طرز تهیه پودینگ شکلاتی، یک دسر جذاب و خوشمزه

[ad_1]

فراد دسر پایه اصلی مهمانی و یکی از اصلی ترین غذاهای لذیذ رستوران هاست. دسر معمولا بعد از غذا سرو می شود. زیرا شیرینی موجود در آن به هضم بهتر غذا کمک می کند. پودینگ یک دسر لطیف است که از شیر و شکر تهیه می شود و برای غلیظ شدن آن معمولاً نشاسته، پودر ژلاتین یا آرد گندم به آن اضافه می کنند. پودینگ ها در طعم های مختلفی مانند پودینگ وانیلی، میوه ای، زعفرانی، شکلاتی و غیره ساخته می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

به گزارش فرارو، پودینگ شکلاتی یکی از انواع پودینگ است که طعم بسیار مطبوعی دارد زیرا حاوی شکلات است. پودینگ معمولا به شکل نیمه تمام در سوپرمارکت ها موجود است. اما می توانید با یک دستور ساده پودینگ خوشمزه و سالم در خانه درست کنید. در ادامه این مطلب شما کاربران گرامی با طرز تهیه پودینگ شکلاتی، نکات مهم و ترفندهای مربوط به تهیه پودینگ آشنا می شوید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی

شیر: یک لیتر (معادل چهار لیوان)
آرد شیرینی سفید: 1 پیمانه
شکر: 1 لیوان شراب قرمز
نشاسته گل یا نشاسته ذرت: 3 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: 200 گرم
شکلات تخته ای (تلخ یا شیرین): 200 گرم
وانیل: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلات

۱- ابتدا آرد + نشاسته را در قابلمه با نصف لیوان شیر ریخته و خیلی سریع با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا آرد کاملا در شیر حل شود و گلوله نشود. سپس شکر و شیر باقی مانده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

2- قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و به هم زدن ادامه دهید تا فرنی مایه غلیظ شود و وقتی جوش آمد بعد از 3 دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید.

3- در این مرحله شکلات تخته ای را که به دمای محیط رسیده است در قابلمه ای با وانیل قرار دهید و هم بزنید تا شکلات آب شود.

4- در مرحله آخر خامه صبحانه را به محتویات قابلمه اضافه کنید و 3 تا 5 دقیقه با همزن برقی و با سرعت کم هم بزنید تا پودینگ شما یکدست و شفاف شود. سپس آن را در لیوان های دسر یا ظرف مورد نظر بریزید و به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا پودینگ خاموش شود و آماده سرو است. قبل از سرو می توانید روی پودینگ را با شکلات رنده شده، پودر پسته، میوه یا خامه فرم گرفته تزیین کنید. نوش جان

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما