چگونه بوی بد دهان ناشی از مصرف لبنیات را از بین ببریم؟

[ad_1]

بوی بد دهان پس از خوردن لبنیات رایج است و مردم همیشه به دنبال راه هایی برای از بین بردن آن هستند.

به گزارش MenzHealth، لبنیات منبع عالی از مواد مغذی اساسی مانند کلسیم و پروتئین است. با این حال، بسیاری از افراد پس از مصرف لبنیات دچار بوی بد دهان می شوند. همیشه سوال این است که علت این بوی بد چیست و چگونه می توان از شر آن خلاص شد؟

متخصصان می گویند که دهان بخشی از دستگاه گوارش انسان است و تعداد کمی از مردم به این نکته توجه می کنند که مرحله اول هضم از جویدن در دهان شروع می شود. میلیون ها باکتری در دهان از ذرات غذایی استفاده می کنند که انسان می خورد و بوی نامطبوعی از خود متصاعد می کند.

متأسفانه وقتی میکروب ها ترکیبات شیر ​​مانند لاکتوز، پروتئین و چربی را هضم می کنند، سولفید هیدروژن اضافی آزاد می کنند. به همین دلیل برخی افراد پس از نوشیدن شیر متوجه بوی بد دهان می شوند. سولفید هیدروژن یکی از ناخوشایندترین گازهای شناخته شده است.

حالا که علت این بوی نامطبوع را فهمیدیم، چگونه می توانیم از شر آن خلاص شویم؟

حقیقت این است که شما نمی توانید این بو را به طور کامل از دهان خود حذف کنید، اما می توانید با اعمال خود آن را کنترل کنید. باکتری های گرم منفی مانند جیپسی و کلامیدیا در زیر لایه های لثه و دندان و در شیار زبان شما پنهان شده اند.

متأسفانه دهانشویه ها این باکتری های گرم منفی را از بین نمی برند و استفاده از آنها می تواند وضعیت را بدتر کند. دهانشویه تمام باکتری ها از جمله باکتری های مفید دهان را از بین می برد و منجر به مشکلات دهان و دندان می شود.

به افراد توصیه می شود حداقل دو بار در روز دندان های خود را با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنند. اگر بوی بد دهان دارید، مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی توصیه می شود. اطمینان حاصل کنید که ناحیه ای که باکتری ها در آن پنهان شده اند را در طول فرآیند شستشو تمیز کنید. انجام منظم این کار به کنترل مشکلات دهان کمک می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما