عدم اطمینان در پرداخت سود سهام عدالت 1399

[ad_1]

در فاصله دو ماه تا پایان سال هنوز خبری از واریز سود سال 1399 نیست.

به گزارش تسنیم، در حالی که دو ماه تا پایان سال 1400 باقی مانده، هنوز خبری از پرداخت سود در سال گذشته نیست. در سال 1399 سود سال 1398 در دو قسط پرداخت شد. اسفند 1396 فاز اول و در تیرماه سال گذشته مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران اجرا شد.

پیگیری های نهادهای ذیربط در خصوص پرداخت سود سال 1399 هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و ظاهراً در جلسه شورای عالی بورس تصمیم گیری خواهد شد.

عشقی حدود یک ماه پیش در حاشیه جلسه هیات مدیره سازمان بورس به آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد:

منظور من این است که؛ در سال گذشته فرآیند پرداخت سود به صورت مستقیم و غیرمستقیم به سهامداران عادل صورت گرفت که به گفته مسئولان سازمان بورس، این سود در سال جاری انجام می‌شود، البته تصمیم نهایی در شورای عالی سازمان بورس خواهد بود. تبادل.

از سوی دیگر، عامل مهم در تعیین پرداخت سود سهام عدالت، شفافیت انتخابات هیات مدیره سهام عدالت استانی است. در اواخر دولت دوازدهم قرار بود انتخابات سراسری این شرکت ها در استان های مختلف برگزار شود که به دلایل مختلف برگزار نشد.

پیش از این اشقی رئیس انجمن بورس با بیان اینکه قرار نیست عدالت در مجمع استانی شرکت های سهامی برگزار شود، گفته بود: در حال حاضر برای تشکیل مجمع شرکت ها با مشکلات جدی مواجه هستیم. هیئت مدیره شرکت ها با سرمایه گذاری مستقیم میلیون ها نفر تشکیل می شود، بنابراین در عمل این هیئت ها هرگز نمی توانند به حد نصاب لازم برای تشکیل هیئت مدیره برسند.

یعنی شرکتی با پنج میلیون سهامدار مستقیم هرگز نمی تواند با اکثریت مجمع تشکیل دهد و همیشه باید با تعداد بسیار کمی مجمع تشکیل دهید. این تجربه تشکیل مجمع شرکت های سهامی عادلانه استانی بود. سال گذشته و اوایل امسال مجامع این شرکت ها با حضور کمتر از یک دهم سنت تشکیل شد.

به گفته عشقی، یکی از راه حل های جدی که می توانیم برای این مشکل پیشنهاد کنیم، استفاده از فناوری است که به ما امکان می دهد در مورد احراز هویت و مشارکت گسترده مردم در رویدادها بحث کنیم.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما