ما در زندگی روزمره خود از ترکیبات شیمیایی استفاده می کنیم

[ad_1]

ترکیبات مختلفی وجود دارد که همه ما در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنیم که بخش مهمی از رشد و بقای ما شده است. ما این ترکیبات را در زندگی روزمره خود می یابیم. اکنون می خواهیم به برخی از موادی که در زندگی روزمره خود در غذاهایی که می خوریم، آبی که می نوشیم و نفسی که تنفس می کنیم استفاده می کنیم نگاهی بیندازیم:

اب

آب با فرمول H2O از یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. این املاح 70 درصد از سطح زمین را پوشش می دهد و نقش اساسی و پرکاربردی در زندگی ما دارد. می توان از آن در آشامیدن، آشپزی، نیازهای خانگی، صنعت استفاده کرد. .و غیره. به دلیل داشتن مواد معدنی ارزشمند برای گیاهان در صنعت کشاورزی بسیار مفید است.

این تو

این تو مایعی بی رنگ و قابل اشتعال است که با مخلوط شدن با آب به سرعت در هوا تبخیر می شود. استون ماده ای پرمصرف است که علاوه بر پاک کننده مناسب لاک ناخن، می تواند صمغ، روغن و سایر مواد چسبنده را نیز از خام پاک کند. پارچه های نخی مانند پنبه یا ابریشم. برای استفاده.

نمک سفره

نمک را می توان تقریباً روی هر میز ناهارخوری یافت، به عنوان یک ماده ضروری که می تواند علاوه بر ادویه جات به روش های هوشمندانه و به عنوان یکی از موثرترین مواد نگهدارنده استفاده شود. با وجود تمام مصارف معمول خانگی نمک، از آن به عنوان یک عامل یخ زدایی نیز استفاده می شود و نقطه انجماد آب را کاهش می دهد.

نمک یک ترکیب شیمیایی با فرمول NaCl است که از اتم سدیم و اتم کلر تشکیل شده و با پیوند یونی به هم متصل می شود که تقریباً 99-96٪ نمک معمولی نمک معمولی و 1-4٪ باقی مانده ناخالصی یا موارد دیگر است. ترکیبات شیمیایی به آن اضافه می شود.

صابون

صابون حاوی مقداری استرهای اسید چرب است که از خواص مفید آن می توان به خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن اشاره کرد. استرهای اسیدهای چرب از ترکیب اسیدهای آلی با الکل تشکیل می شوند.

ضد آفتاب

تیتانیوم ژانویه اکسید ماده موثره در ضد آفتاب است که به عنوان فیلتر فرابنفش در ضد آفتاب استفاده می شود و از جذب اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری می کند و از تحریک پوست ناشی از نور خورشید و در نتیجه محافظت در برابر نور خورشید جلوگیری می کند.

سرکه

سرکه یک ترکیب شیمیایی حاوی اتانوئیک اسید و اسید استیک است که به‌عنوان نگهدارنده در غذاها و سالادها کاربرد فراوانی دارد، اما سرکه کاربردهای دیگری نیز برای پدیکور و پاک‌کننده‌ها دارد.

جوش شیرین

جوش شیرین کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد، اما شما هرگز ترکیبات شیمیایی پشت آن را نمی دانید. جوش شیرین حاوی بی کربنات سدیم (NaHCO 3) است که آن را برای کیک و هر غذای دیگری سنگین می کند.
تحقیقات جدید در علم جوش شیرین می تواند برای تمیز کردن و حذف آفت کش های سطحی سیب و آفت کش های تجاری در دوزهای بالا مورد استفاده قرار گیرد.

شیرین کننده های مصنوعی

آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی غیر ساکاریدی با فرمول مولکولی C 14 H 18 N 2 O 5 است که به عنوان جایگزین قند در غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. آسپارتام یک متیل استر از اسید آسپارتیک / دی پپتید فنیل آلانین به نام NutraSweet، Equal و Canderel است. موجود است.

ما در زندگی روزمره خود از ترکیبات شیمیایی استفاده می کنیم

ایزوپروپیل الکل

ایزوپروپیل الکل به عنوان یک ضد عفونی کننده در دستمال های پزشکی و ضدعفونی کننده های دست استفاده می شود.

چسبندگی

چسب ها معمولا از مخلوطی از پلی وینیل استات، آب، اتانول، استون و مواد دیگر ساخته می شوند. آب برای بهبود قوام چسبندگی و کنترل سرعت چسبندگی مواد دیگر استفاده می شود.

خواهد گفت

بتادین از پوویدون ساخته شده است.پوویدون یک پلیمر محلول در آب است که برای درمان یا پیشگیری از عفونت های پوستی ناشی از بریدگی های جزئی، ساییدگی یا سوختگی روی پوست استفاده می شود.

داروها

داروها مواد شیمیایی با وزن مولکولی کم هستند. مواد شیمیایی که به عنوان دارو شناخته می شوند و در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند به پزشکان در درمان بسیاری از بیماری ها و نجات جان انسان ها کمک می کنند. آنها مرگ و میر را کنترل می کنند و به شما کمک می کنند زندگی سالم تر و بهتری داشته باشید.

شوینده های بهداشتی

شوینده های مصنوعی با واکنش با اسید سولفوریک متمرکز بر هیدروکربن های نفتی به نمک های سدیم تبدیل می شوند. الکل های با زنجیره بلند با اسید سولفوریک قوی تزریق می شوند و سپس با سولفات قلیایی خنثی می شوند تا مواد شوینده مصنوعی را تشکیل دهند.

به عنوان مثال، سدیم لوریل سولفات، سدیم دودسیل بنزن سولفونات و غیره.

مولکول مواد شوینده از دو بخش تشکیل شده است: یک هیدروکربن محلول در روغن و یک گروه قطبی محلول در آب.

نگهدارنده مواد غذایی

استفاده از مواد نگهدارنده مواد غذایی می تواند منجر به کپک زدن، اکسیداسیون، پوسیدگی، رشد باکتری و غیره شود. برای جلوگیری از مسمومیت غذایی استفاده می شود.

دو راه برای صرفه جویی در مواد غذایی وجود دارد: فیزیکی و شیمیایی

روش فیزیکی: خشک کردن، سرد کردن (انجماد) و نگهدارنده های طبیعی مانند نمک، شکر و آبلیمو نمونه هایی از نگهداری فیزیکی هستند.
روش شیمیایی: شامل افزودنی هایی است که توسط شرکت های بزرگ برای نگهداری مواد غذایی خود استفاده می شود و نمونه های زیادی شامل بنزوات ها، آنتی اکسیدان ها، پروپیونات ها، نیترات ها، اسید سیتریک، پلی فسفات ها و بسیاری از پلاگین های دیگر است.

نتیجه : شیمی برای زندگی کارآمد در سبک زندگی مدرن ما بسیار مهم و ضروری است و زندگی بدون شیمی غیر ممکن است. ما شیمی را در هر زمینه ای از زندگی روزمره خود مانند خانه، بیمارستان، حمل و نقل، مدارس و ادارات و غیره درک می کنیم.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما