آیا آلودگی هوا باعث زوال عقل می شود؟

[ad_1]

یک مطالعه اخیر توسط محققان دانشکده تحقیقات کیک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد که کاهش آلودگی هوا می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را نیز کاهش دهد.

بر اساس مطالعه جدید محققان دانشکده پزشکی کیک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، بهبود کیفیت هوا خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

در پزشکی و روانپزشکی به اختلالات روانی مزمن و گاه شدید ناشی از بیماری در آن قسمت از مغز که با تغییرات شخصیتی و گمنامی و اختلال حافظه همراه است، زوال عقل می گویند.

تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد، اگرچه هنوز مشخص نیست که بهبود کیفیت هوا چگونه بر سلامت مغز تأثیر می گذارد.

دکتر دکتر، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «نتایج مطالعه ما مهم است زیرا این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد کاهش آلودگی هوا در طول زمان می تواند بر سلامت مغز زنان مسن تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به آن را کاهش دهد». شینهوی وانگ گفت. نویسنده تحقیق. آنها به زوال عقل کمک می کنند. کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا مغز را سالم نگه می دارد.

رابطه بین کیفیت هوا و سلامت مغز

محققان با تجزیه و تحلیل رابطه بین کاهش آلودگی هوا و زوال عقل در زنان 74 تا 92 ساله، برخی از داده ها را بررسی کردند. برای زنانی که در ابتدا زوال عقل نداشتند، چندین تست عملکرد شناختی هر سال بین سال‌های 2008 و 2018 انجام شد تا مشخص شود که آیا آنها زوال عقل دارند یا خیر. نتایج آزمون به شرح زیر بود:

در زنانی که در مناطقی با بیشترین کاهش ذرات معلق (PM2.5) و دی اکسید نیتروژن مرتبط با ترافیک (NO 2) زندگی می کنند، خطر ابتلا به زوال عقل به ترتیب 14 و 26 درصد کاهش می یابد. بهبود کیفیت هوا همچنین با افزایش عملکرد شناختی و حافظه کلی مرتبط است که نشان دهنده تأثیر مثبت کیفیت هوا بر بسیاری از قسمت های مغز است.

زوال عقل که زنان را به طور نابرابر تحت تأثیر قرار می دهد، نه تنها یک بیماری ویرانگر برای بیماران و خانواده های آنهاست، بلکه یکی از گران ترین بیماری های مزمن در ایالات متحده از نظر درمان است. بر اساس تحقیقات اندیشکده آمریکایی غیرانتفاعی سیاست جهانی RAND Corporation، هزینه مالی درمان زوال عقل در سال 2010 بین 159 تا 215 میلیارد دلار بوده است و انتظار می رود تا سال 2040 دو برابر شود.

یکی از محققان این مطالعه گفت: «تحقیقات ما نشان داده است که تشدید استانداردهای کیفیت هوا می تواند به پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل در زنان مسن کمک کند، که بار اجتماعی آنها را افزایش می دهد. گفت دیانا یونان. و همچنین کاهش می یابد.

این یافته ها در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما