بشر قدیمی ترین شواهد مربوط به مصرف دخانیات را در 12000 سال پیش کشف کرد

[ad_1]

باستان شناسان در حال حفاری مناطق دورافتاده در شمال غربی یوتا شواهدی از قدمت تنباکو بیش از 12000 سال کشف کردند.

این کشف در اردوگاه شکار عصر یخبندان معروف به منطقه Wishbone انجام شد. این منطقه برای اولین بار در صحرای سالت لیک یوتا شش سال پیش کشف شد و تقریباً 12300 سال قدمت دارد.

در میان بقایای موجود در منطقه ، تیم جستجو چهار دانه تنباکو سوخته پیدا کرد. دانه ها متعلق به نوعی تنباکو وحشی به نام Nicotiana attenuate هستند.

منطقه Wishbone حدود 12000 سال پیش یک منطقه باتلاقی بود ، بنابراین محققان معتقدند که گیاهان توتون قادر به رشد و تولید مثل در آنجا نیستند. تنباکو برای روشن کردن آتش استفاده می شود ، زیرا دانه های آن به خوبی نمی سوزند.

جویدن یا سیگار کشیدن توسط شکارچی به احتمال زیاد فرضیه ای است که اخیراً به دلیل خواص محرک آن منتشر شده است.

داروین دوک ، نویسنده اصلی مقاله ، به ساینتیک امریکن می گوید: “ممکن است تصور شود که آنها توسط آتش دود شده اند.” “ما احساسات آنها را درک می کنیم.”

اولین شواهد مربوط به مصرف دخانیات مربوط به 3300 سال پیش است. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که مقداری نیکوتین در ته سیگارهای قدیمی در یک منطقه باستانی در شمال آلاباما یافت شده است.

گزارش های قومی و تاریخی می تواند مصرف دخانیات را حتی در سالهای دورتر نیز دنبال کند. فرهنگ های بومی در آمریکای شمالی و جنوبی سابقه طولانی و پیچیده ای در زمینه مصرف دخانیات دارند. با این حال ، این ادعا تنها پنج یا شش هزار سال قدمت دارد.

دوک گفت: “ما اطلاعات بسیار کمی در مورد شکارچیان و جمع آوری کنندگان اولیه که در سالهای آخر آخرین عصر یخبندان آمریکای شمالی رخ داده اند ، نداریم.” با این حال ، این اطلاعات اندک نشان می دهد که انسانهای اولیه بیش از آنچه انتظار می رفت از خواص وحشتناک دخانیات آگاه بودند. “

دوک در پایان گفت: “ما معتقدیم که تنباکو باید منبع اطلاعات زیست محیطی برای افرادی باشد که حدود 13000 سال پیش در آمریکای شمالی زندگی می کردند.” ما اطلاعات چندانی از فرهنگ آنها نداریم. اما آنچه بیش از هر زمان دیگری ما را مجذوب خود می کند ، یافته هایی است که نشان می دهد آنها چقدر درباره تنباکو اطلاعات دارند. “

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما