نسخه جدید مربا سبز در گمرک

[ad_1]

دوربین روی یک توده زرد رنگ که روی زمین پخش شده است می چرخد. حکایت دوربین و رنگ زرد دپوی بندر چابهار است. جو در باران سیل آسا خیس شده است. گزارشگر این فیلم که در فضای مجازی پیدا شده می گوید دپوها سبز هستند. او گفت: «تا عید اینجا یک چمنزار بزرگ است.

به گفته شهروندان، این ویدئو انتقادات چند ثانیه ای را در مورد نحوه نگهداری و توزیع غلات توسط گلثان برانگیخته است. این ویدئو در شرایطی بازنشر می شود که تشکل های دام این روزها شاهد حاشیه هایی هستند و گرانی و در دسترس نبودن آن مشکلاتی را ایجاد کرده است. این روزها شکایات کشاورزان از تامین نهاده ها عمده است. سازمان دامپزشکی یکی از کالاهای اساسی است که ارز 4200 تومانی به آن تعلق می گیرد.

چه کسی مالک جنگل های بارانی است؟

اما حتی در پشت صحنه، دوربین هیجان انگیز به نظر می رسد. گفته می شود که این انبار متعلق به یک شرکت پشتیبانی دام است، اما وزارت کشاورزی آن را تکذیب کرده است. در همین حال، برخی ادعا کردند که این محموله در بخش خصوصی بوده است. برخی تصور می کنند که صاحب کالا برای افزایش قیمت بازار آزاد محموله را نگه داشته است. اما گمرک کالا را متعلق به یک شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد.

ارواح سبز بازار شناخت و طرد را داغ کرده است و رئیس دفتر خدمات حرفه ای معاونت توسعه حرفه ای وزارت جهاد کشاورزی در خط طرد قرار گرفته است. حسن عباسی – معروف ها می گویند محموله مربوط به وزارت جهاد نیست.

اطلاعیه سفارشی قبل از باران!

ماجرای هوای بارانی و مکاتباتش به یک هفته پیش برمی گردد. سخنگوی گمرک ایران در اطلاعیه ای از اخطار کتبی و کتبی به شرکت های پشتیبانی امور دام خبر داد.

سید روح الله لطیفی گفت: این اظهارات مربوط به مقامات استانی و معاونان ذیربط اداره کل بندر سیستان و بلوچستان بوده است. از اداره کل بندر سیستان و بلوچستان طبق صلاحیت به دست آمده، خواسته شده است تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از شرایط جوی انجام دهد.

لطیفی گفته بود حداقل باید کالا به انبار سرپوشیده منتقل می شد اما با وجود خالی بودن دو انبار این اتفاق نیفتاد. حتی نایلون و چادر هم در هوا کشیده نشده است.»

به گفته سخنگوی گمرک ایران، شرکت های پشتیبانی بازرگانی دام حتی در صورت عدم پوشش به انبارهای خارجی مراجعه کنند. از آنجایی که این شرکت دولتی است، می تواند کالاها را به انبارهای خارج از بندر و تحت ترخیص کالا از گمرک انتقال دهد.» با توجه به لطیفی، رسمی بودن محموله و نیاز کشور به این محصول، این شرکت می توانست برای 10 درصد باقی مانده اقدام کند. متأسفانه شرکت هیچ کاری انجام نداد.»

کمتر از 500 کیلوگرم جوانه زد

کل واردات حدود 135 هزار تن جو بوده که حدود 120 هزار تن آن از طریق ترخیص 90 درصدی ترخیص شده است. از 15000 تن باقی مانده، حدود 13500 تن 10 درصد باقی مانده است که باید با انتشار تمبر ترخیص می شد. این در حالی است که با گذشت دو ماه هنوز هیچ اقدامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای تایید انجام نشده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار، این مناطق بر دوش سازمان نهاده های دامی است.

به گفته مسلم بارکزهی، از زمان ورود کشتی به بندر تنها 90 درصد محموله حمل شده است. حدود 15000 کیلوگرم باقی مانده بود». بارکزهی می گوید: قبل از بارندگی، پلاستیک روی بشکه ها برداشته شد، اما ته محموله آبگرفته بود. به گفته وی کمتر از هزار کیلو خیسانده و قسمت رشد یافته کمتر از این مقدار است. در مجموع کمتر از 500 کیلوگرم وزن داشت. اداره کل بنادر چابهار و اداره کل دریانوردی اعلام کردند که گندم، جو و ذرت به همین میزان همیشه بارگیری و در راه بوده است.»

همه چیز متعلق به صاحب کالا است

بندر شهید بهشتی چابهار چند صباحی است که مشغول تعمیر انبارهای خود است. سه انبار با ظرفیت بیش از 100 هزار در حال تعمیر است. انبارها در حال تعمیر هستند و هیچ کالایی در آنها قابل نگهداری نیست. یک سیلوی 100 هزار تنی نیز در دست ساخت است.» دو کندوی زنبور عسل ساخته شده و 10 کندوی دیگر در دست ساخت است.

شاید راه درمان و توسعه درد بندر، مشارکت بخش خصوصی در بحث انبار بندر باشد. انجمن نهاده های غلات و دام کالاهای خود را به بندر می فرستد و این بهانه ای برای کسب درآمد است. بنادر بیشترین درآمد را از انبارها به دست می آورند، اگر بخش خصوصی وارد شود باعث ایجاد اشتغال و توسعه منطقه می شود.

10 درصد کالاهای اساسی از بندر شهید بهشتی چابهار تحویل می شود. این موضوع از نظر حقوقی ربطی به بندر ندارد.» خلاصه کارهای بندری در لنگر انداختن، تخلیه و بارگیری کشتی. مابقی مسئولیت بر عهده صاحب محموله است و در این صورت او متعهد به بندر است». صاحب محموله می گوید فقط برای 90 درصد کالاها مجوز ترخیص داشته است اما کارگران اصرار داشتند که مجوزها صادر شود. “این اولین بار نیست. بهترین راه برای جلوگیری از تکرار، صدور مجوز زودهنگام است. اگر 10 درصد باقیمانده مجوز داشته باشند، دو روز دیگر بندر را ترک خواهند کرد.”

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما