گواهینامه فردی UAID برای سیستم وزارت کار معرفی شد

[ad_1]

سرویس احراز هویت دیجیتال سامانه جامع روابط کار یا به عبارتی سامانه کارگر – کارفرما توسط وزارت کار و با همکاری UID راه اندازی شده است. UAID با SJAM Systems همکاری کرده است تا فرآیند احراز هویت سیستم صنعا را که مربوط به قوه قضاییه است، انجام دهد و سیستم SJAM را تایید کرده و تاکنون بیش از 2.5 میلیون کاربر را احراز هویت کرده است.

با اعتبارسنجی سامانه روابط کار، کاربران می توانند از خدمات وزارت کار برای کارگران و کارفرمایان غایب استفاده کنند. سامانه جامع روابط کار دارای 36 زیرسیستم است که هر کدام خدماتی را به کاربران خود از جمله کارگران و کارفرمایان در این بخش ارائه می کنند. مهمترین خدماتی که کارگران و کارفرمایان به کارگران و کارفرمایان ارائه می دهند عبارتند از:
● ثبت قراردادهای استخدامی: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد کارگران کشور دارای قرارداد موقت هستند، این زیر سیستم برای حفظ حقوق کارگران و امنیت شغلی طراحی شده است.
● ثبت شکایات کارگران و کارفرمایان: این سیستم فرعی به منظور ارائه عدالت بیشتر برای رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان پس از یا پس از خاتمه همکاری بین طرفین طراحی شده است.
دادخواست کارگری: در این زیر سیستم، فرآیند رسیدگی به شکایات به صورت غیر حضوری انجام می شود.
بیمه بیکاری (بازنشستگان بیمه بیکاری): کارگرانی که واجد شرایط درخواست بیمه بیکاری هستند با ثبت درخواست آنلاین در این زیرسامانه مستمری خود را دریافت خواهند کرد.
ارائه درخواست بررسی مشاغل شخصی خشن و زیان آور: راه اندازی این زیرسیستم باعث شناسایی بهتر مشاغلی می شود که انرژی زیادی از کارگران می گیرد یا بر سلامت جسمی و روحی تاثیر می گذارد.
پشتیبانی شغلی: همانطور که از نام آن پیداست، این بخش برای کمک به راه اندازی یک کسب و کار طراحی شده است.
شناسایی واحدهای مشکل دار: با این زیرسیستم کسانی که به هر دلیل مالی و غیر مالی مشکل دارند می توانند مشکلات خود را با وزارت کار در میان بگذارند.

وزارت کار با توجه به تجربیات به دست آمده از وضعیت کارگران و کارفرمایان این بخش، سامانه ای را برای حل مشکلات بخش کار و ارتباط بین کارگران و کارفرمایان ایجاد کرده است.

هدف وزارت کار معرفی نظام جامع روابط کار است

سامانه کارگران و کارفرمایان در بهمن ماه ۱۳۹۶ با ارائه ۳۰ نوع خدمت آغاز به کار کرد که تعداد آن ها هم اکنون به ۳۶ مورد رسیده است. طراحی این سیستم در سال 2017 تصویب شد. کاربران برای استفاده از خدمات سامانه کارگران و کارفرمایان ابتدا باید مراحل ثبت نام و تایید صلاحیت سامانه کارگر و کارفرما را طی کرده و سپس به تفکیک موضوع به یکی از زیر سیستم های سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.

ایجاد نظام کارگر-کارفرما در حل مسائلی مانند عدم شفافیت در روابط کارگر و کارفرما، اخلال در پرونده های کارگری، بروکراسی اداری سنتی و وقت گیر مرتبط با بررسی و پیگیری تاثیر زیادی داشته است. در واقع هدف وزارت کار با معرفی نظام جامع روابط کار دستیابی به اهداف زیر است:
شفافیت آماری و ایجاد اطلاعات کارگر و کارفرما
کاهش زمان اداری اداری برای پرونده های کارگری و کارفرمایی
کاهش زمان مورد نیاز برای رسیدگی به شکایات و درخواست های وزارت کار
ایجاد نظم و شناسایی مناسب مسائل جامعه کارگری و کارفرمایان
از تخلفات مرتبط در این زمینه جلوگیری شود

در سیستم کارگر-کارفرما، فرآیند احراز هویت کاربر به صورت دیجیتالی با همکاری UID با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود. UAID از الگوریتم هایی مانند Face Verification، Liveness Detection و Deep Learning برای احراز هویت دیجیتالی کاربران خود استفاده می کند.

این فرآیند با استفاده از این الگوریتم ها با دقت بالای 99% انجام می شود. بنابراین فرآیند احراز هویت کاربران شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی که با UVID قرارداد منعقد می‌کنند، با سرعت بالا، بدون وقفه و 24 ساعت شبانه‌روز و در 7 روز هفته انجام می‌شود. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه سازمان و کاربران آن می شود.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما