آقای گل، پرسپولیس فراموش شده!

[ad_1]

علی علیپور این روزها مصاحبه های متعددی را منتشر کرده است که در آنها هواداران پرسپولیس را به وجد آورده است. آیا این مصاحبه ها معنای خاصی دارد؟ احتمالا بله. گفته می شود علیپور گزینه ای برای تقویت خط حمله پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی است. هنوز صحت این شایعات تایید نشده است، اما رفتار علیپور حاکی از عدم تمایل او به بازگشت است. این مهاجم 26 ساله که دو فصل پیش در لیگ پرتغال به مارتیمو رفت، اصرار داشت کاپیتان شود. اصرار علیپور برای حضور در فوتبال اروپا به حدی بود که او در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس تمرکز خود را به کلی از دست داد و گابریل کالدرون سرمربی وقت قرمزها صدای اعتراض خود را بلند کرد. در نهایت علیپور در پایان قراردادش در لیگ نوزدهم راهی پرتغال شد و به آرزوی دیرینه خود جامه عمل پوشاند. آیا او در آنجا موفق شد؟ پاسخ مثبت به این سوال بسیار دشوار است.

مارتیمو تیم موفقی در لیگ پرتغال نیست. عملکرد استثنایی امیر عابدزاده باعث شد فصل گذشته در لیگ برتر بماند. امسال البته شرایط آنها بهتر شده و به انتهای جدول نزدیک شده اند. اما خبر بد این است که این تیم در علیپور وضعیت باثبات و ایده آلی ندارد. او در بازی های اخیر مارس روی نیمکت ظاهر شده است. زمانی که بازیکن ایرانی در بازی اخیر تیمش مقابل سانتا کلارا به میدان آمد، تیمش 3-1 پیش بود و حضورش کاملا رسمی بود. اما مارتیمو در آخرین دقیقه صاحب یک پنالتی شد که اصرار علیپور برای گلزنی بی فایده بود. گایتان هم تیمی 22 ساله فرانسوی علیپور در مقابل درخواست سرسختانه بازیکن ایرانی مقاومت کرد و خودش توپ را وارد دروازه کرد. دوئل این دو در ضربات پنالتی صحنه عجیبی را رقم زد که شاید چندان جالب نباشد.

به طور کلی علیپور از زمان حضورش در مارتیمو 40 بار برای این تیم بازی کرده و تنها 5 گل به ثمر رسانده است. او البته در بسیاری از این دیدارها یک و نیم تا دو بار حضور در زمین داشته است. این گرایش در چنین تیمی هرگز برای آقای گل بازیکن سابق لیگ برتر فوتبال ایران مناسب نیست. اگر علیپور در پرسپولیس می ماند امروز شرایطش بهتر بود. البته هیچ کس را نباید به خاطر رویاهای خود سرزنش کرد. علیپور همچنین حق داشت سرنوشت خود را بررسی کند تا فرمانده شود. اما باید توجه داشت که بازی در لیگ خارجی لزوماً به پیشرفت فنی فوتبالیست ها منجر نمی شود. این تجربه می تواند از نظر مالی سودآور و همچنین وسوسه انگیز برای زندگی در محیطی دیگر باشد، اما از نظر فنی گاهی اوقات برعکس عمل می کند. علیپور حداقل زمانی که در ایران بازی می کرد در کانون توجه قرار داشت و هر از گاهی تحت فشار هواداران به اردوی تیم ملی دعوت می شد، اما اکنون به کلی فراموش شده است.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما