رفتار خریداران خانه

[ad_1]

مرکز آمار ایران در یک نظرسنجی عمومی به بررسی رفتار خریداران لوازم خانگی پرداخت. نتایج این نظرسنجی که فروشندگان در آن شرکت کرده اند نشان می دهد که مردم در درجه اول کیفیت محصول را مد نظر قرار می دهند و ثانیا به برند لوازم خانگی و ظاهر جذاب آن توجه می کنند. از دیگر دلایل و پاسخ های این گزارش آماری عدم علاقه برخی مصرف کنندگان به لوازم خانگی و عرضه کالاهای خانگی خارجی از دید فروشندگان است.

مرکز آمار ایران در گزارشی صنعت لوازم خانگی ایران را زیر ذره بین بررسی کرد. شواهد گزارش رسمی نشان می دهد مصرف کنندگان ایرانی به 9 دلیل در تولید داخلی شکست خورده اند که مهم ترین آن کیفیت پایین نمونه های خارجی است. اداره آمار دولتی که در سال های اخیر بخش های مختلف را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده است، در گزارشی بر اساس مصاحبه با فروشندگان بازار لوازم خانگی، فناوری و نوآوری را دو مزیت محصولات خارجی نسبت به تولیدات داخلی در صنعت لوازم خانگی ایران دانست.

در این گزارش، پاسخ دهندگان به سه دلیل اصلی انتخاب محصولات خارجی توسط مصرف کنندگان ایرانی، دوام بیشتر و ماندگاری بیشتر به دلیل استفاده خلاقانه از طرح های با تکنولوژی بهتر و پیشرفته تر اشاره می کنند. بررسی فروش عمده و خرده کالاهای خانگی که توسط مرکز آمار ایران تهیه شده است نشان می دهد که دلایل زیادی برای عدم علاقه مصرف کنندگان به لوازم خانگی خانگی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به عدم اطمینان، عدم کیفیت در مقایسه با رقبای خارجی اشاره کرد. قیمت های ضعیف و فرهنگ رفتار مشتری وجود داشت.

در فرهنگ رفتار مصرف کننده، نکته جالب توجه اهمیت برند محصول، کیفیت و جذابیت ظاهری آن است که با توجه به شواهد موجود، تاثیر عمیقی بر فرهنگ خرید لوازم خانگی در ایران دارد. فروشندگان می گویند مشکلاتی مانند مصرف کم انرژی، حمایت خارجی از صنعت لوازم خانگی و اهمیت بازارهای خارجی از سوی تولیدکنندگان خارجی باعث موفقیت چشمگیر محصولات خارجی در ایران شده است. بررسی بیشتر این گزارش دلیل عرضه لوازم خانگی خارجی در ایران را با وجود برندهای داخلی نشان می دهد. به گفته فروشندگان لوازم خانگی، از هفت دلیل مختلف برای عرضه لوازم خانگی، تقاضا از سوی مصرف کنندگان مهم ترین است. شرایط فروش آسان، سود بالا و کیفیت عالی محصول آنها را ترغیب می کند تا این محصولات را در فروشگاه های خود عرضه کنند.

این گزارش در سه بخش مختلف تنظیم شده و به دلایل عرضه لوازم خانگی در کشور، بی کیفیتی لوازم خانگی و بی توجهی مصرف کنندگان به لوازم خانگی از دیدگاه فروشندگان می پردازد. در این گزارش به نقل از فروشندگان این محصولات، دلایل بی کیفیتی محصولات در صنعت لوازم خانگی داخلی را ذکر می کند که به پنج دلیل کیفیت محصولات ایرانی در منطقه به اندازه نمونه های مدرن و خارجی نیست. اول، از آنجایی که این محصولات از فناوری و نوآوری پیشرفته استفاده نمی کنند، شکاف بین محصولات داخلی و رقبای خارجی قابل توجه است.

این در حالی است که به دلیل هزینه های بالای تولید، صنعت داخلی با مشکلات بی کیفیتی مواجه است. همچنین قطعات مورد استفاده در محصولات خارجی نسبت به قطعات مشابه در تولیدات داخلی بهتر است و در این زمینه اعتماد و اطمینان کمتری به صنایع داخلی وجود دارد. عدم خلاقیت در طراحی و غیر رقابتی بودن بازار داخلی یکی دیگر از عوامل تفاوت کیفی محصولات داخلی و خارجی لوازم خانگی در بازار ایران است. این شواهد تمام اتفاقاتی که در صنعت لوازم خانگی ایران می افتد را پوشش نمی دهد. اما کنار هم قرار دادن آنها می تواند برخی از مشکلات این صنعت رو به رشد را آشکار کند که باید در سیاست های وزارت صامت مورد توجه قرار گیرد. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، لزوم استفاده از این شواهد برای بهبود جهت‌گیری صنعت، سیاست‌گذاران صنعتی را بر آن داشته تا با تنظیم مناسب بخش داخلی، در ارتقای کیفیت صنعت پیش قدم شوند. ایجاد آخرین تکنولوژی و آخرین روند. از این طریق تشویق به افزایش رقابت پذیری این محصولات در بین فروشندگان و مصرف کنندگان شود. جهت گیری فعلی صنعت لوازم خانگی عمدتاً بر افزایش تولید متمرکز است و نه صادرات محور، بلکه تغییر ساختار سیاست های صنعتی در منطقه برای بهبود کیفیت قطعات مورد استفاده در تولید داخلی و ترویج برندهای داخلی است. وضعیت تولیدات داخلی در بین مصرف کنندگان ایرانی. . جزئیات بیشتر را در گزارش مرکز آمار ایران بخوانید.

دلایل عرضه لوازم خانگی خارجی در داخل کشور

در این قسمت از فروشندگان اینگونه دستگاه ها این سوال پرسیده شد که دلیل عرضه لوازم خانگی خارجی در کشور با وجود برندهای داخلی چیست؟ در این هفته پاسخ های متفاوتی برای این سوال وجود دارد، 34 درصد تقاضای مصرف کنندگان، 22 درصد کیفیت کالاهای خارجی، 20 درصد فروش آسان محصولات خارجی برای فروشندگان، 10 درصد سود بیشتر، رقابت با سایر فروشندگان با 5 درصد. در شرایط فعلی عدم پذیرش کالاهای داخلی 5 درصد و سایرین سهم 4 درصدی دارد. در این قسمت این سوال از فروشندگان لوازم خانگی پرسیده شد که دلایل کیفیت بالاتر لوازم خانگی خارجی نسبت به تولیدات داخلی چیست؟ به گفته این گروه، این مشکل 9 علت مختلف دارد.

از مهمترین دلایل وضعیت خوب تجهیزات خارجی می توان به فناوری پیشرفته تر با 26 درصد، خلاقیت در طراحی خوب با 19.9 درصد، دوام بالا با 17.9 درصد و تضمین کیفیت بالای قطعات مورد استفاده در محصولات خارجی با 17.8 درصد اشاره کرد. . 7.3 درصد کاهش مصرف انرژی، 1.5 درصد سیاست های کمک های خارجی، توجه 2.9 درصد به نیازهای کشورهای مقصد و 2.6 درصد بازار رقابتی کشور صادرکننده و نیم درصد سایر عوامل در رده های بعدی قرار دارند که پاسخگو هستند. . مساله این است. ‘ فروشندگان تکرار کردند.

ضعف لوازم خانگی

در تولید داخلی نقاط ضعفی وجود دارد که در این گزارش به آن پرداخته شده است. ناآگاهی از فناوری روز و استفاده نوآورانه در تجهیزات با هزینه تولید بالا (با سهم 26 درصدی) و کاهش کیفیت (سهم 26 درصد)، عدم اطمینان از کیفیت قطعات مورد استفاده در تولید (با سهم 23 درصد)، عدم خلاقیت در طراحی (با 18 درصد سهم)، غیر رقبا پاسخ به سؤالات فروشندگان با بازار داخلی (با سهم 7 درصد) و سایر عوامل (با سهم 1 درصد) واضح تر است. مرکز آمار ایران.

دلایل عدم توجه به محصولات خانگی

بررسی مرکز آمار ایران 10 دلیل مختلف برای عدم علاقه مصرف کنندگان ایرانی به محصولات داخلی نشان می دهد: عدم اطمینان با 21 درصد، عدم کیفیت در برابر رقبای خارجی با 16 درصد، قیمت گذاری نامناسب با 14 درصد، فرهنگ رفتار مصرف کننده با حدود 12 درصد. با خدمات پس از فروش بد، تجربه ناموفق محصول با 8 درصد، عدم توصیه سایر مشتریان با 8 درصد، تبلیغات بد با 5 درصد، توجه فنی فروشنده با 2 درصد و 2 درصد در سایر موارد از مهمترین دلایل داخلی هستند. مشتریان محصولات ایرانی را نادیده بگیرند. به طور مشخص، هنگام تحلیل رفتار مصرف‌کننده و انتخاب محصول خارجی آن‌ها، هشت دلیل ذکر می‌شود که تولیدکنندگان خارجی لوازم خانگی بر کیفیت با 27 درصد، اهمیت برند با 25 درصد، جذابیت فیزیکی با 19 درصد و چشم و چشم تمرکز دارند. 14 درصد گزینه های اصلی وجود دارد. تاکید بر تبلیغات جهانی با 6 درصد، حمایت از تولید داخلی با 5 درصد، عدم حمایت از هویت ملی با 2 درصد و سایر عوامل با 1 درصد در فرهنگ رفتار خرید مصرف کننده نقش دارند.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما