پرسپولیس در وزارت جدید

[ad_1]

داریوش مصطفوی روز یکشنبه پس از پایان جلسه جواز کسب مدیران استقلال و پرسپولیس گفت: کمیته جواز کسب یک کمیته مستقل است و ربطی به مکان خاص ندارد و به وضعیت کشور ربطی دارد. یعنی استقلال و پرسپولیس مشکل شانه ای دارند که ربطی به مدیران فعلی آنها ندارد. مشکلات از سال 2001 انباشته شد و حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه شده که حق با آنها نبوده، بنابراین فشار و کنترل داریم.

وی افزود: تمام مسائل این دو باشگاه در جدول به آنها داده شده است و خدا را شکر مدیران این دو باشگاه همکاری کامل داشته اند. مشکل بزرگ این دو باشگاه مشکل مالکیت تیم است. این دو باشگاه حدود 98 درصد برای دولت است. در فوتبال آسیا و جهان اینگونه نیست. فوتبال آسیایی گفت: شرکت هایی برای اداره باشگاه ها می آیند که با فوتبال آنها آشنایی ندارند.

مصطفوی افزود: خوشبختانه مشکلات اصلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برطرف شده است و مسائل جزئی نیز با کمیته بدوی و رئیس فدراسیون حل خواهد شد. من فردی صریح هستم. رئیس فدراسیون فوتبال شهاب الدین عزیزی خادم کمک زیادی کرد و چند بار تماس گرفت تا همه را دور هم جمع کنیم. امروز به این نتیجه رسیده ایم که در این کشور می توان اتحاد و همبستگی برقرار کرد. بزرگترین تیم ایران فوتبال این کشور است. اوایل ذات تیم ملی استقلال و پرسپولیس بود اما حالا دیگر تیم ها در این موضوع به تیم ملی کمک می کنند.

وی در ادامه افزود: جلسه بسیار خوبی داشتیم و امیدوارم مسائل حل شود. مسائل زیادی وجود دارد که باید به حل آنها کمک کنیم زیرا حسن نیت وجود دارد.

رئیس کمیته استیناف جواز کسب این باشگاه گفت: مقرر شد باشگاه پرسپولیس در اختیار وزارتخانه ای قرار گیرد و مدیر آن به صورت انفرادی باشگاه را اداره کند. اگر کمیته استیناف برای حل مسائل گذشته تشکیل شده باشد. گذشته هم مقصر نبود. موضوع مالکیت دو باشگاه چنان معضلی ایجاد کرده بود که مردم باید از یک سری سوالات عبور می کردند.

مصطفوی گفت: مجموعه کارشناسان درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تند بود. کارشناس باید بفهمد که این یک وظیفه ضروری برای کشور است. تا جایی که می دانیم می توانیم جایگزین کنفدراسیون فوتبال آسیا شویم.

وی افزود: در حال حاضر اداره مالیات مدیران دو باشگاه را تعلیق کرده است که باید 60 60 میلیارد پرداخت کنند. امروز دیدم زنگ زدند و از شما خواستند 5 میلیارد بدهید. این پول را از کجا می آورند؟ استقلال و پرسپولیس حقوق کارمندان خود را ندارند. آنها باید بیایند و به این دو باشگاه کمک کنند.

رئیس کمیته استیناف مجوزهای حرفه ای باشگاه ها درباره اینکه آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کمیته استیناف مجوزهای حرفه ای را می پذیرد، تصریح کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به من این حق را داد که امضای خود را بپذیرم. آنها با من موافق نیستند. من را چک کردند و دیدند 50 سال است که در این فوتبال هستم. ما دروغ نمی گوییم. مشکلات زیادی وجود دارد که به راحتی برطرف نمی شود. آنها باید نتایج کسب شده توسط تیم ملی را بپذیرند. هر دو باشگاه ما 60 میلیون هوادار دارند.

مصطفوی گفت: آجیجی خادم در این نشست اعلام کرد که آماده پرداخت هزینه های این دو تیم است. کدام فدراسیون برای آن آمادگی دارد؟ امیدوارم مسائلی که در این اتاق تصمیم گرفته ایم روی کاغذ بیاید و به AFC فشار بیاوریم تا مسائل بین دو تیم حل شود. امیدوارم تیم ها مسائل مربوط به کمیته صدور مجوز حرفه ای را مسخره نکنند. این کمیته آنقدر قدرتمند است که حتی می تواند مدیران باشگاه را تعلیق کند و کنفدراسیون فوتبال آسیا این حق را به ما داده است. مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال تلاش هستند و انشالله این مشکلات حل خواهد شد.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما