لبنیات نخورید، ۱۱ گزینه گیاهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

[ad_1]

لبنیات منبع اصلی استخوان است و هر فنجان شیر حاوی 280 میلی گرم کلسیم است، اما می توانید از محصولات گیاهی نیز برای دریافت 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم در روز استفاده کنید.

در اینجا برخی از محصولات گیاهی که سرشار از این مواد معدنی ضروری برای بدن هستند آورده شده است:

اسفناج: اسفناج حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم است، اما میزان آن بسته به نوع پخت متفاوت است. جوشاندن مقدار کلسیم اسفناج را کاهش می دهد. به طور کلی هر 100 گرم اسفناج حاوی 140 میلی گرم کلسیم است.

لوبیا سفید: سرشار از کلسیم، فیبر و پروتئین است و در هر فنجان دیگر 96 میلی گرم کلسیم دارد. باید بدانید که لوبیا سبز حاوی 177 میلی گرم کلسیم است.

کنجد: هر اونس حاوی 273 میلی گرم کلسیم و حاوی مواد دیگری مانند مس و منگنز است. کنجد یک گیاه روغنی است که حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است.

سویا: سویا سرشار از کلسیم است که می توان آن را با شیر گاو مقایسه کرد. این غذاها حاوی ایزوفلاون به نام دیادیسین هستند که از کاهش کلسیم در استخوان ها جلوگیری می کند. همچنین از دفع کلسیم از طریق ادرار جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که پنیر توفو یا شیر سویا نیز حاوی مقدار زیادی کلسیم است.

نخود فرنگی: چانا سرشار از کلسیم است، بنابراین حاوی 134 میلی گرم مواد معدنی در هر 100 گرم است.

عدس: عدس منبع خوبی از آهن است، اما ارزش غذایی آن به همین جا ختم نمی شود. عدس همچنین محتوای کلسیم قابل توجهی دارد و 100 گرم عدس حاوی حدود 52 میلی گرم کلسیم است. مصرف عدس همچنین پروتئین و فیبر کافی به شما می دهد.

یک پیاز: منبعی از مواد معدنی مختلف مانند کلسیم است. 100 گرم پیاز حاوی 20 میلی گرم کلسیم است. ادرار آور محبوب است، اشتها را افزایش می دهد و عملکرد معده را تنظیم می کند.

ضربان را دریافت کنید: این سبزیجات تیره سرشار از کلسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند. کلسیم نقش مهمی در کاهش دردهای قبل از قاعدگی دارد. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و در صورت مصرف منظم خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد. برگ چغندر حاوی 79 میلی گرم کلسیم در هر دوم فنجان پخته شده است.

بادام ها: این میان وعده خوب حاوی 82 میلی گرم کلسیم در هر 1 اونس است و علاوه بر کلسیم، حاوی پروتئین، روغن های سالم و ویتامین های گروه B است. روغن بادام بو داده کلسیم بالایی دارد.

لوبیا چیتی: هر دوم فنجان حاوی 86 میلی گرم کلسیم است و منبع خوبی از پروتئین، فولات و فیبر است.

کلم: هر دوم فنجان حاوی 90 میلی گرم کلسیم و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما