قیمت لیمو ترش و نارنگی در بازار

[ad_1]

قیمت محصولات عرضه شده در حوزه میوه و تره بار از ابتدای پاییز تغییر کرده است و در میان مرکبات با وجود کاهش قیمت پرتقال و نارنگی، گرانی لیمو عجیب به نظر می رسد.

به گزارش همشهری، قیمت لیموزین در لیست قیمت سازمان میادین میوه و تره بار 15 هزار و 300 تومان است که نسبت به سایر مرکبات بالاتر است.

در حال حاضر نارنجی جنوبی و تامسون شمالی در 9500 مربع و نارنگی 12000 تومان است. قیمت لیموترش در میوه فروشی در سطح شهر حداقل 20 هزار تومان است. در بین محصولات ایرانی و سبزی، فلفل دلمه ای سبز نسبت به اول مهرماه 5300 تومان افزایش قیمت داشته است.

فلفل دلمه ای رنگی 2000 تومان و قیمت هر دو نوع فلفل دلمه ای تا 13500 تومان افزایش یافته است. ضمن کاهش قیمت، کاهو در رتبه اول قرار دارد که نسبت به ابتدای مهر 4100 تومان ارزان شده است.

به گفته مسئولان مرکزی، قیمت گوجه فرنگی که به دلیل کمبود عرضه افزایش یافته است، تا سه هفته آینده پس از ورود گوجه فرنگی از جنوب کشور ارزان می شود. قیمت فعلی گوجه فرنگی در میادین 9700 تومان است.

در میان میوه ها، انگور سفید با ۹ هزار تومان در یک ماه و نیم ابتدایی پاییز بیشترین افزایش را داشت، در حالی که قیمت هلو انجیر در پایان فصل عرضه ۶۵۰۰ تومان کاهش یافت.

اما علاوه بر تغییرات یک ماه گذشته، گزارش مقایسه ای یکساله قیمت محصولات پرمصرف در اواسط پاییز دهه 1400 در مزارع میوه و تره بار تهران حکایت از افزایش 29 درصدی سبزی ها دارد. و افزایش 34 درصدی قیمت تابستان و قیمت میوه.

مقایسه قیمت سالانه میوه و تره بار در میادین میوه و تره بار تهران نشان می دهد که پرتقاضاترین محصولات در این بازه زمانی ثبات بیشتری دارند که به ترتیب پیاز 14 درصد و خیار و گوجه فرنگی 14.5 درصد هستند. گلابی با سیب قرمز 20 درصد، سیب زرد 24 درصد و میوه ها 24.5 درصد، کمترین افزایش قیمت در اواسط پاییز 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

در مقابل، قیمت هندوانه و هویج و هلو در اواسط پاییز 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 2.5 برابر شده است. برگی همچنین قیمت میوه و تره بار در میدان را نزدیک به دو برابر کرد.

کدو سبز با 20 درصد، لوبیا سبز با 23 درصد، بادمجان با 24 درصد و نارنگی با 25 درصد از دیگر محصولاتی هستند که در سال گذشته نسبت به سایر محصولات در حوزه میوه و تره بار از ثبات بیشتری برخوردار بوده اند.

لیموناد عجیب گران قیمت

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما