دزدی را که دوستش را کشته است مجازات کنید

[ad_1]

ایران: مرد جوانی به اتهام کشتن اشتباهی یکی از دوستانش در حین نشان دادن اسلحه به حبس ابد محکوم شد.

این پرونده دو سال پیش با مرگ مشکوک جوانی به نام حمید که به ضرب گلوله کشته شده بود آغاز شد. پس از اعلام این گزارش، ماموران سریعاً راهی بیمارستان شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

در مرحله اول ماموران به سراغ خانواده حمید رفتند و پدرش به ماموران گفت: صبح امروز پسرم به همراه دوستش آرمان از خانه بیرون افتاد و مطمئنم دوستش به او شلیک کرد. با اظهارات پدر حمید، آرمان که سابقه سرقت های متعدد و خفگی داشت، شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی های مقدماتی به قتل اعتراف کرد اما مدعی شد: به طور تصادفی به حمید شلیک کردم.

حمید را از قدیم می شناسم، مواد می فروخت. او برای آخرین بار با من تماس گرفت و از من خواست تا با هم یک سرقت مسلحانه انجام دهیم. من هم گفتم بله. بعد دنبالش رفتم تا برنامه ریزی کنم. در بزرگراه همت بودیم که حمید از من خواست اسلحه ای را که در اختیار دارم به او نشان دهم.

اسلحه را پشت کمرم پنهان کردم. آن را بیرون کشیدم اما اسلحه مسلح بود و ناخواسته دستم را روی ماشه گذاشتم و یک تیر به سمت آن شلیک کردم. کمی بعد او را به بیمارستان رساندم و فرار کردم. من با حمید خصومتی نداشتم و ناخودآگاه تیر خوردم. تحقیقات بیشتر توسط مقامات همچنین نشان داد که آرمان سهوا مرتکب قتل شده و ماشه را فشار داده است. از سوی دیگر آرمان و حمید تاکنون در 9 مورد سرقت مسلحانه دست داشته اند.

آرمان در تشریح این حادثه همچنین به تشریح اقدامات مجرمانه خود گفت: من و حمید به همراه چند تن از دوستانمان در حوادث مختلف به عنوان مسافر سوار افراد می شدیم و سپس با تهدید اسلحه اموالشان را سرقت می کردیم. پرونده آرمان در نهایت به اتهام قتل عمد، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و مشارکت در 9 فقره تهیه سلاح به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

با این حال او توانست رضایت 7 شاکی را جلب کند. اما در جلسه دادگاه والدین آدام خواستار قصاص او شدند. وی همچنین بر کشتن همدستش تاکید کرد: زمانی که حمید از من خواست اسلحه را به او نشان دهم، به طور تصادفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت. خودم را شوکه کردم. بنابراین سریع او را به بیمارستان رساندم. من شرمنده پدر و مادر حامد هستم. دوستم تصادفا فوت کرد در پایان جلسه قاضی وارد شور شد و متهم را به اتهام دیه و سرقت به اتهام قتل به حبس ابد محکوم کرد.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما