وقتی سرمایه گذاران جدید شرکت پیشرو را نابود می کنند

[ad_1]

سه شرکت معروف Comet، Compact و Borders سرنوشت ناگواری داشتند، اولی به دلیل رقابت جدی و بین المللی، دومی به دلیل رشد سریع و سومی به دلیل اشتباهات پی در پی رهبرانشان شکست خوردند و ویران شد و امروز چیزی جز نام آنها باقی نمانده است. در ادامه داستان آرس دیجیتا است که با توجه به حجمش به سرمایه گذاران اجازه گسترش و ایفای نقش می داد که در نهایت پس از مدت کوتاهی منجر به فروپاشی شرکت شد.

ArsDigita یک شرکت توسعه وب در ایالات متحده است که در سال 1993 توسط فیلیپ گرینسپن تأسیس شد. از همان ابتدا مشخص بود که این شرکت فقط یک استارت آپ فناوری اطلاعات نیست که توسط چند برنامه نویس جوان تأسیس شده باشد، زیرا گروهی از افراد نخبه را گرد هم آورده است که فرصت ها و پتانسیل های بازار نرم افزار و شبکه را درک می کنند. آرس دیجیتا خیلی زودتر از بازیگران مطرحی مانند بیم، مایکروسافت و اوراکل توانست وارد عرصه شود که باعث جهش های زیادی در این شرکت شد و توجه بسیاری از شرکت ها در ایالات متحده را به خود جلب کرد.

Ares Digita در ابتدا یک جعبه ابزار متن باز پیشرفته به نام Ares Digit Comprehensive System یا ACS توسعه داد که تقریباً در بازار بی بدیل بود و به همین دلیل مشتریان مشهوری مانند HP، AOL، Levi Strause، Oracle و Siemens در صف قرار گرفتند. آرس از محصولات دیجیتال استفاده کرد و کسب و کار این شرکت به سرعت رشد کرد. در نتیجه، تا مارس 2000، آرس دیجیتا 80 کارمند و درآمد سالانه بیش از 20 میلیون دلار داشت.

با رشد آرس دیجیتا و افزایش تعداد مشتریان، نیاز به افزایش سرمایه و رشد کسب و کار شرکت بیش از پیش احساس شد تا امکان خدمت رسانی به مشتریان رو به رشد شرکت از طریق انقلاب و انفجار دات کام فراهم شود. از اینترنت. و چنین شد که آرس به سراغ سرمایه گذاران جسور رفت تا سرمایه جدیدی به شرکت دیجیتال تزریق کند و این اولین و آخرین اشتباه فیلیپ گرینسپن، بنیانگذار و مدیر عامل آرس دیجیتال بود، زیرا از آن زمان به بعد مشکلات و مشکلات شرکت شروع شد

بلافاصله پس از اعلام درخواست افزایش سرمایه آرس دیجیتا، تعداد زیادی از سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری جسور برای شرکت در افزایش سرمایه صف کشیدند که جنرال آتلانتیک و Vogery Lock برنده این رقابت شدند. بیش از 35 میلیون دلار در آرس دیجیتا. 30 درصد سهام شرکت و دو کرسی از هفت کرسی هیئت مدیره شرکت. او خیلی زود شروع به دخالت در مدیریت و سیاست گذاری شرکت کرد و چون دانش کافی در زمینه IT و فعالیت های شرکت نداشت، همه چیز را به هم ریخت و پس از مدتی فیلیپ گرینسپن را مجبور به استعفا کرد. او به عنوان مدیرعامل و فرد، خود را به عنوان مدیرعامل آرس دیجیتا منصوب کرد و در سال 2000 به دنبال استعفای دو نفر از اعضای هیئت مدیره این شرکت، دو نفر دیگر که روابط نزدیکی با سرمایه گذاران داشتند به هیئت مدیره آرس دیجیتا پیوستند. این شرکت یک شرکت پیشرو و در حال رشد است. نزدیک به انتهای رکود، مشتریان بزرگ آرس دیجیتا یکی پس از دیگری به دلیل نارضایتی از خدمات شرکت از ادامه رابطه با شرکت خودداری کردند.

به دلیل نارضایتی مشتریان و آشفتگی های داخلی در داخل شرکت، کارکنان کلیدی و مهندسان ارزشمند آرس دیجیتا نیز ترک کردند و ناگهان شرکت با کمبود نیروی انسانی کارآمد مواجه شد که دلیل اصلی جهش و پیشرفت آرس دیجیتا بود. این انحراف بزرگ باعث سقوط و سقوط سریع شرکت شد تا اینکه در سال 2002 که کمتر از ده سال از عمر آن می‌گذشت چراغ‌های آرس دیجیتا برای همیشه خاموش شد و سرنوشت ناگوار این استارت‌آپ، تنها ورود سرمایه‌گذاران نادان و هدر دهنده آنها را تضعیف کرد و در نهایت آنها را کاهش داد و به جایی که قرار بود نرسیدند.

درسی که از آرس دیجیتا می‌توان آموخت و آموخت این است که شرکت‌های پیشرو و پرجنب‌وجوش ابتدا توسط تیمی متشکل از افراد آگاه و آگاه، چابک و آگاه به پتانسیل‌ها و فرصت‌ها در بازار آینده راه‌اندازی می‌شوند. صنایع و مناطقی که در آن فعالیت می کنند می توانند مراحل رشد و توسعه را در مراحل اولیه طی کنند. هر دو باید در برابر وسوسه عجله و افزایش کورکورانه سرمایه از طریق جذب سرمایه گذار مقاومت کنند و سعی کنند از داخل سرمایه جذب کنند و این اتفاق افتاد. امثال فیس بوک، اپل و گوگل از چنگال سرمایه گذاران بی خبر که صرفا با هدف کسب سود و افزایش سرمایه در شرکت های پیشرو و در حال رشد سرمایه گذاری می کنند، دوری کرده اند. به عبارت دیگر، کسانی که می خواهند وارد دنیای شلوغ کسب و کار و استارت آپ ها شوند، که ایده های خلاقانه ای برای طراحی و خلق محصولات و خدمات نوآورانه دارند و به ویژه کسانی که می خواهند از فرصت ها و پتانسیل های موجود برای فاز بعدی بهره ببرند. کار و برنامه مشخصی برای توسعه فعالیت های خود تهیه کنند تا در آینده مجبور نباشند شرکتی را که سرمایه داران توسعه داده اند با تمام توان به منظور افزایش سرمایه ترک کنند که در بیشتر موارد به هیچ چیز فکر نمی کنند. اما با هر قیمتی که ممکن است سود کنید.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما