نقاط قوت و ضعف بایدن در سیاست خارجی در سال 2021

[ad_1]

دیوید ایگناتیوسدر رفتن– دیوید ایگناتیوس – ستون نویس واشنگتن پست؛ مهم است که برخی از موفقیت‌های واقعی دولت بایدن را از برخی شوک‌های درخشان‌تر او متمایز کنیم تا بتوانیم دیدگاهی جامع از فراز و نشیب‌های سیاست خارجی او داشته باشیم.

تیم بایدن کار درستی انجام داده است: تلاش برای احیای اتحاد ایالات متحده و مشارکت جهانی پس از چهار سال غفلت مرگبار تحت رهبری دونالد ترامپ. بزرگترین نقطه قوت آمریکا در خارج از کشور، شبکه وابسته به یکدیگر است که ترامپ احمقانه از آن متنفر است، یا بدتر از آن، به دنبال کسب درآمد است. بایدن از اولین روز ریاست جمهوری خود این روابط و اتحادها را احیا کرده و به استثنای همکاری در افغانستان در این زمینه موفق بوده است.

مشارکت پیشرفته ما می تواند به ما کمک کند تا با برخی از بحران های رو به رشد بیرونی مقابله کنیم. ناتو دوباره مانند یک اتحاد واقعی رفتار می کند. در جلسه هفته گذشته شورای نظامی جبهه، برنامه های روشن و قاطعی در مورد چگونگی پاسخ ناتو به حمله احتمالی روسیه به اوکراین در حالی که ارتش به سمت روسیه حرکت می کند، بدون عقب نشینی تحت فشار مسکو، طراحی شد.

این اتحاد همچنین ایالات متحده را در آسیا قوی تر می کند. سیاست، فناوری و شاید حتی برنامه ریزی نظامی یک روزه روابط ایالات متحده با استرالیا، هند و ژاپن برای مقابله با تسلط چین در آسیا است. با توجه به قدرت دشوار اتحاد Oculus با استرالیا و بریتانیا برای ساخت زیردریایی های هسته ای و به اشتراک گذاری سایر فناوری های نظامی، این می تواند مهم ترین حرکت استراتژیک ما در دهه های اخیر باشد.

فرانسه از پرتاب Okos خشمگین شد، زیرا نشان داده نشد که حق ساخت یک زیردریایی را از دست خواهد داد. با این حال، وزیر امور خارجه بلانکن و سایر مقامات دولتی به سرعت و با موفقیت برای حل این موضوع تلاش کردند. همکاری اخیر فرانسه با ایالات متحده در بحران اوکراین به ما یادآوری می کند که دو کشور دوستان خوبی هستند.

بزرگترین اشتباه بایدن در سیاست خارجی این بود که افغانستان را در هرج و مرج رها کرد. بایدن شخصا مصمم بود به طولانی ترین جنگ در آمریکا پایان دهد. او مردی سرسخت و گاهی عصبانی است. او کاری را که می خواست انجام داد، اما هزینه قابل توجهی برای آبروی آمریکا داشت. ارتش ایالات متحده و سیا سخت تلاش کردند تا نیروها را از افغانستان خارج کنند، اما وزارت خارجه به اندازه کافی سطح فروپاشی دولت در کابل و برآورد نیاز به تخلیه هزاران آمریکایی و افغان را مدیریت نکرد.

از نظر اعتبار، افغانستان نقطه ضعف کارنامه بایدن تلقی می شود. بایدن به خود می بالید که در ماه ژوئن به ایالات متحده بازخواهد گشت، اما واقعیت این است که کابل تصویری از خروج ایالات متحده بود. دشمنان آمریکا اکنون در حال آزمایش عزم آمریکا هستند و شاید پاسخ بهتری وجود داشته باشد، زیرا بایدن و سایر دوستان به دنبال تقویت قدرت اتحاد بلینکن هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با تهدید به حمله به اوکراین، برای تقسیم جدید اروپا تلاش می‌کند. پاسخ بایدن ترکیبی معقول برای جلوگیری از تجاوز روسیه و آمادگی برای احتمال عبور پوتین از مرز است. این طرح یک سیگنال جسورانه است مبنی بر اینکه در صورت حمله پوتین، ایالات متحده از شورشیان ضد روسیه حمایت خواهد کرد.

بایدن خواهان روابط بهتر، پایدارتر و قابل پیش بینی تر با روسیه است. با این حال، بلینکن که گفته بود در مورد هر موضوعی با مسکو صحبت خواهد کرد، روز سه شنبه درخواست پوتین برای تقسیم جدید حوزه نفوذ در اروپا را به درستی رد کرد و به خبرنگاران گفت که این ایده باید “بیهوده” باشد. تاریخ.

پوتین تنها رهبری نیست که عزم بایدن را آزمایش کرده است. ایران همچنین در حال تسریع توانایی خود در ساخت سلاح هسته ای است. چین در حال رقابت برای ساخت زرادخانه هسته ای عظیم و همچنین سیستم هایی است که قادر به ردیابی ایالات متحده نیستند.

نظر من این است که در اولین سال فعالیت سیاسی خود به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، بایدن در سیاست خارجی خود بسیار آرام و عمل گرا بود. با وجود همه جذابیت های ایرلندی، او کاملاً بی احساس است. ترامپ درباره خروج از کابل صحبت کرد، بایدن این کار را کرد. ترامپ با مسکو درباره آغاز دور جدیدی از دیپلماسی صحبت کرد. بایدن شروع کرد.

مشکل این است که موتور سیاست گذاری بایدن در راس دولت نصب شده است، که باید در هر چراغ قرمز کنگره متوقف شود، به خصوص چراغ قرمزهایی که توسط دموکرات های مترقی (جناح چپ حزب دموکرات) روشن می شود. واقع بین بودن در سیاست خارجی گاهی به معنای عدم محبوبیت و مواجهه با انتقاد به دلیل عدم تاکید کافی بر ارزش هاست. فضای کیسینجر جایی است که نظم و قابلیت پیش بینی در جایی که بایدن می خواهد باشد مهم است.

منبع: واشنگتن پست

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما