میرسلیم: حتی عراق هم از وسایل نقلیه ما راضی نیست

[ad_1]

سید مصطفی میرسلیم در نشست سراسری قطعه سازان کشور گفت: نبایستی منافع عمومی فدای منافع شخصی شود. اگر شکایت شخصی باعث شود دیوان عدالت قانون هوای پاک را لغو کند، خصمانه نیست اما متوجه نمی شود که چه مشکلاتی ایجاد می کند. این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، وی در ادامه گفت: با قطعه سازان درباره واردات خودرو صحبتی نداریم، به دیگران اطلاع دهید چرا که این خودکشی شماست.

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس گفتند: کشور در سال 55 بر پایه قطعه سازی وابسته بنا شد، اما تولید قطعات جدید از سال 75 به خودروسازان جرات طراحی و رفع مشکلات را داد.

وی افزود: میزان استفاده خانواده های ایرانی از خودرو کمتر از دنیا نیست. مشکل ما بحث دیگری است. ایران تنها کشوری است که سرمایه خودرو در آن خوب تلقی می شود. حتی برخی می گفتند ماشین را در بورس بگذارید. مردم به دلیل مشکلات کلان اقتصادی برای حفظ ارزش پول خود وارد بازار خودرو، خانه، طلا و … می شوند. ابتدا باید مشکلات مالی فاحش را حل کنیم.

میرسلیم گفت: در کنار آلودگی هوا، معضل ترافیک زمان زیادی می برد که ارزش اقتصادی بالایی دارد. ما نیازی به ساخت خودروی بیشتری نداریم، استراتژی ما چیز دیگری بود، می خواستیم حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم، 15 سال پیش تصویب شد، اما فقط تولید خودروهای شخصی را افزایش دادیم.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و تولید خودرو و قطعات باید مورد توجه قرار گیرد. اگر خودروساز به جلو حرکت کند، قطعه ساز نمی تواند خود را در این جهت قرار دهد. آنچه بیشتر مورد نیاز است را شناسایی کنید. آموزش نیروی انسانی ماهر از ضروریات طراحی امروزی است. شما نمی توانید با روش های 30 سال پیش کار کنید.

نماینده مردم تهران و سمیران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعداد ما این امکان را به ما می دهد که کیفیت را افزایش دهیم و قیمت ها را کاهش دهیم؛ می توانیم 15 تا 20 درصد هزینه ها را کاهش دهیم، محصول نیاز به ارز دارد، اگر ضمانت کنید که محصول خود را 20 درصد بدهید. ارزان تر، ما به شما ارز با قیمت 20 درصد ارزان تر از بازار آزاد می دهیم.

وی گفت: ما نمی گوییم به ژاپن صادرات می کنیم، می توانیم به سنگال و عراق صادرات داشته باشیم، اکنون شرایط این است که آنها هم از ما ناراضی هستند. وضعیت ما در سال آینده بهتر از امسال خواهد بود.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما