چهار روش خانگی و ساده; گوجه فرنگی را با این روش ها خشک کنید

[ad_1]

از گوجه فرنگی خشک می توان برای پخت و پز و تزیین انواع غذاها استفاده کرد.

گوجه فرنگی از دسته مواد غذایی است که در چهار فصل قابل تهیه و مصرف است اما گوجه فرنگی خشک کاربردهای خاص خود را دارد. گوجه فرنگی خشک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن از ابتلا به بیماری های جدی مانند سرطان جلوگیری می کند و از طرفی گوجه فرنگی خشک و پودر آن را می توان برای پخت و پز و تزیین انواع غذاها استفاده کرد. برای اطلاع از نحوه خشک کردن سریع گوجه فرنگی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

بخاری

اگر تصمیم دارید گوجه فرنگی را در زمستان خشک کنید، می توانید از روش خشک کردن گوجه فرنگی روی اجاق استفاده کنید. استفاده از این روش آسان است و بهترین راه این است که گوجه فرنگی ها را روی اجاق، فر، مایکروویو یا زمانی که نور خورشید کافی نیست خشک کنید. ابتدا مطمئن شوید که بخاری بدون گرد و غبار و کاملا تمیز است. سینی را با گوجه فرنگی های خرد شده روی اجاق قرار دهید. می توانید یک پارچه داخل سینی قرار دهید تا آب اضافی گوجه فرنگی ها گرفته شود و در فرآیند خشک شدن روی بخاری اختلال ایجاد نشود.

از برگه

شما به چند روز در روش خشک کردن آفتاب نیاز دارید. پس از شستن و برش دقیق گوجه فرنگی ها، گوجه فرنگی های ورقه شده را روی توری سیمی تهویه شده و دور از زمین و در جایی که در طول روز در معرض نور خورشید است قرار دهید. برای خشک شدن بهتر گوجه فرنگی را روزانه بچرخانید. زیرا اگر رطوبت گوجه به طور کامل از بین نرود، پوسیده می شود. استفاده از نور خورشید برای خشک کردن گوجه فرنگی باعث افزایش جذب مواد معدنی آن می شود.

فر

روش فر خیلی سریع تمام می شود. پس از انتخاب گوجه فرنگی مناسب، آن را از وسط نصف کنید و سعی کنید گوشت گوجه فرنگی را در معرض حرارت قرار دهید تا کاملا به آن چسبیده و به خوبی خشک شود. مانند روش قبل، در این روش نیز بهتر است گوجه فرنگی ها را در سینی دور از سطح فر قرار دهید تا هوا تبخیر شود و گوجه ها کاملا خشک شوند. در صورت تمایل می توانید روی گوجه فرنگی های خشک کمی نمک یا فلفل بپاشید تا طعم بهتری پیدا کند.

روغن زیتون

مقداری گوجه فرنگی خشک را در یک ظرف شیشه ای بریزید و مقداری برگ آویشن، فلفل، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. روی گوجه فرنگی های خشک را بپوشانید و روغن زیتون را داخل کاسه بریزید تا به آنها برسد. خواص گوجه فرنگی خشک یک روز صبر کنید تا روغن زیتون جذب شود. از این سس بی نظیر می توانید برای پخت و پز و تهیه سالاد استفاده کنید. این سس حدود یک ماه در یخچال سالم می ماند.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما