شورای رقابت: فرمول افزایش قیمت ها چیست؟

[ad_1]

وزیر صمت گفت: دو شرکت بزرگ خودروسازی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار 10 تا 18 درصد قیمت محصولات خود را بر اساس روال مصوب شورای رقابت تعیین و یا اصلاح کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ فاطمی امین وزیر صامت در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت خودروهای جدید گفت: وضعیت برای صنعت خودرو مساعد نیست بدهی و زیان انباشته. رئیس جمهور ماه گذشته دستور لغو افزایش قیمت خودرو را صادر کرد زیرا او اصرار داشت که قیمت ها باید اصولی باشد.

وی در ادامه گفت: خودرو طبق روال قبلی قیمت گذاری شده است. طبق بررسی دقیق، افزایش قیمت خارج از ضوابط را منتفی دانستیم. عدم بهبود قیمت ها در 9 ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو شده است.

وزیر صمت گفت: خودروسازان از این پس وعده عرضه هفتگی خودرو را داده اند که باعث آرامش بازار خودرو می شود. تصمیم ستاد تنظیم بازار این بود که قیمت خودرو به قیمت واقعی نزدیک شود تا قیمت بازار نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

وی افزود: کسانی که قبلا ثبت نام کرده اند، خودرو را با قیمت روز دریافت می کنند. البته از خودروسازان می خواهیم مردم را همراهی کنند و در صورت نیاز خودرو را با اجاره و با تخفیف به مردم عرضه کنند تا افزایش قیمت مصرف کننده آزارشان ندهد.

شکاف بین قیمت کارخانه و بازار در حال کاهش است

وزیر صمت گفت: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و طبق برنامه ریزی ها فاصله قیمت کارخانه با بازار کاهش می یابد.

وی افزود: یکی از راهکارها اصلاح قیمت است که در ستاد تنظیم بازار انجام شد؛

این در شرایطی است که شورای رقابت طی چند سال گذشته متولی قیمت خودرو بوده و پس از افزایش قیمت در مرحله اول، شورا اعلام کرد که هیچ اطلاعیه ای مبنی بر حذف آنها از قیمت خودرو دریافت نکرده است. .

افزایش قیمت خودرو با فرمول شورای رقابت همخوانی ندارد

بهرامی ارض عقدس عضو شورای رقابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه افزایش قیمت اخیر خودروسازان منطبق بر دستورالعمل شورای رقابت نبوده است، گفت: این افزایش قیمت برای خودروسازان مطابقت ندارد. با توجه به منفی بودن ضریب بهره‌وری و افزایش تیراژ محصول، قیمت‌ها در 6 ماهه دوم سال کمتر از 10 درصد رشد خواهند داشت.

وی افزود: ظاهرا قیمت جدید برخی خودروها بیش از 20 درصد افزایش یافته است. همچنین ادعا می شود گرانی اخیر بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده که هنوز به شورای رقابت ابلاغ نشده است.

همین اصلاح قیمت باعث شد تا بازار خودرو به حدی منفجر شود که به گفته ناظران میدانی و دلالان خودرو، پس از افزایش قیمت خودروهای کارخانه ای، قیمت خودرو در بازار نیز افزایش یافته است.

دو شرکت خودروسازی برای جلوگیری از سوختگی قول افزایش عرضه خودرو در فاز اول را دادند.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا گفت: با مدیریت وزیر صمت برنامه های مختلفی برای تنظیم و تنظیم بازار خودرو تدوین شده است که یکی از آنها عرضه مستمر خودرو توسط خودروسازان در کشور است. این امر باعث افزایش عرضه خودرو می شود. هر سه شنبه برنامه ریزی کنید

بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت: طبق برنامه ریزی های قبلی، طرح فروش این هفته با فروش استثنایی محصولات در روز شنبه و فروش هفتگی از دوشنبه هفته آینده اجرا می شود.

خودروسازان طی چند ماه گذشته کمبود قطعات یدکی خودرو را عامل کمبود عرضه خودرو عنوان کرده اند و اکنون با افزایش قیمت به گفته رئیس شورای رقابت، پروسه دعوت را تمدید کرده اند. برای افرادی که خودرو را پیش خرید کرده اند اعمال شود.

حسینی کیا، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حدود 80 هزار خودرو در پارکینگ دلالان خودرو داشتیم که اکنون با افزایش 18 درصدی قیمت خودرو ترخیص شده است. این سوال پیش می‌آید که چرا تا هفته گذشته تمیز نشده‌اند، اگر کالا و قطعاتی وجود ندارد، اکنون نباید تمیز می‌شوند.

روز گذشته وزیر صمت برای تشریح قیمت خودرو به مجلس رفت و تصمیم گرفت کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان مجلس و وزارت صمت برای تعیین قیمت نهایی خودرو تشکیل دهد.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما