8 اوت با اشاره به نسخه تک بعدی حزب کمونیست چین از حزب در سیاست خارجی خود نوشت: “به گفته وی، این سیاست باید به شدت اجرا شود. اقلیت ها به اردوگاه های کار فرستاده شدند و مخالفان به زندان افتادند. اما همه این اقدامات نمی توانست تنها بر سانسور تکیه کند.

حزب کمونیست چین یک نسل کامل از جاسوسان و خبرچینان آنلاین را آموزش داده است. به چینی ها یاد داده اند که به یکدیگر بدگمان باشند و در عین حال از مسیر مدافعان حقوق بشر و احزاب فمینیست منحرف شوند. از دست دادن مداوم آزادی بیان برخی افراد را عصبی می کند، اما دیگران را به سوء استفاده از آن برمی انگیزد. گروهی از ملی گرایان متجاوز و سرسخت می توانند با حمله به افرادی که به اندازه کافی میهن پرست نیستند، اینترنت را مؤثر کنند.

* مقالات زیادی در مورد پایان دادن به رشد چین نوشته شده است زیرا رشد اقتصادی این کشور کند شده و جمعیت کابوس می بیند.

با این حال، ناتانیل شر و سام برسنیک در 21 نوامبر خود در فارین پالیسی نوشتند: «جهان نباید در مورد ظهور چین عجله داشته باشد. ایالات متحده آمریکا.

بیانیه پلنوم ششم اخیراً منتشر شده، همانطور که شی در کنگره نوزدهم گزارش شد، چین را در مسیر اجتناب ناپذیر تجدید قدرت ملی تحت رهبری مرکزی حزب کمونیست نشان می دهد. البته، تشخیص تبلیغات از باور واقعی دشوار است، اما هیچ نشانه‌ای از کاهش اعتماد به سخنان خود حزب در چین وجود ندارد.

* جوزف توریگیان، استادیار خدمات بین‌الملل در یکی از دانشگاه‌های آمریکا، در 25 نوامبر در فارین پالیسی، با اشاره به پیگیری برای ایجاد نسخه‌ای از نظر سیاسی صحیح از تاریخ شی جین پینگ که نه تنها در مورد کنترل کمونیستی بلکه در مورد “مشکلات” است. اعلا، «در زمان انقلاب فرهنگی»، با اشاره به نیازهای شخصی ناشی از مبارزه بر سر تاریخ حزب، نوشت.

قابل ذکر است، «توریگیان» در حال نگارش شخصیت پدر «شی» است که در آینده منتشر خواهد شد. او می نویسد: «شی جونگ شان به عنوان یک انقلابی جوان در توطئه جنایتکارانه حزب محلی خود شرکت داشت، حزبی که از جریان اصلی حزب کمونیست چین دور شده بود و اتهامات متقابلی به پاکسازی و قتل داشت. جنجال بر سر میراث آن حادثه در دهه 1960 عواقب جدی برای او داشت.

جنجال کوچک در تاریخ حزب با آزار و اذیت 20000 نفر به پایان رسید. منحصر به فرد محسوب می شود. داستان خانواده «شی» نشان می دهد که اکثر اعضای حزب موافق هستند که منافع حزب در اولویت است، حتی اگر داستان به نفع آنها پیش نرود.

* هلن گائو، نویسنده ساکن پکن، در مقاله فارین پالیسی در 23 اکتبر نوشت که یکی از نگرانی های اصلی حزب کمونیست چین در سال 2021، جوانانی بودند که به طرز خطرناکی “غربی” و “جاه طلب” حزب بودند. آنها چنین فکر می کنند زیرا اینطور است. مردان جوان بسیار زنانه به نظر می رسند، رفتاری زنانه دارند یا به این دلیل که بازی های ویدیویی به اندازه کافی آموزشی نیستند.

با این حال، به دلیل کاهش سریع جمعیت فعال و سن کار در این کشور، جوانان باید بار سنگین چین را در مواقع سخت تحمل کنند. حزب کمونیست چین از تمام قدرت تبلیغاتی خود برای انتقال یک پیام ساده استفاده می کند: شور و شوق، غیرت و تمایلی که جوانان باید با آن به کار و زندگی بپردازند تا در «عصر جدید شکوهمند چین» زندگی کنند.

گائو استدلال می کند که علیرغم تبلیغات دولتی، بسیاری از جوانان تمایلی به انجام این کار ندارند، به ویژه زمانی که نابرابری اقتصادی در حال افزایش است و موفقیت دور از دسترس به نظر می رسد.

منبع: فارین پالیسی

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما