چهار سوال در مورد Quid که هنوز بی پاسخ مانده است

[ad_1]

در دسامبر 2019، گروهی از بیماران در ووهان، چین، به شکل ناشناخته‌ای از ذات‌الریه مبتلا شدند که بعداً به عنوان COVID-19 شناخته شد. این بیماری طی دو سال بیش از 279 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و 5.4 میلیون نفر دیگر را نیز کشته است.

به گزارش یورونیوز، برخلاف اپیدمی‌ای که انسان در دوران مدرن تجربه کرده است، کشف و توسعه واکسن‌های مؤثر علیه ویروس کرونا و کووید-19 بسیار سریع‌تر از دوره‌های سنتی 4 تا 10 ساله تنها در یک سال و اخیراً سرعت گرفته است. . شرکت داروسازی. فایزر قرص هایی را معرفی کرده است که بر این بیماری تأثیر می گذارد.

اگرچه به نظر می‌رسد متخصصان بیماری‌های عفونی قادر به شناسایی سریع سویه‌های خطرناک و جهش‌های بعدی در ویروس کرونا هستند و بسیاری از جنبه‌های ناشناخته کووید-۱۹ را شناسایی می‌کنند، چهار سوال اصلی بی‌پاسخ مانده است.

چرا بیماری در برخی بیماران شدیدتر است؟

می دانیم که ویروس کرونا می تواند علائمی مانند سردرد، تب، حالت تهوع و استفراغ و از دست دادن چشایی یا بویایی ایجاد کند. اما دانشمندان هنوز پاسخ قطعی در مورد اینکه چرا برخی از افراد یک نوع حاد بیماری کووید-19 را تجربه می کنند و برخی دیگر که دوره بیماری را بدون علائم واضح سپری می کنند، ندارند.

جیجی گرانوال، محقق ارشد دانشگاه جانز هاپکینز در ایالات متحده، می‌گوید که علیرغم ارتباط زیاد بین پیری و شکل حاد بیماری کووید-19، جوانان و کودکان زیادی وجود دارند که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. با این حال، طبق یافته های اولیه آنها باید نوع خفیف این بیماری را داشته باشند.

دانشمندان در تلاش برای کشف رمز و راز “کووید طولانی” در برخی از بیماران هستند. کمای طولانی مدت به شکل مجموعه ای از علائم مانند خستگی، مشکل در تنفس، بی خوابی، مشکل در تمرکز، اضطراب و افسردگی می تواند هفته ها یا ماه ها پس از بیماری اولیه بیمار ادامه یابد. علت این وضعیت در برخی بیماران هنوز مشخص نیست.

در پس زمینه این ابهامات و سؤالات، خانم گرانوال به گفتن این جمله بسنده می کند که «زمان کافی برای یافتن پاسخ این سؤالات نداشتیم».

ماندگاری واکسن ها چقدر است؟

مطالعات متعدد نشان داده است که فایزر و واکسن های مدرن موثرتر از سایر واکسن های کشف شده در برابر انواع ویروس های کرونا هستند. به ویژه با تزریق دوز سوم یا یادآوری، این دو واکسن در برابر سویه omikron نیز قابل قبول هستند.

محققان دانشگاه جان هاپکینز می گویند که دانشمندان هنوز در تلاشند تا بفهمند چه زمانی واکسن ها کارایی خود را از دست می دهند. البته اولین شواهد این است که شش ماه قبل از تزریق کاهش می یابد و بنابراین دوز تقویت کننده شش ماه یا زودتر توصیه می شود، اما با ظهور سویه های جدید مانند Omicron دوز تقویت کننده در دراز مدت موثر نخواهد بود. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

چند گونه خطرناک دیگر بیرون خواهد آمد؟

ویروس ها به طور مداوم در حال تکامل هستند، گاهی برای ضعیف شدن و گاهی برای تقویت. تاکنون جهش‌های هشداردهنده آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون برای ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که دو مورد آخر از نظر شدت بیماری و میزان آلودگی مهم‌تر هستند.

اگرچه محققان می‌توانند به سرعت انواع مختلف جهش‌ها را شناسایی کنند، اما برای درک میزان خطرناک بودن سویه جدید زمان بیشتری طول می‌کشد.

ما هنوز نتوانسته‌ایم نتیجه فشار را پیش‌بینی کنیم و اگرچه ابزارهای بهتری نسبت به گذشته داریم، نمی‌توانیم زمان ظهور سویه‌های جدید و جهت قوی‌تر یا ضعیف‌تر شدن آنها را پیش‌بینی کنیم.» او گفت.

مقامات بهداشتی فقط هشدار می دهند که هر چه اپیدمی بیشتر طول بکشد و گروه های بزرگی از جمعیت واکسینه نشوند، ویروس بیشتر پخش می شود و جهش می یابد.

کرونا از کجا آمد؟

کارشناسان هنوز در مورد بیماری کووید-19 و منشا ویروس کرونا مطمئن نیستند. تئوری رایج این است که ویروس از حیوانات به انسان سرایت می کند. اولین نشانه‌های ویروس در ووهان چین، در میان افرادی که در نزدیکی بازار عمده‌فروشی غذاهای دریایی زندگی می‌کنند، مشاهده شد. بازاری که در آن بررسی ها گوشت حیوانات غیرمتعارفی مانند لانه ها و جوجه تیغی ها را نیز آشکار کرده است.

با این حال، برخی دیگر ادعا می کنند که ویروس جدید در آزمایشگاه ظاهر شده و توسط یک محقق آلوده به یک ویروس طبیعی یا مهندسی شده به دیگران منتقل شده است، اما هنوز هیچ مدرک مشخصی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما