طرز تهیه کیک شیری داغ، خوشمزه و لطیف

[ad_1]

فراد کیک یکی از خوشمزه ترین و لذت بخش ترین دسرها و شام های دنیاست که در اندازه ها، طعم ها و انواع میوه ها، خامه ها، شکلات ها، پنیرها، کره، وانیل و … تهیه می شود و هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. کیک شیر داغ یکی از ساده ترین انواع کیک است که به دلیل داشتن شیر داغ بافتی بسیار نرم و لطیف دارد و استفاده از کره به جای روغن در ترکیب این کیک عطر و بوی آن را دو چندان کرده است.

به گزارش فرارو، اگر می خواهید این کیک خوشمزه و خوش طعم را در خانه درست کنید و با چای عصرانه لذت ببرید، در ادامه مطلب با طرز تهیه کیک شیر داغ با نکات و ترفندهای مهم آشنا شوید. طرفداران عزیز بیایید این تکنیک ها را معرفی کنیم. مربوط به تهیه این کیک

مواد لازم برای تهیه کیک شیر داغ

تخم مرغ: 4 عدد
شیر: 1 فنجان
شکر: 1 فنجان پر
آرد سفید: ۲ وعده
کره: 100 گرم
وانیل: یک قاشق چایخوری
بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری قرمز
پودر هل: یک چهارم قاشق چایخوری
نمک: یک قاشق چایخوری

قبل از تهیه هر نوع کیک و دسر، باید نکات زیر را در مورد مواد اولیه برای بهترین نتیجه رعایت کنید:

1- برای تهیه کیک، مواد اولیه را به دمای محیط برسانید. پس سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند.

2- معمولا دما و زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است. مثلا اگر در دستور پخت دمای 175 درجه به مدت 45 دقیقه ذکر شده باشد، ممکن است با این دما و مدت زمان در فر به نتیجه دلخواه نرسید. البته نگرانش نباش با چندین بار استفاده از فر متوجه خواهید شد که چه دما و زمان برای پخت کیک در فر شما مناسب است.

البته توجه داشته باشید که دمای ذکر شده در دستورالعمل معمولا بر اساس فر برقی است. اگر از فر گازی استفاده می کنید، دما را بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اما هنوز هم دما بستگی به فر دارد. شما باید مراقب فر باشید. با چندین بار تلاش، از دما و زمان پخت مطلع خواهید شد.

همیشه بعد از اینکه مواد اولیه را تمام کردید قبل از شروع کار فر را روشن کنید و روی میز کار بگذارید. زیرا برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا زمانی که کیک قرار است در فر قرار گیرد، فر کاملا گرم شود.

3. سعی کنید مقیاس دیجیتال و مقیاس پخت استاندارد را بدست آورید. زیرا هنگام تهیه کیک و شیرینی، اندازه دقیق مواد اولیه بسیار مهم است.

بازگشت
4- همیشه در حین هم زدن تخم مرغ ها، همزن را چند بار خاموش کنید و با کمک یک لام تمیز دور ظرف قرار دهید و داخل ظرف قرار دهید تا ذرات تخم مرغ در کیک مخلوط نشود. در غیر این صورت، حتی اگر از وانیل یا اسانس استفاده کنید، کیک بوی تخم مرغ می دهد.

5- برای پخت هر کیک همیشه آرد و سایر مواد خشک مثل پودر کاکائو را 3 بار الک کنید. این باعث می شود آرد سبک تر و هواگیرتر شود. در نتیجه بافت کیک شما بهتر می شود. نکته مهم دیگری که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آردهای موجود در بازار است که متفاوت هستند. به همین دلیل بسته به کیفیت خمیر ممکن است مقدار آن بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه داشته باشید.

اگر به نظر می رسد که مواد کیک در حال سفت شدن است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه می کنید کافی است و بقیه آرد را اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما احساس می کنید که مواد کیک هنوز به آن غلظت نرسیده اند. یعنی باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه باید آرد را مطابق دستور تهیه کنید. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد می تواند کم و بیش باشد.

6- هنگام تهیه انواع کیک، یک نکته بسیار مهم را که باید در نظر داشته باشید این است که درب فر نباید قبل از 30 دقیقه باز شود. انجام این کار تمام تلاش شما را هدر می دهد. چون کیک شما پف نمی کند.

قالب کیک
7- در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب کوچکتر یا بزرگتر از محتوا باشد، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. همیشه باید قالبی انتخاب کنید که وقتی مواد کیک را داخل آن می گذارید 1/3 خالی باشد. البته برای همه اینها تجربه لازم است. ممکن است برای اولین بار ندانید کدام فرمت مناسب است. باید چند بار کیک را درست کنید تا چشمتان به شکل آن عادت کند و بتوانید به سرعت قالب مناسب را انتخاب کنید.

8- وقتی می خواهید کیک را در قالب قرار دهید، هر از چند گاهی آن را بریزید. سپس به اطراف پخش کنید. سعی کنید داخل قالب کیک بریزید تا مواد به طور یکنواخت در همه جا پخش شوند.

9- نکته مهم دیگر در پخت کیک، انتخاب مواد قالب است. فرمت های مختلف و گران قیمت زیادی در بازار موجود است. هنگام خرید قالب ممکن است به دلیل تنوع در انتخاب قالب دچار سردرگمی شوید. یکی از بهترین قالب ها برای تهیه کیک که قیمت آن نسبت به سایر قالب ها بیشتر است، قالب های گالوانیزه هستند که معمولا در تمامی لوازم قنادی می توانید آن را پیدا کنید. این قالب ها در طرح ها و اندازه های مختلف موجود هستند.

طرز تهیه کیک شیر داغ مرحله به مرحله

کیک شیر داغ

۱- ابتدا در ظرفی آرد + بکینگ پودر + نمک را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس آنها را سه بار صاف کنید.

تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ بزنید و وانیل + پودر هل + شکر را اضافه کنید. حالا همزن برقی را روشن کنید و تخم مرغ ها و بقیه مواد را در ظرف شش تا هفت دقیقه بزنید تا شفاف و کرم رنگ شود. سپس همزن را کنار بگذارید.

3- شیر را با کره در قابلمه کوچکی بریزید و کره و شیر را روی گاز اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود.

4- کمی کره و مخلوط شیر داغ را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و همزمان با همزن که کاشته اید هم بزنید. توجه داشته باشید که هنگام اضافه کردن شیر داغ باید همزن را روشن کنید تا تخم مرغ ها جدا نشوند و بلافاصله بخورید.

5- بعد از چند ثانیه همزن را کنار بگذارید و آرد را در دو مرحله به مایه کیک اضافه کنید و در یک جهت با فتا یا همزن دستی هم بزنید تا آرد کاملا در مایه کیک حل شود و به شکل توپ در بیاید. .

6- قالبی به ابعاد 24 سانتی متر انتخاب کنید و کف و دیوارها را با کره سرد کاملا چرب کنید. سپس روی قالب کمی آرد بپاشید. مایه کیک را داخل قالب قرار دهید و قالب را چند بار روی سطح کابینت بزنید تا هوای اضافی از قالب خارج شود. قالب را به مدت 45 دقیقه در فر 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کیک کاملا بپزد. بعد از اینکه قالب را از فر خارج کردید و کیک خنک شد، در ظرف سرو برگردانید و با پودر قند، پودر پسته یا گاناش تزئین کنید. نوش جان

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما