معمای مرگ یک نفر در حین یا بعد از رابطه جنسی!

[ad_1]

روآرو- مرگ ناگهانی در حین رابطه جنسی یا مدت کوتاهی پس از آن یکی از معماهایی است که اخیراً توجه برخی از دانشمندان را به خود جلب کرده است. پیش از این گمان می رفت که مردان میانسال قربانی اصلی این عارضه هستند، اما اکنون مشخص شده است که مردان و زنان جوان نیز درگیر چنین مرگ هایی هستند. اکنون تیمی از دانشمندان ارشد در دانشگاه سنت جورج در بریتانیا توانسته‌اند پاسخی برای سوالاتی بیابند که می‌تواند به جلوگیری از این مرگ‌ومیرها کمک کند.

به قول آقای فرارو. رابطه جنسی اثرات جسمی و روانی مفیدی دارد، از جمله کاهش فشار خون بالا، تقویت سیستم ایمنی و کمک به خواب بهتر. رابطه جنسی و ارگاسم همچنین باعث ترشح هورمون اکسی توسین به نام “هورمون عشق” می شود که در ایجاد اعتماد و پیوند بین افراد مهم است. اما این یک جنبه تاریک دارد. گاهی اوقات افراد در حین یا اندکی پس از رابطه جنسی می میرند. خوشبختانه میزان مرگ و میر بسیار پایین بود و 0.6 درصد از کل مرگ و میرهای ناگهانی را شامل می شد، اما علت آن تا همین اواخر مشخص نبود.

در گذشته دلایل زیادی وجود داشت که چرا این اتفاق برای مردم می افتاد. در بیشتر موارد، ورزش به دلیل فعالیت جنسی، یا داروهای تجویزی (مثلاً داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری های مقاربتی)، یا داروهای غیرقانونی مانند کوکائین یا هر دو، مقصر اصلی این نوع مرگ هستند. همچنین نشان داد که خطر مرگ ناگهانی قلبی به دلیل رابطه جنسی با افزایش سن افزایش می یابد.

یک مطالعه پزشکی قانونی در آلمان روی 32000 مرگ ناگهانی در طول 33 سال نشان داد که 0.2٪ موارد در حین رابطه جنسی رخ داده است. مرگ ناگهانی در مردان شایع تر است (میانگین سنی 59 سال) و شایع ترین علت آن حمله قلبی است که به آن «انفارکتوس میوکارد» می گویند. مطالعات مربوط به مرگ ناگهانی قلبی و ارتباط آن با فعالیت جنسی در ایالات متحده، فرانسه و کره جنوبی یافته های مشابهی را نشان داده است.

اما اخیراً محققان دانشگاه سنت جورج لندن دریافته اند که این پدیده به مردان میانسال محدود نمی شود. این مطالعه در مجله منتشر شد بیماری قلبی JAMA به گفته مرکز قلب سنت جان، در 6847 مورد مرگ ناگهانی قلبی گزارش شده است. جورج بین ژانویه 1994 تا آگوست 2020. از این مرگ و میرها، 17 مورد (0.2%) در طول یا در عرض یک ساعت پس از فعالیت جنسی رخ داده است. میانگین سنی مرگ و میر 38 سال بود و 35 درصد موارد در زنان اتفاق افتاد که بیشتر از مطالعات قبلی بود.

همانطور که در مردان مسن دیده می شود، این مرگ و میرها ناشی از حمله قلبی نبوده است. در نیمی از موارد (53%)، قلب از نظر ساختاری غیرطبیعی است و یک اختلال در ریتم قلب به نام آریتمی مرگ ناگهانی یا SADS علت اصلی مرگ است. جراحی آئورت دومین علت اصلی (12%) این مرگ و میرها است. اینجا جایی است که پوشش شریان های بزرگ قلب که اجازه می دهد خون در سراسر بدن جریان یابد، پاره می شود و خون بین لایه ها جریان می یابد و باعث متورم و پاره شدن آن می شود. بقیه به دلیل اختلالات ساختاری مانند کاردیومیوپاتی (بیماری عضله قلب که پمپاژ خون به بقیه بدن را برای قلب دشوار می کند) یا گروه نادری از شرایط ژنتیکی به نام کانالوپاتی است.

این جایی است که کانال های یونی که به سدیم و پتاسیم اجازه ورود و خروج از سلول های میوکارد را می دهند به درستی عمل نمی کنند. تغییرات سدیم و پتاسیم در سلول ها می تواند جریان الکتریکی در عضله قلب را تغییر داده و ضربان قلب را مختل کند. تغییر ریتم قلب می تواند باعث ایسکمی میوکارد شود و می تواند منجر به ایست قلبی ناگهانی شود که در آن ضربان قلب متوقف می شود. در واقع، این مطالعه جدید نشان می دهد که مرگ ناگهانی قلبی در افراد زیر 50 سال بیشتر به دلیل آریتمی یا مرگ ناگهانی کاردیومیوپاتی است.

دانشمندان پیشنهاد می کنند که بزرگسالان جوانی که این اختلال تشخیص داده می شود باید با متخصص قلب خود در مورد خطرات مرتبط با فعالیت جنسی مشورت کنند. در عین حال، دانشمندان تاکید می کنند که مرگ و میر این نوع ها حداقل است که باعث نگرانی عمومی نمی شود، اما مشکوک به این اختلالات باید با متخصص قلب مشورت کنند تا اقدامات لازم برای رفع خطرات احتمالی در نظر گرفته شود.

منبع: theconversation

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما