واکسن نوترکیب به زودی وارد فاز انسانی خواهد شد

[ad_1]

ایرنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه واکسن بازسازی شده کرونا ایرانی تا اسفندماه امسال وارد شرایط انسانی می شود، گفت:

واکسن نوترکیب نسل سوم واکسن هاست. یعنی واکسن های ساخته شده از ویروس کشته یا ضعیف می شوند و واکسن های ساخته شده از پروتئین های خالص توسط پاتوژن ها یا نوترکیب ها دنبال می شوند.

دکتر. حسن ابوالقاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محققان بیمارستان بقیه الله نیز در زمینه ساخت واکسن کرونا ورود پیدا کرده اند و موفقیت هایی نیز کسب کرده اند. واکسن نوترکیب ما در فاز حیوانی است و طولی نمی کشد که به فاز انسانی می رسد، به عبارتی احتمالا تا قبل از اسفندماه وارد فاز انسانی واکسن کرونا خواهیم شد.

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت های مختلف تالیفی ساخت واکسن های کرونا نوعی موازی کاری محسوب نمی شود، گفت: این کار موازی محسوب نمی شود اما این موضوع فرصت بسیار مفیدی برای ایرانیان است. محققان باید از این فرصت استفاده کنند. حضور موثر محققین ما در این گونه فعالیت های علمی ارزشمند است.

وی افزود: هر چه تعداد از این مجموعه ها واکسینه شوند، محققان ما اعتماد به نفس پیدا کرده اند و کار در چنین زمینه هایی زیرساخت های لازم را برای توسعه آینده فراهم می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: اعتماد محققان ما مهمتر از تولید واکسن است.

سعیده فخارزاده، رئیس گروه زیست شناسی سازمان غذا و دارو در برنامه آنلاینی که تولید واکسن کرونا در کشورها و توانمندی های ایران را بررسی می کند، اعلام کرد که محققان ۱۲ درخواست جدی برای تولید واکسن کرونا ارسال کرده اند. به سازمان غذا و دارو

وی گفت: 12 درخواست برای DNA، mRNA و انواع غیرفعال به سازمان غذا و دارو ارسال شده است که 8 مورد پروپوزال مورد فعال، یک مورد در سطح بالینی و 3 مورد نزدیک به مرحله بالینی است. همچنین تنها پنج مورد به سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

فخارزاده یادآور شد: این نشان می دهد که کشور ما ظرفیت های زیادی برای تولید واکسن دارد که باید از آن بهره ببریم و در این راستا کاری که به عنوان نهاد نظارتی انجام دادیم ثبت واکسن ها بود.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما