کمبود واکسن کرونا در بریتانیا به یک مشکل تبدیل شده است

[ad_1]

ایرنا: منابع خبری انگلیسی روز جمعه از کمبود واکسن کرونا و لغو انتقال داوطلبان به واکسن دوم خبر دادند که مورد انتقاد نهادهای بهداشت عمومی و افکار عمومی قرار گرفته است.

به گفته منابع محلی، گاهی اوقات تغییر داوطلبان به 3 ماه بعد موکول می شود یا هنوز تاریخی مشخص نشده است. البته طبق برنامه دوز دوم این واکسن 21 روز پس از دریافت نوبت اول تزریق می شود.

انجمن پزشکی بریتانیا به این خبر واکنش نشان داده و آن را ناعادلانه خوانده است. اما مقامات بهداشتی می گویند که این طرح تغییر کرده است و قصد دارند واکسن بزنند، بیماری عروق کرونر اولین مورد در جهان است که از شیوع ویروس کرونا در کشور جلوگیری می کند.

کمبود واکسن کرونا در بریتانیا به یک مشکل تبدیل شده است

شناسایی سویه جدید ویروس کرونا در بریتانیا که ۷۰ درصد مسری‌تر از سویه اصلی است، نگرانی شدید مقامات بریتانیایی را برانگیخته است.

این ویروس که می تواند کودکان و همچنین بزرگسالان را آلوده و آلوده کند، برای اولین بار در 21 سپتامبر در کنت، انگلستان کشف شد. اما سه ماه بعد، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، این موضوع را در 14 دسامبر با پارلمان مطرح کرد و در 19 دسامبر، نخست وزیر بریتانیا بوریس جانسون آن را علنی کرد.

تعداد افرادی که از سکته مغزی در بریتانیا رنج می برند روزانه بیش از 50000 نفر است. این گزارش به افزایش مراجعات به بیمارستان ها در کشور اشاره می کند و ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز بهداشتی نیز محقق شده است. وضعیت به حدی وخیم است که گفته می شود برخی از بیماران در یک آمبولانس در بیمارستانی در جنوب شرق انگلیس و ترجیحاً در راهروهای کلینیک دیده می شوند.

برای مهار ویروس جدید، که وزیر بهداشت می گوید دولت کنترل آن را از دست داده است، دولت بریتانیا بیشتر مناطق کشور را در بالاترین سطح محدودیت فشار خون قرار داده است. تنها 44 بریتانیایی می توانند در مواقع اضطراری خانه خود را ترک کنند و انتظار می رود این محدودیت ها یک ماه دیگر ادامه داشته باشد.

مقامات ارشد بهداشتی در بریتانیا، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی روز جمعه در بیانیه‌ای گفتند: ما باید تعداد افرادی را که می‌توانند واکسینه شوند افزایش دهیم. تنها مانع ما در این زمینه دسترسی به واکسن است که یک مشکل جهانی است و ممکن است تا چند ماه آینده ادامه پیدا کند.

عملیات واکسن کرونا روز سه‌شنبه ۹ دسامبر در سراسر بریتانیا آغاز شد و تا به امروز بیش از ۹۵۰ هزار نفر در بریتانیا واکسینه شده‌اند.

دولت جانسون امیدوار است در تابستان امسال با انتصاب معاون بازرسی واکسن کرونا در وزارت بهداشت، همه شهروندان را واکسینه کند. پیش از این، کارشناسان گفتند غیرواقعی است که انتظار داشته باشیم زندگی به حالت عادی خود بازگردد تا زمانی که.

جرمی هانت وزیر سابق بهداشت و رئیس کمیته بهداشت پارلمان بریتانیا اخیرا هشدار داده است که ذخایر واکسن این کشور کاهش یافته است.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما