(تصویر) واکسیناسیون در کوه های یخی کشمیر

[ad_1]

در روستایی در کشمیر تحت کنترل هند، مسرت فرید، یک کارمند بهداشت، روستاییان را واکسینه می کند.

به گزارش فرارو، مسرت فرید عضوی از تیمی از کارکنان بهداشتی است که کمپینی خانه به خانه برای تزریق واکسن کرونا به نوجوانان 15 تا 18 سال و افزایش این واکسن در بین افراد بالای 60 سال در کشمیر راه اندازی کرده است.

فرید و همکارانش هزاران واکسیناسیون را در طول سال گذشته انجام داده‌اند که عمدتاً در روستاهای دور افتاده بوده‌اند.

اما زمین سرد و یخی تنها مانع نیست. برخی از ساکنان هنوز در مورد این واکسن مردد هستند و به سختی از زمستان های هیمالیا امرار معاش می کنند.

فرید گفت: «بیشتر دختران جوان به دلیل اطلاعات نادرست و بی اعتمادی تردید دارند. آنها بر این باور غلط تأکید می کنند که واکسن ها بر بارداری تأثیر می گذارد یا از آن جلوگیری می کند.

او گفت: «ما نه تنها آنها را در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌کنیم، بلکه باید آنها را در مورد واکسن آموزش دهیم تا اعتماد آنها را جلب کنیم.»

جعفرعلی، مسئول بهداشت گفت: چالش اصلی امسال هوای سخت است، برخلاف سال گذشته که برخی از همکارانش در جریان تبلیغات انتخاباتی توسط مردم محلی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند زیرا بسیاری از ساکنان احساس می کردند که واکسن می تواند باعث ناتوانی جنسی، عوارض جانبی جدی یا حتی مرگ شود.

بر اساس آمار رسمی، تا به امروز، کارکنان بهداشتی بیش از 72 درصد از 14 میلیون نفر واجد شرایط منطقه را به طور کامل واکسینه کرده اند.

مقامات بهداشتی اخیراً برخی از روستاها را تخریب کرده اند که به دلیل باران های شدید و واکسیناسیون ارتباط آنها با شهرهای اطراف قطع شده است، از جمله روستای عمدتا قبیله ای جنگل خاگ که در خانه های گلی، سنگی یا چوبی زندگی می کنند.

ارشا بیگم، یک زن نابینای سالخورده، هنگام بازدید تیم پزشکی از خانه او و تزریق واکسن تقویت کننده از او تشکر کرد. او گفت: در این شرایط سخت نتوانستم به بیمارستان بروم. من از آنها بسیار سپاسگزارم.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما