(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

[ad_1]

در رفتن خودروساز آلمانی مرسدس بنز پس از ماه ها تلاش بالاخره مفهوم جدید و سدان فوق لوکس خود را عرضه کرد. مرسدس ویژن EQXX رونمایی شد که علاوه بر برد 621 مایل در ساعت در هر بار شارژ، با ضریب درگ 0.18 از هوا عبور می کند و آن را به یکی از پیشروترین خودروهای آیرودینامیک در جهان تبدیل می کند.

به گزارش فرارو، عملکرد چشمگیر EQXX به آن اجازه می دهد تا با یک بار شارژ بیش از 621 مایل (1000 کیلومتر) را طی کند. این محدوده برای سفر از برلین آلمان به پاریس فرانسه بدون شارژ کافی است. مرسدس ادعا می کند که یک راننده معمولی باید دو بار در ماه ماشین خود را شارژ کند.

مرسدس چیز زیادی در مورد باتری EQXX فاش نکرده است، اما گفته است که ظرفیت آن کمتر از 100 کیلووات ساعت است. با این حال، این شرکت جزئیات مهمی در مورد کل سیستم ارائه می دهد که 50٪ حجم کمتر و 30٪ سبک تر از سیستم خودرو EQS است. حداکثر ولتاژ سیستم 900 ولت است و قاب حمل آن حدود 1091 پوند (495 کیلوگرم) وزن دارد. این خودرو همچنین از یک موتور الکتریکی 201 اسب بخار (150 کیلووات) نیرو می گیرد. مرسدس ادعا می کند که نیروی محرکه آنقدر کارآمد است که 95 درصد انرژی تولید شده مستقیماً به چرخ ها منتقل می شود.

سقف همچنین دارای پنل های خورشیدی 117 سلولی است که خودرو از آنها برای تامین انرژی بسیاری از سیستم های الکتریکی کمکی مانند دمنده های HVAC خودرو، چراغ های جلو و سیستم های سرگرمی استفاده می کند. یک باتری لیتیوم-آهن-فسفات جداگانه نیز برای ذخیره انرژی به سیستم متصل است. در حالت ایده آل، این فناوری می تواند مسافت 15.53 مایلی (25 کیلومتری) را به خودرو بدهد که در مواقع اضطراری بسیار کارآمد خواهد بود. متاسفانه با نگاهی به تصاویر ارائه شده توسط EQXX نمی توان به ابعاد دقیق خودرو دست یافت، اما خودرو نسبتا جمع و جور است. طول این سدان تقریباً 182.3 اینچ (463 سانتی متر) و فاصله بین دو محور 110.2 اینچ (280 سانتی متر) است. برای مقایسه، آخرین کلاس C دارای 187 اینچ (طول 475 سانتی متر) است و بر روی فاصله بین دو محور 112.8 اینچ (286.51 سانتی متر) نصب شده است.

این خودروی الکتریکی نیز طبق استانداردها نسبتاً سبک است و وزن آن 3858 پوند (1750 کیلوگرم) است. این مرسدس بنز C300 سدان 2022 کمی بیش از 3693 پوند (1675 کیلوگرم) وزن دارد. مرسدس برای ساخت آیرودینامیک این سدان از فناوری های متعددی استفاده کرده است. به عنوان مثال، ترکیب پرده های هوا در سپر جلو و روکش چرخ، ایزوله آیرودینامیکی را در آن گوشه از بین می برد. همچنین دریچه های خنک کننده فعال روی شیشه جلو وجود دارد که تنها در صورت لزوم باز می شوند. در قسمت عقب، یک دیفیوزر عقب با سرعت بالا در زمانی که از آن استفاده نمی شود، به درستی روی بدنه قرار می گیرد.

در داخل، یک صفحه نمایش یکپارچه 47.5 اینچی (120.6 سانتی متری) وجود دارد که فضای بین دو ستون را پر می کند. این یک صفحه نمایش 8k است که دارای یک سیستم ناوبری با گرافیک سه بعدی است که می تواند شهر را از نمای ماهواره ای تا ارتفاع 33 فوت (10 متر) ثبت کند. کابین با مواد بادوام از جمله پارچه های ساخته شده از الیاف ابریشم مانند فولاد زیستی، پوست های گیاهی ساخته شده از قارچ، پوست حیوانات ساخته شده از الیاف پودر کاکتوس و کفی های بامبو تزئین شده است. مرسدس قول داده است که این خودرو را به مرحله تولید برساند، اما جدول زمانی تعیین نکرده است.

تصاویر مرسدس ویژن EQXX

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

(تصویر) آیرودینامیک ترین مرسدس بنز تاریخ

منبع: موتور 1

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما