(فیلم) غنای حمام های سنتی در حلب

[ad_1]

حمام القواس، حمام سنتی ترکی در شهر حلب در شمال سوریه، یکی از محل های تجمع مردان است.

به گفته فرعون، حمام های باستانی در یکی دیگر از شهرهای حلب به دلیل قطعی مکرر برق رونق گرفته است.

محمد حریری که نیم ساعت برای حمام منتظر ماند، گفت: «ما برای گرم کردن آب خانه عمدتاً به برق متکی هستیم، اما بیشتر اوقات برق قطع می شود.

این مرد 31 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: «در اینجا، ما تمام زمانی را که برای حمام کردن نیاز داریم صرف می کنیم.

حمام حلب، با اتاق‌های بخار مرمرین، فواره‌های شش ضلعی و گنبدهای خاص، قرن‌ها به عنوان یک مرکز اجتماعی بوده است که مردان برای شستن، گوش دادن به موسیقی و حتی غذا خوردن گرد هم می‌آیند.

اما در سرتاسر سوریه جنگ‌زده، کمبود آب، سوخت و برق، آن را به پناهگاهی برای حمام‌کنندگان گرم و طولانی در زمستان سرد تبدیل کرده است.

حمام القواس یکی از بیش از 50 حمام سنتی در شهر قدیمی حلب است که از سوخت گازوئیل و هیزم برای تامین انرژی کوره آب گرم و بخار استفاده می کند.

مردان زیر گنبد قوسی آن نشسته اند و برخی از آنها در حالی که آب گرم را از حوض سنگ جمع می کنند، آهنگ های سنتی عربی می خوانند.

در یک نقطه نزدیک، درمانگران ماساژ از صابون و پارچه برای تمیز کردن مشتریانی که روی زمین مرمر دراز کشیده اند استفاده می کنند.

حریری گفت که در کودکی به همراه پدر و عمویش از حمام حلب دیدن کرده است. او حالا با پسرش می آید، نه برای ادامه سنت، اما آب کافی در خانه برای خانواده پنج نفره اش نیست.

او گفت: «شما باید در پنج دقیقه در خانه حمام کنید، اما می توانید پنج ساعت در حمام بمانید.

بسیاری از سازه ها در طول چندین دور جنگ در جنگ داخلی سوریه به شدت آسیب دیدند.

از زمان بازگشت حلب به کنترل کامل دولت سوریه در سال 2016، تنها 10 پرونده بازگشایی شده است.

عمار رضوان، 33 ساله، که حمام کردن در قرن چهاردهم را از پدربزرگش به ارث برده است، گفت که هرگز فکر نمی کرد رفاه دوباره بازگردد.

او در حین به روز رسانی ثبت نام مشتریان به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در سال 2017 پس از پایان جنگ حمام ها را در حلب بازگشایی کردیم، اما انتظار نداشتیم که شاهد چنین مشارکتی باشیم.

(فیلم) غنای حمام های سنتی در حلب

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما