بیت کوین در «نور سلطان» می میرد!

[ad_1]

در رفتن TRT World News در گزارشی به جنبه جدیدی از اعتراضات و ناآرامی های اخیر در قزاقستان و تاثیر این بحران بر بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه قیمت جهانی بیت کوین پرداخته است. TRT World استدلال کرده است که شورش های اخیر در قزاقستان و اختلال در اینترنت این کشور و برخی زیرساخت های دیگر نقش مهمی در کاهش شدید قیمت بیت کوین در هفته گذشته داشته است. نوعی مشکل که نشان دهنده ناامنی جدی بازار ارزهای دیجیتال است.

TRT World نوشت: صبح روز 7 ژانویه امسال، قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت (البته این روند در روزهای قبل تا حدودی ادامه داشت). در این راستا، ارزش ارز دیجیتال پیشرو جهان (بیت کوین) 8 درصد کاهش یافت و قیمت هر بیت کوین به زیر 42 هزار دلار رسید. ارزش آلت کوین ها (سایر ارزهای دیجیتالی که پس از ظهور بیت کوین معرفی شدند) نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در همین حال، بسیاری از ناظران و تحلیلگران کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به اختلالات اینترنت در قزاقستان نسبت می دهند. قزاقستان در روزهای اخیر درگیر ناآرامی های گسترده ای بوده است و دولت قزاقستان برای رسیدگی به این موضوع اینترنت را در سراسر کشور قطع کرده است.

به گزارش فرارو، نیکیتا زوبارف، تحلیلگر ارشد پروژه Bestchange.ru به رسانه های روسی گفت که وضعیت کنونی قزاقستان را باید یک عامل و نه دلیل در روند فعلی قیمت ها در رمز ارز در نظر گرفت. کاتالیزور (شتاب دهنده)) را ارزیابی کنید.

او گفت: “بعید است آنچه در قزاقستان اتفاق افتاد بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. با این حال، به عنوان کشوری با مراکز مختلف مرتبط با ارزهای دیجیتال و استخراج، نباید در مورد پیامدهای تحولات قزاقستان صحبت کنیم.” در آن فعال هستند. بیایید بازار کلی این صنعت را اغراق کنیم.”

زوبروف گفت: فروپاشی بازار سهام جهانی در وهله اول قیمت و ارزش بیت کوین را پایین آورده است که نتیجه گمانه زنی ها و گمانه زنی ها مبنی بر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در بهار آینده است.

قزاقستان؛ ارز بهشت ​​حذف بهشت

بر اساس مطالعه ای که در اکتبر 2021 در دانشگاه کمبریج در بریتانیا انجام شد، قزاقستان رتبه دوم را در استخراج بیت کوین در جهان دارد. سهم آن 18.1 درصد بود و قزاقستان را با 35.4 درصد از تولید و استخراج بیت کوین در جهان پشت سر گذاشت.

در این گزارش آمده است که در سال 2021، ایالات متحده و قزاقستان جهش قابل توجهی در استخراج جهانی بیت کوین داشتند. دلیل اصلی محدودیت های اعمال شده توسط دولت چین برای استخراج بیت کوین است.

در سپتامبر 2019، شرکت های چینی 75 درصد از استخراج ارزهای دیجیتال در جهان را به خود اختصاص دادند، اما در نیمه اول سال 2021 به 46 درصد کاهش یافت. در 24 سپتامبر سال گذشته، بانک مرکزی این کشور ممنوعیت کلی معاملات ارزهای دیجیتال در چین را اعمال کرد.

برای شهر نور سلطان، پایتخت قزاقستان، بحران ارزهای دیجیتال یک پدیده کاملاً جدید بود. در اکتبر 2021، شرکت شبکه برق قزاقستان Kegok اعلام کرد که شبکه برق قزاقستان به دلیل افزایش قابل توجه مصرف برق در این کشور با تلفات و کمبودهای جدی مواجه است. این شرکت گفت که این افزایش عمدتاً به دلیل استخراج ارزهای دیجیتال در قزاقستان بوده است. افزایش مصرف برق در قزاقستان نیز خسارت شدیدی به نیروگاه های این کشور وارد کرده است. در این راستا، وزارت انرژی قزاقستان به همراه شرکت Kegok تلاش کرده اند تا با همکاری یکدیگر سیاست هایی را در بخش برق اعمال کنند که تا حدودی از استرس کاری در نیروگاه های این کشور بکاهد.

امکانات محدود

در عمل، اعتراضات در سراسر جهان در سال‌های 2020-2019 آسیب‌پذیری و ضعف بازار ارزهای دیجیتال را نشان داده و نشان داده است. در این زمینه امنیت فنی حوزه ای است که به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. به عنوان مثال، در پی افزایش ناآرامی های اجتماعی در لبنان، تاجران بیت کوین (تجار و فعالان) گزارش داده اند که هکرهای ناشناس به اطلاعات و حتی رمزهای عبور مربوط به تلفن های همراه و رمز ارز آنها دسترسی پیدا کرده اند. پول آنها را دزدید علاوه بر این، هکرها توانستند به یک اپراتور مخابراتی لبنانی به نام Touch دسترسی پیدا کنند و به راحتی اطلاعات را به سرقت ببرند (که می تواند منجر به سرقت اطلاعات رمز عبور شود).

این واقعیت که بیت کوین و سیستم های مرتبط در مواقع اضطراری بی فایده هستند، به ویژه در پی ناآرامی ها در هنگ کنگ مشهود است. لازم به ذکر است که تراکنش با ارزهای رمزنگاری شده به شدت به شبکه های ارتباطی رسمی دولتی وابسته است که دولت ها به راحتی می توانند آن ها را کنترل و در برخی موارد قطع کنند (شبکه های ارتباطی). یک منبع ناشناس در هنگ کنگ گفت: “مردم هنگ کنگ به دلیل ناآرامی ها و اعتراضات در کشور به راحتی پول خود را به خارج از کشور ارسال می کنند. البته باید توجه داشت که این اتفاق از طریق بانک ها رخ می دهد.” . (و هیچ عارضه خاصی برای رمز ارز و مشکلات گسترده مربوط به استفاده از آن وجود ندارد).

لازم به ذکر است که تجربه در صنعت کریپتوکارنسی نشان داده است که فناوری کریپتوکارنسی زمانی که تسهیلات ارتباطی بسته و در دسترس نیست کار نمی کند و کار نمی کند. در این زمینه عملاً در برخی موارد معامله گران و دارندگان ارزهای رمزنگاری شده در شرایطی که دولت برای آنها مهیا می کند گرفتار و زندانی می شوند و آنها نمی توانند اقدامی انجام دهند.

اعتراضات در قزاقستان نه تنها بر ارزش جهانی بیت کوین بلکه بر قیمت اورانیوم نیز تأثیر گذاشته است. نباید فراموش کرد که قزاقستان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده اورانیوم در جهان است. در واقع قزاقستان حدود 40 درصد اورانیوم جهان را تولید می کند. در میان اعتراضات و شورش های اخیر در قزاقستان، قیمت غلظت اکسید اورانیوم تقریباً 8 درصد (در هفته های اخیر) افزایش یافته است.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما