طرز تهیه مرغ تنوری غذای خوشمزه و پرطرفدار هندی

[ad_1]

فراد مرغ یکی از پرمصرف ترین پروتئین های سفره ما و همچنین در برنامه غذایی خانواده های ایرانی است که معمولا بیشتر از گوشت قرمز استفاده می شود. از مرغ در انواع خورش ها، برنج، سالاد، فست فود و تنقلات استفاده می شود. اما استفاده از آن به عنوان غذای اصلی و خورش بیشتر است. مرغ تنوری یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای هندی است. در هند، افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای خاورمیانه از تنور سفالی استوانه ای به نام تنور برای پختن غذا یا نان استفاده می شود.

به گزارش فرارو، مرغ تنوری از ترکیب مرغ با ماست، انواع ادویه جات، آبلیمو و … تهیه می شود و در تنور کبابی می شود. پیشنهاد می کنیم این مرغ خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب کاربران گرامی طرز تهیه مرغ تنوری شما را با نکات و تکنیک های مهم مربوط به تهیه آن آشنا می کند.

مواد لازم برای تهیه مرغ تنوری

ران مرغ: 3 عدد
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
ماست: 3 قاشق غذاخوری
کره: 1 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده: 1 قاشق مرباخوری
پودر گشنیز: 1 قاشق غذاخوری
مصلای تنوری: 1 قاشق غذاخوری
فلفل: 1 قاشق مرباخوری
پودر لب: 1 قاشق چایخوری
نمک: به دلخواه

نکاتی در مورد مواد اولیه

مرغ

نکات مرغ

مهم ترین نکته در انتخاب انواع غذاها، انتخاب غذاهای سالم و تازه است. هنگام انتخاب مرغ، حتماً مفاصل را بررسی کنید، مانند ران ها و بال ها. زیرا به زودی در مورد بقا و سلامت جوجه های این منطقه تصمیم گیری خواهد شد. اگر از این قسمت ها بوی نامطبوع خارج شود. یعنی مرغ تازه نیست. مراقب باشید مرغ های خیلی خیس را انتخاب نکنید. رطوبت بالای مرغ نشان می دهد که مرغ از قبل منجمد شده است. اگر از مرغ های بسته بندی استفاده می کنید، تاریخ را بررسی کنید و مطمئن شوید که آب در آن وجود ندارد.

نکاتی در مورد ادویه

تنوری ماسالا

ماسالا تنوری یک ماسالای خاص و تند با ریشه هندی است. از این ادویه در تهیه مرغ تنوری، طعم دهنده مرغ و طبخ غذای تنوری استفاده می شود و ادویه ای بسیار محبوب در سراسر جهان است. اگر ادویه های تند در دسترس ندارید، می توانید این ادویه را به راحتی در خانه با ترکیب ادویه های زیر درست کنید:
3 قاشق غذاخوری پودر پاپریکا + 1 قاشق مرباخوری زردچوبه + 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز + 1 قاشق چایخوری پودر سیر + 1 قاشق چایخوری پودر جوز هندی + 1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل + 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه + 1 قاشق چایخوری چای آسیاب شده را با هم مخلوط کنید. ادویه شما آماده است.

طرز تهیه مرغ تنوری

برای تهیه این مرغ ابتدا باید مرغ را بچشید. در یک کاسه بزرگ، ادویه، فلفل، پودر لبو، نمک و پودر گشنیز را به همراه آبلیمو، کره، کشک و سیر رنده شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا همه مواد مخلوط شوند. سپس ران مرغ را بشویید و با چاقوی تیز چند برش عمیق روی سطح ران ایجاد کنید تا مواد به خوبی به داخل گوشت مرغ نفوذ کند. ران ها را یکی یکی در سسی که آماده کرده اید قرار دهید و همه قسمت ها را با دست آغشته کنید و با سس ماساژ دهید.

مرغ تنوری

مرغ چاشنی شده را در همان تابه برگردانید و درب آن را ببندید. ظرف مرغ را در یخچال قرار دهید و با مواد حدود 1 ساعت استراحت دهید. سپس مرغ را از یخچال خارج کرده و در ظرف فر قرار دهید. سسی که ته ظرف جمع شده را روی مرغ بریزید. لازم نیست ظرف فر را با فویل بپوشانید. ظرف را در فر 180 درجه و در طبقه وسط قرار دهید و مرغ را به مدت حدود یک ساعت و نیم خوب بپزید. توجه داشته باشید که دمای فر اجاق گاز تغییر می کند. پس با توجه به دمای فری که در اختیار دارید زمان را طوری تنظیم کنید که مرغ خیلی خشک نشود و نسوزد. این مرغ خوشمزه را می توانید با نان تازه یا زرشک پلو سرو کنید. نوش جان

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما