چند نکته مهم تغذیه ای در فرآیند واکسیناسیون کرونا

[ad_1]

رئیس اداره تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تغذیه را عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی دانست و گفت: رعایت برخی مسائل تغذیه ای و پرهیز از برخی مواد غذایی باعث افزایش سلامت و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می شود. سیستم در فرآیند واکسیناسیون .

به گزارش ایسنا، امین امینی گفت: برای واکسیناسیون نیازی به رژیم غذایی خاصی نیست، اما توجه به مواد و نکاتی که به سلامت و تقویت بدن و سیستم ایمنی بدن در هنگام واکسیناسیون کمک می کند مهم است تا بتوانیم از آن دوری کنیم. اثرات جانبی. ظرفیت واکسیناسیون را کاهش دهید و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

وی به نکات مهم قبل از واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: قبل از واکسیناسیون غذای سبک و یا یک میان وعده ساده بخورید و روزه نگیرید، این مشکل به خصوص در افرادی که از تزریق می ترسند باید رعایت شود.

رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: شب قبل از تزریق واکسن خواب خوب و آرام داشته باشید و بهداشت خواب را رعایت کنید زیرا خواب کافی و آرام راز سلامت و طول عمر انسان است. زندگی پر جنب و جوش.” نقش مهمی در ساخت و تقویت سیستم ایمنی دارد.

امینی با بیان اینکه خواب خوب، آرام و پایدار نیز به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند، افزود: کار با هر وسیله الکترونیکی مانند تلفن همراه و کامپیوتر و تماشای تلویزیون حداقل یک ساعت قبل از خواب. تا حد امکان اجتناب کنید.

او گفت: داروهای معمول خود را طبق برنامه مصرف کنید.

رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پاسخ به این سوال که قبل و بعد از واکسیناسیون کدام غذاها را بیشتر مصرف کنیم، گفت: رعایت طولانی مدت از غذاهای ضد التهاب و رژیم غذایی سالم باعث بهبود سلامت می شود، پاسخ ایمنی ” ما را می بخشد و به ما در مبارزه با عفونت ها و تقویت ایمنی در برابر واکسیناسیون کمک می کند.

امینی خاطرنشان کرد: مصرف بیشتر غذاهای تازه و طبیعی مانند میوه ها، سبزیجات، ماهی های چرب، مغزها و مغزها به عملکرد بهتر سیستم ایمنی کمک می کند، زیرا باعث کاهش التهاب در بدن می شود.

وی گفت: مصرف مواد ضدالتهابی بعد از واکسیناسیون ممکن است مفید باشد، به عنوان مثال زردچوبه ادویه ای است که خاصیت ضد التهابی دارد و می توان آن را به غذا اضافه کرد یا در چای مصرف کرد.

وی با اشاره به اینکه ماهی یک ماده غذایی ضد التهاب است، افزود: ماهی سالمون، ساردین، شاه ماهی و روغن ماهی بالاترین امگا 3 را دارند و آجیل، بادام، گردو و روغن زیتون نیز از مواد غذایی ضد التهاب هستند.

امینی با اشاره به مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی گفت: مصرف انواع ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه روی، ویتامین A، ویتامین D و ویتامین C به سیستم ایمنی بدن کمک می کند اما این به معنای مفید بودن مکمل ها نیست، کارایی واکسن.

وی گفت: منابع ریزمغذی ها شامل میوه ها و سبزیجات تازه، لبنیات، تخم مرغ، غلات کامل، گوشت بدون چربی، ماهی های چرب، مرغ، آجیل و آجیل است.

رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، کووید 19 با اشاره به اینکه تامین آب کافی قبل و بعد از واکسن مهم است، خاطرنشان کرد: همچنین می تواند به جلوگیری از افت فشار خون در افرادی که اغلب از تزریق یا واکسن می ترسند کمک کند.

امینی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، فشار خون یا بیماری های ریوی باید در مورد مصرف مایعات با پزشک خود مشورت کنند.

وی گفت: مصرف غذاهای آبدار مانند میوه ها، سبزیجات، سوپ ها و آبگوشت نه تنها به آبرسانی بدن کمک می کند، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. وی گفت: در صورت تب بعد از واکسیناسیون مصرف مایعات فراوان توصیه می شود. بودن.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما