آیا سهمیه بنزین تغییر می کند؟

[ad_1]

سیستم سهمیه بندی بنزین تغییر می کند و به نظر می رسد به جای خودروها سهمیه بنزین به مردم داده شود. این طرح به صورت آزمایشی در کیش و کشم و سپس در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش تجارت نیوز، طرح پیشنهادی معاونت مالی دولت، طرح توزیع مجدد یارانه بنزین را تغییر می دهد. در این طرح به مردم به جای خودرو سهمیه بنزین تعلق می گیرد.

اما ماجرای تغییر سهمیه بنزین چیست و چه زمانی اجرایی می شود؟

کانال عرضه اولیه امروز با انتشار نامه ای به معاونت اقتصادی دولت دستور اجرای طرح بازتوزیع یارانه بنزین را صادر کرد. در این نامه آمده است: بر اساس مصوبه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی کشور که در ۲۲ آبان ماه برگزار شد، طرح بازتوزیع یارانه بنزین با سهمیه بندی بنزین به مردم به جای خودرو به صورت آزمایشی در کیش و کشم اجرا می شود. جزیره. بر اساس نتایج اجرای آزمایشی طرح، تعمیم آن را برای کل کشور تعیین کنید.

در ادامه این نامه آمده است که تجهیزات مربوطه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم را برای تعمیم پروژه در سراسر کشور در طول اجرای آزمایشی ایجاد خواهد کرد.

سهمیه بنزین در حال تغییر است

این نامه توسط «کانال عرضه اولیه» منتشر شده و بر اساس تاریخ آن مشخص می شود که دستور اجرای تغییر سهمیه بنزین در سوم آبان ماه صادر شده است.

رسانه هایی مانند تسنیم نیز از تغییر سهمیه بنزین خبر داده اند.

طرح تخصیص سهمیه بنزین برای افراد

بارها پیشنهاد تغییر سهمیه بنزین و دادن سهمیه بنزین به مردم به جای وسایل نقلیه مطرح شده است. نکته مهم در این طرح این است که به افرادی که بیشتر از بنزین استفاده می کنند یارانه بنزین تعلق می گیرد. به عبارت دیگر، افرادی که خودروهای بیشتری دارند، یارانه بنزین بیشتری نیز دریافت می کنند. اما حتی کسانی که خودرو ندارند از یارانه بنزین بهره مند نمی شوند.

به همین دلیل پیشنهاد شد به جای خودرو، سهمیه بنزین به افراد یا کارت ملی داده شود. به این ترتیب هر فرد یک سهمیه بنزین ماهانه مشخص دارد که می تواند از آن استفاده کند. یا ذخیره کنید.

مشکل اجرای طرح تخصیص بنزین این است که افرادی که خودرو ندارند یا بنزین خودشان مصرف نمی کنند چگونه می توانند آن را بفروشند. یعنی سازوکار عرضه و فروش بنزین مشخص نبود.

آیا طرح جدید دولت، طرح وان وجود دارد؟

تغییر سهمیه بندی بنزین و توزیع آن بین افراد از دولت روحانی آغاز شد و بسیاری از کارشناسان از آن دفاع کردند. این طرح در مجلس نیز طرفداران زیادی داشت و به طرح وان معروف بود. طرح حذف سهمیه سوخت خودرو و توزیع آن بین افراد بود.

در انتخابات ریاست جمهوری، برنامه سعید جلیلی تغییر سهمیه بنزین با اجرای طرح WAN بود.

حالا ماجرای تغییر سهمیه بنزین از کیش و کشم در شرف شروع است و به شهرهای دیگر هم می رسد. اما جزئیات طرح، زمان، قیمت فر، قیمت بنزین و خیلی چیزهای دیگر هنوز در دسترس نیست.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما