شکایت های زاکانی و نمایندگانش به شورای شهر تهران بوده است

[ad_1]

رئیس شورای شهر تهران یک ماه پیش در محل شورای شهر تهران به طعنه گفت که هنوز برخی از معاونان شهردار تهران را ندیده ام و اگر در خیابان ببینم آنها را نمی شناسم. او همچنین دیروز گفت که هنوز با معاون شهردار تهران تماسی نداشته و دوست قدیمی چمران حبیب کاشانی به او توصیه کرده دیگر تماس نگیرد چون به تلفن پاسخ نمی دهد.

به گزارش شرق، مهدی آقاریان در آن جلسه با انتقاد از عدم تعامل شهردار و معاونانش در اصلاحیه بودجه 1400، گفت: متاسفانه معاونت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران پاسخگو نبوده اند، هرچند برخی از معاونان صادقانه پاسخگو هستند. .

لطف الله فرزنده، معاون برنامه ریزی، توسعه بشردوستانه و امور شوراهای شهردار تهران نیز در پاسخ به گلایه های اعضای شورا گفت: خود را ملزم به پیگیری هر موضوعی می دانم که هر یک از اعضای شورا مطرح می کنند. 10 روز است که می خواهیم آقای عکرریان را ببینیم، اما وقت نمی کند. وی به اعضای شورا گفت که صدای شهردار تهران را به شورای معاونین می رسانم و تاکید کرد که این وظیفه همه نمایندگان است که در مقابل هر کمیسیونی که دست اندرکار است پاسخگو باشند. وی به شوخی گفت: ما در تمام ساعات به جز تماس ساعت 12 در خدمت اعضای شورا هستیم.

مهدی چمران گفت من می خواهم همه مثل آقای فروزنده باشند. البته اگر کمیسیون از شهردار بخواهد طبق قانون باید شهردار در کمیسیون حضور داشته باشد چه برسد به نمایندگان مردم اما من چهره ها را ندیده ام. هنوز برخی از معاونان شهردار،. نمی دانم آیا او معاون شهردار است؟

دیروز حبیب کاشانی نمی خواهم از تریبون شورا چنین تذکراتی بدهم، اما اصرار داشتم که گاهی باید بلندگو را روشن کرد و این حرف ها را زد: 15 روز دنبال بازرس شهرداری بودم. این پرونده خصوصی است. سعی کردم بررسی کنم اما موفق نشدم. چهار روز است که دنبال مدیر شهرداری می گردم اما او را پیدا نکردم. دو شب و سه روز بعد ساعت 11:25 پیام داد که بیداری؟

وی افزود: من از این نوع تذکر این سخنران خوشم نمی آید، اما وقتی مردم گرفتار می شوند چه می کنید؟ چگونه شخص مسئول را پیدا کنیم. با مدیر روابط عمومی شهرداری تماس گرفتم، تلفن را برنداشتند و گفتند شماره شما را ذخیره نکرده ام و شماره 21 شورای شهر را ندارم، اشکالی ندارد، در حال ارسال پیامک هستیم. می نویسم حبیب کاشانی هستم جواب نمی دهم. دوباره زنگ می زنم جواب نمی دهد، با دفتر تماس می گیریم می گویند این شماره تلفن شماست.

وی خطاب به چمران گفت: این فضا خوب نیست و ناخودآگاه بی قراری و منیت ایجاد می کند. چند روز پیش با یکی از معاونان شهردار صحبت کردم و به او گفتم که یک ماه پیش شما را مورد آزار و اذیت قرار دادم و گفتم در زنگبار کارخانه های واگن سازی وجود دارد و می گویند سالی 400 واگن تولید می کنند. در صورت وجود مشکل در پشتیبانی داخلی از مدیرعامل بخواهید با معاون شهردار جلسه ای داشته باشد. بعد از یک ماه جواب داد. می گویم چرا فاصله شورا و شهرداری را بیشتر می کنید؟ ما شخصا با کسی معامله نمی کنیم. من از منطقه 3 قرارداد گرفتم که به شرکت داده شد تا پنج میلیارد تومان قطع شود. این مبلغ و عدد عدد معقولی برای ضربه زدن به شعبه نیست و قرارداد دست من بود و در این 15 روز سعی کردم با دوستانم به شهرداری برسم تا صحت آن را مشخص کنند.

کاشانی با اشاره به پرونده دیگری در خصوص سایر قراردادهای برف روبی در این منطقه گفت: قراردادهای یخ زدایی به صورت غیرمنطقی بسته می شود. یعنی قرارداد 70 70 میلیاردی منعقد می شود اما یک بار هم در تهران برف نمی بارد و متأسفانه حوزه های خاصی را پیگیری می کنند و شرکت های خاصی را شناسایی می کنند که می توان با آنها معامله کرد. قرارداد سه ماهه بسته است و پرداخت ها بدون توجه به استفاده از یخ و تجهیزات انجام می شود، می ترسم دوباره این گونه قراردادها بسته شود و متأسفانه خودرو یا شرکتی نباشد، بلکه توسط سرزمین ها رعایت شود.

متمرکز نیست. دوستان اگر درست به نظر می رسد و بعد از 15 روز جواب می دهد این مطالب را برای بررسی در اختیارشان قرار می دهیم. از آقای فرد می خواهم اعضای شورای شهرداری که فراخوانده می شوند نماینده مردم باشند نه کار شخصی آنها. می دانیم سرشان شلوغ است اما ادامه این روند خوب نیست و باید سوالات خود را از شورای شهر بپرسیم.

مهدی ارضی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا به شهردار تهران هشدار داد که از شهرداری پاسخی دریافت نخواهد کرد. وی در ادامه گفت: سوالات در مجموعه شهرداری باید به درستی بررسی و پاسخ داده شود، فلسفه بیان شورا این است. گاهی اوقات به سؤالاتی که اعضای شورا در صحن علنی مجلس می پرسند، پاسخ مناسبی داده نمی شود. در صورت ادامه این روند، ماده 83 که مورد اعتراض اعضا و ارسال رئیس شورا قرار گرفته و در مراحل بعدی تذکر و سوال از شهردار تهران اجرا خواهد شد. پس قبل از اینکه از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم، به وظیفه قانونی خود عمل کنیم.

چمران در پاسخ به سخنان کاشانی گفت: از آقای فروزنده می پرسم که آیا پاسخ هایی که به نظرات اعضا داده شده درست است؟ شهرداری پاسخ داد: ما به وظیفه قانونی خود عمل می کنیم. من هم می دانم که ما وظیفه داریم اما سوال من این است که این میزان وظیفه بر چه اساسی تعیین می شود. به نظر می رسد یک نفر در حال نوشتن مقاله است و دیگری آن را امضا می کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پاسخ ها را می خوانم و می بینم و تذکراتی هم می شود که جواب داده نشود و دوستانم درست می گویند، باید نامه را پس بدهم تا جواب درست بدهم. اگر چنین باشد، ما عاملان آن را مجازات خواهیم کرد و موضوع را رها نمی کنیم. شهردار تهران بیشتر از معاونانش گوش می دهد. من هنوز با نمایندگان تماس نگرفتم و کاشانی می گوید لطفا زنگ نزنید جواب نمی دهند. چمران پاسخ داد: البته چندین بار تماس گرفته اند و مشکلی پیش نیامده است. اما باید اطاعت کرد، وقتی تماس می گیری باید کاری کنی، جواب باید باشد; زیرا ممکن است در جاده مشکلی داشته باشیم و برای رفع آن مستقیماً با شهردار منطقه یا مسئول مربوطه تماس بگیریم. گاهی بی سیم با شهرداری تماس می گیریم که قبلا خوب بود و چند دقیقه بعد زنگ می زنند اما دیگر نه. درخواست داریم این موضوع پیگیری شود تا به نتیجه برسیم، شاید چون نمایندگان بر کار خود تسلط ندارند اما مدتی است که منتظر پاسخ هستیم.

ناصر امانی یکی از برجسته ترین اعضای شورای شهر تهران درباره شکایت اعضای شورای شهر گفت: پاسخ قابل قبول نیست و برمی گردیم و مجازات می کنیم. از تعامل با شورای شهر ناراضی هستم، سوال اینجاست که آیا باید به سوالات پاسخ داده شود؟

وی در ادامه افزود: پاسخ نظرات من کامل نیست و برخی از آنها به نظرم ناقص است و می خواهم آن ها را به شهرداری برگردانم و اگر به همین منوال پیش رفت حتما در همایش مطرح خواهم کرد.

اما ماجرای بی سیم شهردار که چماران زنگ زد و گفت وضعیت بی سیم در گذشته بهتر بود چیست؟ امانی یکی از مدیران قدیمی شهرداری در این خصوص توضیح می دهد: شهرداری تهران یک بی سیم مرکزی دارد که اگر با مدیر شهرداری تماس بگیرید و او پاسخگو نباشد و به مرکز بگویید بی سیم، مدیر همه جا هست، بی سیم ظاهر می شود. و مدیر با تماس گیرنده تماس می گیرد. از آنجایی که دوره ما یک رشته خاص در شرکت است، به محض اینکه به مرکز پیام می گویم که با این معاون کار می کنم، احتمالاً 10 دقیقه دیگر می آید و با شما تماس می گیرد. همانطور که آقای چماران گفتند این بی سیم هیچ رشته قبلی ندارد.

وی افزود: بی سیم از دیرباز وجود داشته است و از ابتدا بی سیم نقش مهمی در ارتباطات اجرایی داشته و مختص شهرداری تهران نیست، بلکه شهرداری تهران شهرداری است که در آن دو تابلو در نظر گرفته شده است. زیرا آنها می توانستند با همه مدیران شهرداری، حتی شهرداران مناطق تماس بگیرند.

به گفته امانی، نمایندگانی که با فلانی کار می کنند یا خود شهردار تهران با فلانی کار می کنند و گوشی آنها جلوی آنها نیست، از طریق بی سیم قابل مشاهده هستند. می توانیم با بی سیم تماس بگیریم و بگوییم داریم کار می کنیم به معاونت زنگ بزند. به گفته آقای چماران متاسفانه رشته قبلی وجود ندارد.

اما به نظر می رسد برخی از اعضای شورای شهر به راحتی به شهردار و نمایندگانش دسترسی دارند. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران گفت: من با اکثر کمیسیون ها در ارتباط هستم و در صورت درخواست معاونت به آنها دسترسی داریم و این موضوع را به صراحت اعلام می کنم.

رئیس و سایر اعضای شورای شهر در خصوص در دسترس نبودن مدیر شهردار گفتند: تقصیر آقای چماران نیست. از آنجایی که ایشان در رأس شورا هستند ممکن است به اندازه شما ارتباطی بین کمیسیون و نمایندگان نداشته باشند. کمیسیون خدمات شهری، کمیسیون فرهنگی اجتماعی و کمیسیون عمران و حمل و نقل که کمیسیون ها و مأموریت های اصلی هستند، هر وقت بخواهیم در دسترس هستند. معاونین شهردار مناطق هم مثل خود شهرداران مدام سرشان شلوغ است و من نمی توانم جوابگوی تلفن باشم. در حالی که مسئولیت پاسخگویی به عهده اوست، فرد در جلسه است و در حال صحبت است و بعد از چند دقیقه نمی تواند پاسخ دهد و تماس بگیرد.

نادعلی افزود: باید همزمان تماس بگیرم و معاون جواب نمی دهد و فردا تماس می گیرد؛ اما هرگز این اتفاق نیفتاده است که آنها هرگز جواب ندهند و هر چه بیشتر بهتر است. آقای. زاکانی بارها در جلسات هم اندیشی به صراحت گفته است که من بارها به نمایندگان تاکید کرده ام که باید پاسخگوی اعضای شورا باشند. نکته دیگری هم هست، نکته اشارات. اخطارهایی که به شهرداری می رسد، بعضی ها خوب جواب می دهند و بعضی ها دقیق جواب نمی دهند و ما هم داریم و من هم نسبت به آتش سوزی هشدار دادم و فقط حرفم را پس دادند و چیز جدیدی نگفتند. اما در مورد کرین نظری داشتم که خوب جواب داد. کمی نظارت می خواهد و به نظر می رسد آقای فروزنده می تواند با همان تاکیدی که دوستان روی او داشتند، تلاش کند تا بهتر عمل کند.

وی گفت: به نظر می رسد همه اعضا به آن دسترسی ندارند و برخی دیگر از اعضا به مدیران شهری دسترسی ندارند. وقتی افرادی هستند که تماس می گیرند و وارد می شوند، نشان می دهد که این قاعده نیست. اما این اتفاق برای یک نفر در یک زمان غیر معمول نیست و دوستان نیاز به توجه بیشتری دارند. من منکر آقای کاشانی نیستم. اما اینکه اعضا دو گروه یا یک گروه هستند درست نیست.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما