ساکی: اگر به زودی با ایران توافقی حاصل نشود، مسیر دیگری را در نظر خواهیم گرفت

[ad_1]

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما در مذاکرات وین پیشرفت هایی داشته ایم.

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری هفتگی در وین، آخرین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5، گفت: مذاکرات وین پیشرفت کرده است، اما این لحظه حساسی است. به گزارش ایسنا. اگر به زودی به توافق نرسیدیم تا به تعهد متقابل (برجام) بازگردیم، باید به سمت دیگری نگاه کنیم.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها گفته‌اند که هیچ ضرب‌الاجلی برای مذاکرات وین وجود ندارد و تا زمانی که لازم باشد مذاکرات ادامه خواهد داشت و جین ساکی به فوریت و کمبود زمان برای دستیابی به توافق اشاره کرده است. انگیزه دادن

وی با اشاره به ادعاهای بی اساس واشنگتن درباره برنامه هسته ای کشورمان گفت: نکته اصلی این است که بایدن، رئیس جمهور بایدن اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نخواهد داد. اما آنها (ایرانی ها) پیشرفت کرده اند. چند هفته پیش، رئیس جمهور از تیم خود خواست تا گزینه های مختلفی را ارائه دهند. آنها این کار را کرده اند و مشخص است که اولویت ما همیشه دیپلماسی است.

به گزارش سایت کاخ سفید، جنی ساکی با انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل خروج یکجانبه از برجام، تاکید کرد که او مسئول تحولات اخیر برنامه هسته ای ایران است.

وی گفت: ما از تصمیم رئیس جمهور سابق برای خروج از توافق هسته ای قدردانی نمی کنیم، اگرچه او قول داده بود که به یک توافق قوی دست خواهد یافت و اجازه نخواهد داد ایران به جلو برود. آنها پیش بینی کردند که این اتفاق نمی افتد و به همین دلیل است که ما اکنون در این مرحله هستیم.

هشتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین پایتخت اتریش در جریان است که حضور غیرمستقیم آمریکا تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را لغو و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را احیا خواهد کرد.

اما دیروز پس از دو هفته رایزنی و مذاکره عمیق و جدی، روسای هیات های مذاکره کننده ایران و 1+4 به توافق رسیدند تا برای رایزنی ها به پایتخت خود بروند و تا چند روز دیگر به وین بازگردند.

شایان ذکر است که بازگشت مذاکره کنندگان ارشد پایان دور هشتم مذاکرات نیست.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما