حکم حبس برای متخلفان از اجرای بودجه

[ad_1]

اعتمادآنلاین : کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم طرحی را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصویب و به کمیسیون تلفیق تقدیم کرد که بر اساس آن متخلفان از قانون مصوب بودجه سال ۱۴۰۰ باید به ۶ ماه حبس محکوم شوند. دو سال ..

حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تصویب این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص بودجه 1400 رونمایی کرد و ابراز امیدواری کرد که کمیسیون به صورت هماهنگ با این مصوبه موافقت کند. به گفته نایب رئیس کمیسیون قضایی و قانونگذاری مجلس یازدهم، مصوبه 1400 اجرای بودجه را تضمین می کند: حکم حبس از 6 ماه تا یک سال برای متخلفان از اجرای بودجه 1400.

نوروزی گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1400، پیشنهاد ایجاد ضمانت اجرایی برای قانون بودجه سال 1400 را تصویب کرد و تصریح کرد: متخلفان در قانون بودجه سال 1400 متخلف هستند. او با 6 ماه و 2 سال زندان مواجه است.

وی افزود: این کار برای جلوگیری از تخلف دولت از رئیس جمهور و وزیر گرفته تا مدیران و مسئولان است.

نوروزی در پاسخ به سوالی درباره احتمال دستگیری وزرا گفت: آقای وزیر، ضابطان و مدیرکل اگر می دانستند به خاطر تخلف از قانون به زندان می روند، این کار را نمی کردند. امروز ما همه مشکلات را داریم چون دولت ها می گویند مجلس قانون را وضع کرده است اما ما کار خودمان را انجام می دهیم.

وی افزود: وقتی قانون سستی وضع می شود آن را زیر پا می گذارند بنابراین وقتی قانونگذار قوانینی را برای برخورد با متخلفان وضع کند، اجرای قانون بهتر می شود.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون مجلس می تواند با طرح سوال و طرح قانون، دولت را مجبور به پاسخگویی و اجرای آن کند، گفت: بله همین طور است و چون حق داریم آن را تنظیم می کنیم. در همه کشورها چنین است که در وضع قوانین ضمانت های اجرایی نیز لحاظ می شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: وقتی وزیری بداند تخلف کرده، دستگیر می شود، دیگر تخلف نمی کند. نقض نمی کند.

نوروزی وزیر ممکن است بگوید در مورد چیزی از رئیس جمهور تبعیت کرده و آن را تخلف مجلس می داند و در پاسخ می گوید: در این صورت وزیر به جرم انسان بودن دستگیر می شود.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما