دانش آموز راضی، خانواده ناراضی!

[ad_1]

ایران: امتحانات مجازی دانش آموزان از چند روز پیش آغاز شده است. تنها راه مقامات برای انجام چنین آزمایشاتی محافظت از سلامت دانش آموزان در برابر ویروس کرونا است.

البته خانواده ها از امتحان مجازی دانش آموزان استقبال کرده اند اما با توجه به سطح یادگیری و کیفیت آموزش و موفقیت دانش آموزان احساس می کنند که تحصیلات پایه آنها افت کرده است.

معلمان همچنین می گویند که به دلیل شیوع ویروس کرونا چاره ای جز این ندارند و تمام تلاش خود را می کنند تا شرایط خوبی را برای امتحان و آموزش فراهم کنند. البته مدیران مدارس نیز برای این آزمون ها از روش های مختلفی استفاده می کنند. برخی از مدارس امتحان را به گونه ای طراحی کرده اند که دانش آموز با شروع هر بار فقط یک سوال را می بیند و در صورت جواب دادن یا امتناع، سوال بعدی نمایش داده می شود.

همچنین ترتیب گزینه های دانش آموزان در سوالات چند گزینه ای تغییر کرده است. اما تنها گروهی که با آموزش و امتحانات مجازی موافق و راضی هستند فقط دانشجو هستند. شیما دانش آموز کلاس یازدهم علوم انسانی است. هفته گذشته او در امتحانات آنلاین در ادبیات، روانشناسی، دین و انگلیسی شرکت کرد.

وی درباره نحوه طرح سوالات در پایان ترم گفت: معلمان ما می گفتند همه امتحانات مجازی است اما هر امتحانی متفاوت است. برخی دروس مورد بررسی و برخی تشریحی قرار گرفت. در آزمون تشریحی، برخی از معلمان از آنها می خواستند که بلافاصله پاسخ سؤالات را تایپ کنند، در حالی که برخی دیگر از آنها می خواستند که پاسخ ها را بنویسند، عکس بگیرند و ارسال کنند. زمان امتحان یک ساعت بود.

البته تا الان امتحاناتم زیاد سخت نبوده. “سوالات بسیار ساده بودند.” شیما از امتحانات مجازی رضایت کامل دارد و معتقد است اگر کسی درس را بخواند می تواند بلافاصله به سؤالات پاسخ دهد و اگر دانش آموز کتاب را نخواند باید مانند امتحانات حضوری مدرسه تقلب کند. .

ساگر دانش آموز کلاس هشتم است. فقط امتحانات کمی سخت است. ما فقط در آزمون زبان انگلیسی شرکت کردیم که خیلی سخت بود و آزمون تستی بود. من فکر می کنم شرایط امتحان از نظر شخصی سخت تر شده است، شما باید مطالعه کنید.

معلمان در امتحانات مجازی گزینه ها را جابه جا می کنند و کاری نمی توان کرد. ما باید زودتر اقدام کنیم چون زمان امتحان کمتر از حضور است. البته برخی از دانش آموزان از صفحه سوال اسکرین شات می گیرند و برای همدیگر ارسال می کنند تا از انتخاب درست خود مطمئن شوند.

برخی از خانواده ها مشکلاتی را در آزمون های مجازی مانند یادگیری آنلاین گزارش کرده اند، اما برای حفظ سلامت فرزندان خود باید این الگوی آموزشی را رعایت کنند. خانواده ها بر این باورند که روش قدیمی آموزش مجازی متفاوت و جدید است و در بسیاری از موارد نمی توانند مانند یک معلم به فرزندان خود آموزش دهند و دانش آموزان خود را از مدرسه رها می کنند.

مادر محمد پارسا، دانش‌آموز کلاس نهم، معتقد است: «از کلاس‌های آنلاین راضی نبودم. پسر خودم در آزمون پیوست تقلب کرده است، از دوستانش هم کمک می گیرد و البته کتاب را می بیند.

او می گوید حتی به خود زحمت نمی دهد برای امتحان درس بخواند و می توانیم کتاب را باز کنیم. قبل از امتحان با دوستانش هماهنگ می کند و کتاب جلوی آنها باز می شود.

برخی از خانواده ها می گویند که هر دو پدر و مادر، معلم و ممتحن هستند. مادر صباچی که کلاس دهم است با اشاره به این مشکل می گوید: کار اصلی روی پدر و مادر است یعنی پدر و مادر هم پدر و هم معلم هستند و الان بر امتحانات نظارت می کنند اما در این روزگار. corona چرا بچه را به مدرسه ببریم اما زیرساخت اینترنت ضعیف است معلم ها می گویند چرا اینقدر دیر جواب دادی چرا زود جواب ندادی؟ برخی از دانش‌آموزان اگر سؤال را بدانند کند هستند و زمان کمتری دارند.»

برخی از دانش آموزان درس را جدی نمی گیرند

برخی از معلمان نیز می گویند که در چند ماه پس از آموزش الکترونیکی، تمام تلاش خود را کرده اند تا دانش آموزان در یادگیری مشکلی نداشته باشند. آموزش شخصی با آموزش مجازی متفاوت است. علی زارین، معلم فیزیک پایه دوم گفت: معلمان تجربه تدریس و ایجاد مطالب آموزشی در فضای مجازی را نداشتند و اکنون مشکل آموزش به کودکان مشکل ساز شده است. البته موضوع بعدی خانواده هایی است که وارد بحث تربیت فرزندان شده اند.

در برخی کلاس ها خانواده ها تجربه کافی ندارند و نمی دانند چگونه با تحصیلات خود برخورد کنند و البته تمرکز کافی روی آموزش ندارند. وضعیت به ویژه برای دانش آموزان دبستانی بد است. این را هم بگویم که در این جلسه شاهد افت تحصیلی دانش آموزانم بودم. برخی از دانش آموزان از اینکه معلمان و مدرسه دیگر نظارت نمی کنند و درس را جدی نمی گیرند خیالشان راحت است.»

اوباما با اشاره به نقش خانواده ادامه می دهد: “گاهی اوقات متوجه می شوم که دانش آموزان گروه هایی تشکیل می دهند و پاسخ ها را به اشتراک می گذارند. کاری از دست ما بر نمی آید. شرایط حساس است.” نقش خانواده در اینجا مهم است. آنها باید درس ها و تکالیف خود را به دانش آموزان یادآوری کنند. خانواده باید در زمان امتحان مراقب دانش آموز باشند تا دانش آموز دچار اشتباه نشود.»

معلم نقطه مرجع است

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که معلمان وضعیت دانش آموزان را بررسی و در نهایت نمرات را اعلام خواهند کرد. در بخشنامه ای که به مناطق فرستادیم تاکید کردیم که معلم مرجع نمره باشد و به معلم تکیه نکند فقط در آزمون مجازی کلاس ها، امتحانات ترم و نقش آموزش و پرورش داده شود.

عباس سلطانیان با اشاره به اینکه وضعیت هر منطقه با مناطق دیگر متفاوت است، می گوید: برخی دانش آموزان به گوشی هوشمند دسترسی ندارند و معلمان نیز این را می دانند. او این اختیار را دارد که بر اساس دلایل اداری نمرات دانش آموزان را اعطا کند. به نظر ما معلم مرجع نمره دانش آموز است.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما