قیمت برنج در هفته های اخیر 10 درصد افزایش یافته است

[ad_1]

رئیس اتحادیه برنج کاران مازندران خاطرنشان کرد: مالکان و دلالان فروشگاه های زنجیره ای 80 درصد برنج تولیدی را از کشاورزان خریداری کرده و در انبارها نگهداری می کنند و برای تعیین قیمت به آنها می فروشند. بازار به صورت قطره ای

به گزارش ایلنا، تقی جعفریان با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت برنج ایرانی نسبت به هفته گذشته، گفت:

وی با اشاره به قیمت انواع برنج ایرانی خاطرنشان کرد: برنج طارم و هاشمی کیلویی 72 هزار تومان، کاشت ثانیه ای 75 هزار تومان، کیلویی 70 هزار تومان، کیلویی 55 هزار تومان، کیلویی 45 هزار و کیلویی 45 هزار تومان. برنج ندا. او تومان است. در نظر داشته باشید که این نرخ ها در بانکداری مازندران به شرح زیر است و سود واحدهای اتحادیه در نظر گرفته نمی شود.

آیا این فعال اقتصادی در پاسخ به این سوال ترمزی بر افزایش قیمت برنج خواهد گذاشت یا با نزدیک شدن به پایان سال قیمت برنج باز هم افزایش می یابد؟ وی در ادامه افزود: به نظر من قیمت برنج پتانسیل افزایش بیشتر از این را ندارد. در حال حاضر بیش از 80 درصد محصول از دست کشاورزان و کشاورزان خارج شده و در انبارها نگهداری می شود.

به گفته فعالان اقتصادی، دلالان و صاحبان فروشگاه های زنجیره ای پس از فصل برداشت برنج را از کشاورزان خریداری کرده و ابتدا در انبارهای خود انبار می کردند. به همین دلیل قیمت برنج ایرانی روز به روز در حال افزایش است.

جعفریان حباب قیمت برنج را 20 درصد دانست و افزود: در نظر داشته باشید که این افزایش به نفع کشاورزان نخواهد بود، بسیاری از کشاورزان راضی هستند که محصول خود را 30 درصد زیر قیمت تعیین شده بفروشند، بنابراین باز هم تاکید می کنم که این یک قیمت است. میانجی.» و صاحبان فروشگاه های زنجیره ای که از این وضعیت متاثر شده اند، نه کشاورزان.

آیا با معرفی برنج از سوی دولت، قیمت ها در بازار کنترل می شود؟ وی گفت: ورود دولت به بازار برنج نگرانی هایی را در بازار ایجاد می کند. سیاست شکسته امسال نیز اجرا شد اما اثر معکوس شد و امروز هم بازار شاهد افزایش قیمت برنج ایرانی است.

وی با بیان اینکه تمایل مردم به خرید برنج خارجی کاهش یافته است، گفت: در سال های اخیر بالا بودن آرسنیک موجود در برنج، اعتماد مردم به سلامت برنج های خارجی را از بین برده است. موضوع تا جایی پیش رفته که حتی رستوران ها هم غذای خود را با برنج ایرانی می فروشند.

رئیس اتحادیه برنج داران مازندران با اشاره به قیمت انواع برنج خارجی گفت: کیلویی تایلندی 12 هزار و 500 تومان، پاکستانی 30 هزار تومان و هندی 25 تا 26 هزار تومان است.

وی در پایان با اشاره به حذف معافیت مالیاتی واردات برنج خارجی گفت: از 13 دی ماه واردات برنج مشمول مالیات بر ارزش افزوده شد و این موضوع باعث افزایش قیمت برنج خارجی شد.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما