طرز تهیه سس شکلاتی براق; مناسب برای روکش کیک

[ad_1]

فراد همانطور که می دانید کیک های شکلاتی یکی از محبوب ترین کیک ها در جهان هستند. هیچ کس نمی تواند به کیک شکلاتی نه بگوید. حتی کسانی که شکلات دوست ندارند معمولا یک تکه کیک شکلاتی با خامه شکلاتی را از دست نمی دهند. یکی از پرطرفدارترین کاورهای کیک شکلاتی سس شکلاتی است که معمولا برای پوشاندن همه کیک ها و شیرینی های شکلاتی یا وانیلی استفاده می شود.

به گزارش فرارو، با مواد موجود می توانید سس شکلاتی خوشمزه برای کیک های خانگی درست کنید. این سس شکلاتی برای پوشاندن کیک، شیرینی و تارت بسیار مناسب است. در ادامه این مطلب شما کاربران گرامی را با طرز تهیه سس شکلاتی لعاب دار و نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن آشنا می کنیم.

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی لعاب دار

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: 3 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
آب سرد: 3 قاشق غذاخوری
شکر: 1 لیوان
آب: دو سوم لیوان

طرز تهیه سس شکلاتی لعاب دار

سس شکلاتی براق

1- پودر ژلاتین + سه قاشق چایخوری آب سرد را در قابلمه یا لیوان کوچکی بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا به روش بن مری ذوب شود. خامه صبحانه را در ظرف کوچکی بریزید و روی بخارپز قرار دهید تا رقیق شود.

۲- شکر و دو سوم لیوان آب را در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و صبر کنید تا شکر به آرامی در آب حل شود و شکر و آب را هم نزنید. در آخر اگر در وسط قابلمه شکر دیدید با قاشق هم بزنید. ده دقیقه دیگر فرصت دهید تا آب و شکر بجوشد و شفاف شود.

3- در مرحله بعد پودر کاکائو را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و سریع با همزن دستی هم بزنید تا کاکائو در آب و شکر حل شود.

4- سپس خامه رقیق شده را اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد خوب مخلوط شوند. پنج دقیقه بعد از اینکه سس به جوش آمد، اجاق گاز را خاموش کنید و پودر ژلاتین ذوب شده را به سس اضافه کنید و دوباره هم بزنید. حالا سس را از صافی با سوراخ های خیلی ریز عبور دهید تا شکر، ژلاتین و پودر کاکائو بدون نمک از سس جدا شود. حالا سس تند شما آماده است.

نکات مهم

1- هرگز روی کیک سس تند نزنید. چون خامه را آب می کند یا مواد کیک را مخلوط می کند. همچنین اگر سس را خیلی سرد روی کیک بریزید حالت براق و شفافی نخواهد داشت. وقتی به دمای اتاق رسید سس را حتما اضافه کنید. یعنی وقتی گرم یا سرد نیست روی کیک بگذارید.

۲- بعد از ریختن سس روی کیک یا شیرینی حتما کیک را دو ساعت در یخچال نگهداری کنید تا سس گرفته شود.

3- این سس را می توان در ظرف در بسته به مدت دو هفته در یخچال نگهداری کرد. قبل از استفاده حتما سس را دوباره گرم کنید.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما