نماینده مجلس: برخی محصولات کشاورزی مناسب نیستند

[ad_1]

ایسنا به نقل از یکی از اعضای رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بی شک برخی از محصولات کشاورزی مورد استفاده مردم در حد استاندارد نبوده و سالم نیستند و داستان بازگشت محصولات کشاورزی ایران در آینده نزدیک تکرار خواهد شد.

جبیح الله اعظمی در خصوص سیب زمینی های برگشتی از ترکمنستان گفت: متأسفانه تولیدکنندگان عمده ما اصول و اصول کار حرفه ای را رعایت نمی کنند چرا که هیچ وقت سازمان یا سازمان از آنها نخواسته که به این اصول پایبند باشند. به عبارت دیگر، جهاد تحت هیچ فشاری از سوی وزارت کشاورزی یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نبود. بنابراین پرورش دهندگان کود را همانطور که می خواستند اعمال کردند. به نظر می رسد سیب زمینی هایی که از ترکمنستان باز می گردند سرشار از نیترات هستند.

اعضای هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفتند: 15 یا 20 سال پیش سیب زمینی هایی که به آذربایجان فرستاده بودیم پس داده شد. صادرات این محصولات تنها موضوع نیست. بحث اصلی این است که مردم خودمان باید از این چیزها استفاده کنند. باید دلمان را برای خود بسوزانیم.

محصولات کشاورزی ما در آینده نزدیک بازخواهد گشت

نماینده مردم گیرافت در مجلس از ضوابط سختگیرانه جدید وزارت جهاد کشاورزی در خصوص محصولات استانداری خبر داد و گفت: این روزها وزارت جهاد تولیدکنندگان را مجبور کرده تا در استفاده از سموم و کودهای شیمیایی دقت زیادی داشته باشند. و علاوه بر صدور گواهی سلامت. ، به همراه گواهی قرنطینه. در عین حال صادقانه بگویم که داستان بازگشت کالای ما امسال قطعا تکرار خواهد شد. زیرا به عنوان مثال سیب زمینی و پیازی که امروز مرجوع می شود در فصل تابستان تولید می شود و استانداردهای لازم را ندارد.

سوال وزیر جهاد کشاورزی مشروط به عودت محصول در سال آینده است

عظمی با اشاره به نظارت و دقت جدید وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت تکرار این موضوع در سال آینده، سوالات و مسائل را با دقت از وزیر جهاد خواهیم پرسید. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طبق قانون موظف به نظارت بر سلامت مواد غذایی پس از تولید است. اگر یک محصول ناسالم تشخیص داده شود، حتی می تواند منقرض شود. ما این را به عنوان یک نشانه خوش یمن می دانیم زیرا می خواهیم محصولات سالم تری ایجاد کنیم.

فقط کالای ایرانی برگشت داده نمی شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس از بازگرداندن کالا از چند کشور دیگر خبر داد و گفت: این محدودیت ها و بازپرداخت ها محدود به کشور ما نیست. برای مثال اتحادیه اوراسیا محصولات چهار یا پنج کشور از جمله آذربایجان و ترکیه را ممنوع کرده است. این را هم بگویم که در سال جدید چین استاندارد واردات محصولات به کشورمان را بالا می برد و سختگیری ها را افزایش می دهد. اگر به این فکر نکنیم، کشاورزی ما در تنگنا خواهد بود. کشاورزان ما ممکن است ورشکست شوند. این موضوع باید با ملایمت حل شود تا مزاحمتی برای تولیدکنندگان ایجاد نشود.

بدون شک برخی از محصولات مصرفی از سلامت کافی برخوردار نیستند

وی در خصوص سلامت یا استاندارد بودن محصولات مصرفی گفت: البته برخی از محصولات استاندارد کافی و سالم نیستند، اما نمی توان به همه محصولات تعمیم داد؛ به عنوان مثال برخی از محصولات ما مانند خرما و انجیر کاملا ارگانیک هستند. زیرا سمی یا سمی هستند خیر، اما باید اذعان داشت که کشمش ما در بحران است و با توجه به این موضوع باید استانداردهای بین المللی را برای تضمین سلامت عمومی بالا ببریم.

عظمی همچنین به بحران آب در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به بحران آب، تولید این کالاها با استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و در نهایت اتلاف آب و فرآورده ها برای کشور ضرر مالی نداشته و نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که دقیقا چه اتفاقی برای سیب زمینی افتاده است، گفت: سمی که کشاورزان استفاده می کنند ممکن است برای محصولات گلخانه ای باشد نه برای سیب زمینی. ما نیازمند ارتقاء و آموزش وزارت کشاورزی هستیم. همچنین کشاورزان دوره مورب (زمان استاندارد از روز سمپاشی تا برداشت) را رعایت نکردند.

چندی پیش شایعاتی مبنی بر بازگشت محموله سیب زمینی از ازبکستان منتشر شد. متعاقباً روسیه واردات فلفل از ایران به خاک خود را به دلیل استفاده از چندین سم ممنوع کرد. بعداً گزارش شد که کیوی ایرانی به دلیل بقایای سموم کشاورزی از هند حمل شده است. ترکمنستان نیز اخیرا واردات سیب زمینی ایرانی را ممنوع کرده است.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما