هر آنچه باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

[ad_1]

در رفتن حدود هفت سال پیش ایران خودرو نسخه اصلی دنا را معرفی کرد. اما آبی ها در نهایت جاده ای ویژه برای خودروها ایجاد کردند و سال گذشته نسخه اتوماتیک توربو را روانه بازار کردند. اگرچه قرار بود این محصول در سال 1998 عرضه شود، اما این تاییدیه عرضه گیربکس آن را با چالش مواجه کرد.

به گزارش فرارو، دنا پلاس توربو اتوماتیک در حال حاضر گران ترین خودروی خانگی موجود در بازار است. بررسی ها نشان می دهد ایران خودرو این محصول را با قیمت 393 میلیون و 956 هزار تومان به فروش می رساند. اما در بازار آزاد حدود 29 درصد تفاوت قیمت آن وجود دارد.

نسخه صفر این خودرو تولید امسال 505 میلیون تومان فروش داشته است. اما مدل پارسال با راندمان صفر بین 480 تا 494 میلیون تومان قیمت دارد.

شایان ذکر است که نسخه اتوماتیک توربو از نظر طراحی با نسخه معمولی دنا تفاوت دارد. تنها تفاوت این دو مدل، تغییر در حوزه فنی است.

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

جزئیات توربو اتوماتیک دنا پلاس

بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت ایران خودرو نشان داد دنا پلاس توربو مجهز به موتور 1645 سی سی اتوماتیک است که 150 اسب بخار قدرت با 215 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیرو نیز از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

به گزارش ایران خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک 63 قطعه با نسخه معمولی تفاوت دارد. همچنین وزن نسخه اتوماتیک نیز 50 کیلوگرم افزایش یافته و به 1400 کیلوگرم رسیده است.

مصرف سوخت این خودرو در شهر 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است. مصرف سوخت خارج از شهر به 6.9 لیتر در 100 کیلومتر می رسد. در مجموع مصرف ترکیبی دنا پلاس توربو خودرو 7.9 لیتر است.

همچنین دنا پلاس اتوماتیک توربو دارای ظرفیت مخزن 60 لیتر و فضای بار 500 لیتر می باشد.

علاوه بر این، شتاب صفر تا 100 این خودرو در 11 ثانیه است.

مجهز به سنسورهای دنده عقب، رینگ های آلیاژی 16 اینچی، صندلی های جلو برقی هشت جهته، چهار کیسه هوا برای راننده و ایربگ جانبی برای سرنشینان جلو، سانروف برقی و کروز کنترل، ترمزهای چهار چرخ دیسکی ABS و EBD، فرمان برقی. سوئیچ های کنترلی، تودوزی چرمی، تهویه مطبوع خودکار، سیستم چندرسانه ای، سنسور نور، دوربین دید عقب، ناوبری ماهواره ای، چراغ های جلو و عقب قابل تنظیم، چراغ های روشنایی در روز، راهنمای تغییر مسیر، پنجره برقی RC و آینه و پنجره الکتریکی، و -سراشیبی سیستم ذکر شده است.

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

مزایا و معایب دنا پلاس اتوماتیک توربو

کارشناسان صنعت خودرو معتقدند دنا پلاس توربو اتوماتیک مزایا و معایب زیادی دارد. به گفته وی، عدم دسترسی کافی به تنظیم صندلی جلو، عدم امکان تنظیم فرمان برقی در حالت خاموش، وضعیت نادرست دنده در هنگام پارک، کاهش فضای سر داخل کابین، مصرف و مصرف بیش از حد سوخت از معایب اصلی این خودرو است. شامل عملکرد ضعیف پمپ خلاء ترمز است.

اما علاوه بر معایب، مزایای این محصول نیز قابل مشاهده و قابل قبول است.

بررسی های کارشناسان نشان می دهد که ابعاد داخلی کابین مناسب است و می تواند به ساکنان احساس راحتی کند. همچنین تغییرات رام و سیستم تعلیق جلو باعث بهبود پایداری توربو اتوماتیک دنا پلاس شده است.

علاوه بر این، عایق بندی خودرو بهبود یافته و دید راننده در داخل کابین بهتر شده است. آینه بغل هم اندازه خوبی دارد.

همچنین نصب فرمان برقی باعث راحتی بیشتر راننده شده است. این قطعه از استهلاک پمپ هیدرولیک فرمان و داغ شدن بیش از حد روی پیشرانه جلوگیری می کند.

تصاویر دنا پلاس اتوماتیک توربو

هر آنچه باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

هر آنچه باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما