طرز تهیه کیک انار برای شب یلدا

[ad_1]

در رفتن کیک پنیر یکی از محبوب ترین دسرهای دنیاست و در واقع نوعی دسر است که از دو لایه تشکیل شده است که لایه اصلی آن از پنیرهایی مانند پنیر خامه ای، پنیر ماسکارپونه و پنیر خامه ای که معمولا پودر قند یا پودر قند شیرین است تشکیل شده است. شکل گرفته.

لایه زیرین کیک از بیسکویت پودر شده یا انواع کیک مخصوصا کیک اسفنجی تشکیل شده است. همچنین کیک را می توان با انواع سس شکلاتی، سس میوه، ژله یا میوه تزیین کرد. تقسیم شده و نپخته (در یخچال).

همانطور که می دانید کیک یکی از پرطرفدارترین دسرها است و به دلیل ظاهر زیبایی که دارد سفره شما را بسیار چشم نواز می کند، بنابراین برای مهمانی ها و مجالس بسیار مناسب است.

دو نوع شیرینی و یخچال وجود دارد که تهیه آنها بسیار راحت تر از کیک های یخچالی است. این روزها که به شب یلدا نزدیک می شویم و افراد زیادی برای جشن شب یلدا آماده می شوند، کیک انار گزینه بسیار خوبی است، پس در این قسمت. طرز تهیه این دسر خوشمزه را با تمام نکاتش به شما خواهیم گفت پس برای آشنایی با این دسر خوشمزه با ما در ارتباط باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک انار

بیسکویت پتی بوره 2 بسته
100 گرم کره
150 گرم پنیر ماسکارپونه
150 گرم خامه قنادی یا خامه اسنک
1 بسته ژله انار
1.5 فنجان آب جوش
پودر ژلاتین 1.5 قاشق غذاخوری
آب سرد برای حل کردن ژلاتین به میزان 5 برابر وزن ژلاتین
پودر قند 4 قاشق غذاخوری
1/8 قاشق چایخوری وانیل
4 عدد انار

نکات ادبیات کیک

1- نکات مربوط به پنیر ماسکارپونه
در پنیر خامه ای، پنیر ماسکارپونه بهترین گزینه برای دسرهایی مانند کیک است، اما قیمت آن نسبت به سایر پنیرها بیشتر است، بنابراین در شرایط مالی فعلی احتمالا برای خیلی ها گزینه مناسبی نیست، بنابراین می توانید پنیر خامه ای دیگر را جایگزین کنید. قیمت آن ها بیشتر است.اما در انتخاب پنیری که درصد شوری آن بسیار پایین است دقت کنید زیرا اگر پنیر شور باشد طعم شوری و شیرینی آن بسیار بد می شود.

طرز تهیه کیک انار برای شب یلدا
2- نکات مربوط به خامه قنادی
خامه های قنادی معمولا یکی از سخت ترین کارهای شیرینی پزی برای افراد مبتدی است، اما می خواهم به شما بگویم که این کار سختی نیست و فقط نیاز به تجربه و مهارت و دقت دارد.

گاهی اوقات می گویند خامه را با مخلوط کردن خامه در همزن برقی به مدت 15 تا 20 دقیقه درست می کنید، اما همانطور که قبلاً گفته شد، در شیرینی پزی نباید زیاد روی برنامه ها تمرکز کنید و مهمتر از آن ابزاری دارید که می شناسید. آنچه در دست شماست

به عنوان مثال، میکسر شما ممکن است یک همزن قوی یا متوسط ​​باشد. البته نتیجه ای که در 15 دقیقه با این دو میکسر می گیرید متفاوت است. می توان با همزن متوسط ​​در 15 دقیقه خامه درست کرد اما با همزن قوی در 8 دقیقه همین نتیجه را دارد. به دقیقه برس

حالا اگر قدرت همزن خود را نمی دانید و خامه را با همزن قوی به مدت 15 دقیقه هم می زنید، چیزی که به دست می آورید خامه نیست و به اصطلاح خامه تبدیل به کره می شود، پس به برنامه زمان بندی دقت کنید، بلکه اصلی است. معیارها باید با ابزار شما آشنا باشند. در این قسمت طرز تهیه خامه قنادی را به شما توضیح می دهیم.

شما همیشه از لوازم قنادی خامه درست می کنید، بسته به نیازتان، آن را در بسته بندی نیم کیلویی یا کیلویی یا کمتر بسته بندی کنید تا زمانی که می خواهید استفاده کنید، فقط بسته مورد نیاز را از فریزر خارج کنید. شروع کنید، باید خامه را فریز کنید. آن را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا یخ زدایی شود و بستنی شود.

طرز تهیه کیک انار برای شب یلدا
سپس خامه را در ظرفی بریزید و همزن را روی سرعت متوسط ​​نگه دارید. با یک دست، سرعت بالا را حفظ کنید. وقتی کرم زده نشود می درخشد، اما وقتی شروع به تشکیل شدن می کند به تدریج محو می شود. خاموش کنید و به آرامی با دستان خود حرکات دایره ای انجام دهید و خامه را برعکس کنید تا کرم زیر ظرف هم زده شود.

با غلیظ شدن خامه، علامت دیگر خامه این است که آثاری از تیغه همزن روی آن می افتد و وقتی سر همزن را از قوطی خامه بیرون می آورید، باید خامه در آن گیر کند. همچنین وقتی خامه آماده شد اگر ظرف را برعکس کنید نمی ریزد.

وقتی خامه آماده شد آن را زیاد هم نزنید. هر بار به اندازه خامه ای که نیاز دارید درست کنید چون وقتی فرم دیگری درست شد نمی توانید از آن برای تزیین کیک استفاده کنید.

3- نکات مربوط به ژلاتین
هنگام تهیه دسر، ممکن است بپرسید چه زمانی از ورقه های ژلاتین و پودر ژلاتین استفاده کنید. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای تهیه همه دسرها هم از ورقه های ژلاتین و هم از پودر ژلاتین می توانید استفاده کنید اما نکاتی در مورد طرز تهیه آنها وجود دارد که در خدمت شما خواهیم بود.

مهم ترین تفاوت ورقه های ژلاتینی با پودر این است که دسرهایی که با ورقه ژلاتین درست می شوند نسبتا نرم هستند پس بهتر است از ورقه های ژلاتینی استفاده کنید.

هر ورق ژلاتین معادل 3 گرم است. هر قاشق چایخوری استاندارد قنادی پودر ژلاتین نیز حاوی 3 گرم است. برای هر گرم پودر یا ورقه ژلاتین 5 برابر آب نیاز دارید، یعنی برای 12 گرم پودر یا ورقه ژلاتین به 60 گرم آب نیاز دارید.

برای استفاده از پودر ژلاتین باید از آب سرد استفاده کنید. وقتی پودر ژلاتین و آب را با هم مخلوط کردید، روی حرارت غیر مستقیم (بخار، کتری یا سماور) قرار دهید تا پاک شود.

اگر می خواهید از ورقه های ژلاتینی استفاده کنید، ابتدا آن ها را در قابلمه ای با آب سرد قرار دهید، سپس ورق ها را در آب خیس کنید، سپس با توجه به وزن ورق ها، آب سرد را کنار بگذارید. وقتی ورق نرم شد آن را در آب قرار دهید. که قبلا کنار گذاشته اید. سپس روی شعله غیر مستقیم قرار دهید تا نرم و شفاف شود.

طرز تهیه کیک انار برای شب یلدا
اگر در دستور غذا شیر یا مایعی دارید که باید حرارت داده شود، ورقه ژلاتین را به شیر یا مایعی که روی گاز گذاشته شده وقتی نرم شد اضافه کنید و بگذارید شفاف شود.

وقتی ژلاتین آماده شد و خواستید به مواد باقیمانده اضافه کنید، دسرتان پف می کند اگر آن را گرم کنید، اگر خیلی سرد بود ژلاتین خاموش می شود و با مواد باقی مانده مخلوط نمی شود. داغ کنید یعنی چند قاشق چایخوری مایع دسر به ژلاتین اضافه کنید، وقتی داغ شد همه مواد را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه کیک انار

1- بیسکویت ها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا کاملا پودر شوند. بیسکویت ها را با دست خرد می کنیم و بعد داخل کیسه فریزر می ریزیم و با چرخ گوشت پاک می کنیم. پس از پودر شدن کامل بیسکویت ها آن ها را اضافه کنید. کره + وانیل را آب کنید. کره را در بیسکویت ها خرد کنید و مواد را کاملاً مخلوط کنید تا بیسکویت ها ورزیده شوند. برای ذوب کردن کره، هرگز آن را مستقیم روی گاز قرار ندهید. روی سماور یا کتری بگذارید تا کره آب شود.

2- کف قالب کمربندی 25 سانتی را در کیسه فریزر قرار دهید. بیسکویت ها را در قالب بریزید. خوب فشار دهید تا کاملا صاف و یکدست شود. سپس به مدت 45 دقیقه در یخچال قرار دهید. اگر کمربند ندارید می توانید کف قالب را با سلفون بپوشانید. شکلی که از قالب بیرون می آید را انتخاب کنید تا بتوانید بعداً از آن به عنوان دسته استفاده کنید تا کیک را بیرون بیاورید.

3- پنیر خامه ای را یک ساعت قبل از اینکه به دمای محیط برسد از یخچال خارج کرده سپس پنیر + پودر قند را در مخلوط کن مخلوط کرده و خامه را اضافه کرده و دوباره با همزن هم بزنید. اگر از خامه قنادی استفاده می کنید اضافه کنید. شکر پودر شده. طبق سلیقه خود مقدار را بردارید یا کاهش دهید. اگر می خواهید پنیر خامه ای خود را رنگ کنید، می توانید کمی آب انار یا رنگ خوراکی صورتی اضافه کنید. خامه قنادی گرانتر از خامه صبحانه است، بنابراین اگر از خامه صبحانه خود استفاده کنید، کیک ارزانتر خواهد بود.

4- پودر ژلاتین + آب سرد را اضافه کنید تا سماور پاک شود سپس ژلاتین را کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس به مخلوط خامه + پنیر اضافه کنید سپس مواد را به بیسکویت اضافه کنید و در یخچال نگهداری کنید. یک ساعت برای خنک شدن خود گرفتن

5- در ظرفی پودر ژله + آب داغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سماور را هم بزنید تا دانه های ژله حل شود، سپس کنار بگذارید تا کاملا در دمای اتاق پخته شود. توجه داشته باشید که هرگز از نصف آب گرم و نصف آب سرد برای حل کردن ژله استفاده نکنید.

6- وقتی لایه پنیر از بین رفت آن را از یخچال بیرون بیاورید و دانه های انار را روی آن قرار دهید سپس چند قاشق چایخوری ژله که کاملا از دمای آن پایین آمده اضافه کنید و حدود 15 دقیقه در یخچال نگهداری کنید. برای درست کردن دانه های انار به کمک ژله. سپس از یخچال خارج کرده و ژله باقی مانده را روی آن بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا کاملا جذب شود.

7- برای خارج شدن کیک از قالب ابتدا کیک را با چاقوی تیز به اطراف پهن کنید سپس قالب را باز کنید. اگر از قالب کمربند استفاده نکرده اید، دوباره چیز کیک را با یک چاقوی گرد آزاد کنید. کیک سلفون را به آرامی از قالب خارج کرده و روی میز کار کیک قرار دهید و به کمک کاردک در ظرف سرو منتقل کنید. برای برش کیک، لایه بیسکویت را 15 دقیقه قبل از اینکه کمی نرم شود و هنگام برش نشکند از فریزر خارج کنید.

طرز تهیه کیک انار برای شب یلدا
طرز تهیه کیک انار برای شب یلدا

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما