کرونا و واکسن مضاعف فقر و ثروت

[ad_1]

همدلی: حرکت زندگی متوقف شد. بیماری عروق کرونر قلب در همه زمینه های تفریح، انگیزه، حرکت، تلاش و برنامه ریزی برای توقف سال 2015 خبر بدی برای جهان بود. هواپیماها از پرواز ایستادند، قطارها متوقف شدند، اتوبوس ها در جاده متوقف شدند.

دیدار عزیزان، بوسه پدر و مادر، بوسه پدربزرگ و مادربزرگ، حتی در پایان سال، یکباره قطع شد و ناگهان از هم جدا شد. اگر این دوری و جدایی را رعایت نکرد، در قیامت ملاقات می کند و بدون همراهی دوستان و عزیزان در غربت در قبرستان ابدی به خاک سپرده می شود.

تلاش دانشمندان و جستجوی راه حلی قطعی برای این بیماری جهانی بی وقفه آغاز شد و با عشق و علاقه به بشریت ادامه یافت. در نهایت این تلاش ها با موفقیت همراه بود. ساخت بسیاری از واکسن ها در دستور کار دانشمندان قرار گرفت. آزمایش موفقیت آمیز رخساره واکسن فایزر به عنوان یکی از موثرترین واکسن ها در برابر بیماری کووید-1، امواج مثبت و امیدی را در تمامی زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و روانی مردم سراسر جهان ایجاد کرده است.

در علم اقتصاد، نفت که در ابتدای دوره رعد و برق ناگهان به زیر 4 دلار در هر بشکه رسیده بود، اکنون 5 و بالاتر را هدف قرار داده است. شواهد نشان دهنده بازگشت امیدها و تلاش ها در بازار انرژی، چرخش کارخانه های تولید در همه بخش ها و بازگشت سریع تولید است.

بازار طلا که در بدو شروع بیماری به دلیل بی اعتمادی مردم به سایر بازارهای سرمایه جهش کرده بود، به سطوح بی سابقه ای رسیده بود و به حدود 2 دلار در هر اونس رسیده بود، به طوری که آنقدر آرام بود که دیروز هر اونس طلا کاهش یافت. . بیش از 2 اونس. دلار کاهش یافته است. بازار سهام در حال بازگشت است و شاخص ها مثبت هستند. اکثر کشورهای ثروتمند و مرفه دنیا اقدام به خرید این واکسن ها به ویژه واکسن فایزر کرده و انواع دیگر واکسن ها را پیش خرید و سفارش داده اند.

بر اساس گزارش مفصل روزنامه فرانسوی لیبراسیون، ثروتمندترین کشورهای جهان که تنها 2 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، تاکنون 7 درصد از این واکسن ها را خریداری کرده اند. 67 کشور با قدرت اقتصادی پایین یا متوسط ​​هنوز موفق به خرید نشده اند یا اگر موفق شده اند درصدشان پایین است.

شیرینی و شیرینی که واکسن در دهان همه دنیا ایجاد کرد، بذر امید را در ذهن همه مثل باران زنده کرد. حیف است که جهان صنعتی و توسعه یافته یا فقیر و غنی این کار بزرگ و انسانی را در کام فقرا خدشه دار کرده اند و از این رو به قول مرحوم پروین اعتصامی حیف است. کلید افسر ابدی: “این حد سرد است.” شاید با وجود هوشمندی و ذکاوت ابزاری که کشورهای توسعه یافته یا ثروتمند در اختیار دارند، هنوز از این بیماری جهانی که اکنون خانه ای برای هیچکس در دنیای به هم پیوسته باقی نگذاشته، درس های لازم را نگرفته اند.

اگر قبلاً همه در یک اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کردند و شکننده بودند، حالا کرونا آنها را مانند یک ویروس که کشنده است به هم نزدیک‌تر کرده است. آنها باید درک کنند که اگر می‌خواهند در دنیایی امن و عاری از کرونا زندگی کنند، زمان خصوصی‌سازی به پایان رسیده است و باید افق‌های خود را گسترش دهند و برای مصون ماندن، کل جهان را ایمن و واکسینه کنند.

از سازمان‌های بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد، از جمله سازمان بهداشت جهانی، سازمان‌های غیردولتی خارجی و داخلی، انتظار می‌رود که بر اشتباه بزرگ کشورهای ثروتمند که مردم خود را بیش از حد خرید و ذخیره می‌کنند، تأکید کنند. تلاش های همدلانه جامعه بین المللی برای ریشه کن کردن این. بیماری های همه گیر را به آنها یادآوری کنید و گوش دادن به یک درس بزرگ را به آنها یادآوری کنید – “انسان اعضای یک بدن هستند / که جوهر خلقت است. این جهان بسیار کوچک و کوتاه است و اگر باشد. شما باید به دیگری دراز کنید. ملت ها برای نجات جان خود.

از سوی دیگر اخبار غیرمجازی که در فضای مجازی و محافل داخلی کشورمان بازنشر می شود برای مسئولان و کارمندان دستگاه های اجرایی کشور مهم و حیاتی است. نیاز به یک واکسن تایید شده توسط WHO یک نگرانی برای ثروتمندان و فقیر است. ثانیاً در فضای مجازی و محافل غیررسمی گزارش شده است که کانال هایی از کشورهایی مانند قطر و سوئیس برای موارد خاصی اقدام به واردات واکسن می کنند که اشتباه و ناشی از نگرانی ایجاد شده توسط فضای روانی جامعه است.

هوشیاری و حساسیت مسئولان بهداشتی و درمانی کشور و سایر دستگاه های ذیربط و تسریع در آماده سازی و توزیع کل منطقه موجب آرامش روحی و روانی جامعه به ویژه برای اقشار ضعیف و مستضعف خواهد شد. بر اساس یافته های علمی بیماری عروق کرونر قلب بدون شک تعلل و درگیری بین فقیر و غنی مانند کشورهای ثروتمند دنیا این بیماری را درمان نمی کند.

و اگر بنا به دلایلی مراقبت و احتیاط لازم صورت نگیرد و به گفته بسیاری از کارشناسان واکسیناسیون به فقرا و ضعیفان مالی در اولویت قرار نگیرد، فقر فقرا موجب سیری اغنیا و اغنیا خواهد شد. ایفای نقش حافظ اصلی این امر مهم برای دولت در جهت استفاده از کمک و مشارکت مردم در این امر بشردوستانه و فوری و همچنین ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز به صورت مستمر و شفاف می تواند مهم باشد. .

محسن اورکی کوه شور (دکترای سیاست عمومی)

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما