طرز تهیه مرغ پرتقالی با زعفران پلو زرشک

[ad_1]

فراد مرغ یکی از پرمصرف ترین پروتئین های سفره ما و همچنین رژیم غذایی خانواده ایرانی است که معمولا بیشتر از گوشت قرمز استفاده می شود. از مرغ در تهیه انواع خورش، پلو، سالاد، فست فود و تنقلات استفاده می شود. اما استفاده از آن به عنوان غذای اصلی و خورش بیشتر رایج است. مرغ زعفرانی یکی از روش های مدرن طبخ مرغ است که برای تهیه آن از آب پرتقال تازه استفاده می شود. آب پرتقال به دلیل طعم ترش و عطر عالی طعم بی نظیری به مرغ می دهد.

به گزارش فرارو، توصیه می کنیم این روش پخت مرغ را در خانه امتحان کنید. این غذا به دلیل ویتامین C موجود در آب پرتقال نیز بسیار غنی و مغذی است. در ادامه این مطلب کاربران عزیز طرز تهیه مرغ پرتقالی خوشمزه با پلو زعفرانی زرشک و همچنین نکات و ترفندهای مهم مربوط به پخت آن را به شما معرفی می کنیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ پرتقالی با زعفران پلو زرشک

مرغ: 2 عدد
آب پرتقال طبیعی: ۲ لیوان
زعفران آماده: ۱ پیمانه
نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
پیاز: 1 عدد
روغن: به میزان لازم
برنج: ۲ پیمانه
بومادران: 1 فنجان
تکه های پسته: 1 قاشق غذاخوری
کره: 20 گرم
شکر: 1 قاشق غذاخوری

نکاتی در مورد مواد اولیه

درختی خاردار با گلهای زرد

نکاتی در مورد خار مریم

همیشه سعی کنید از خار مریم با گل های زرد تازه استفاده کنید. خار مریم نباید بیش از حد گرم شود. چون رنگش عوض میشه ترکیدن بیدمشک نیازی به ترک روی حرارت کافی ندارد. اگر روی حرارت زیاد بماند رنگ برمی گردد و تیره می شود. مصرف زیاد ترشی شکر گلهای زرد می دهد و در عین حال به براق شدن آن کمک می کند. پس در صورت تمایل می توانید در حین تفت دادن زرشک کمی شکر اضافه کنید.

نکته مهم دیگر در مورد خار، نحوه شستن آن است. درخت کوچکی با گل های زرد و برگ های باریک پس از غوطه ور شدن در آب تمیز نمی شود. برای شستن زرشک با گل های زرد ابتدا زرشک ها را تمیز کرده و در صافی یا صافی قرار دهید. الک را روی قابلمه یا تابه بگذارید و زیر شلنگ بگیرید. اگر بعد از چند دقیقه الک را بلند کنید، می بینید که داخل کاسه پر از سنگ است. این کار را تا زمانی ادامه دهید که آب باقیمانده در قابلمه کاملا تمیز شود.

نکات مرغ

مرغ

مهم ترین نکته در انتخاب انواع غذاها، انتخاب غذاهای سالم و تازه است. هنگام انتخاب مرغ، حتماً مفاصل را بررسی کنید، مانند ران ها و بال ها. زیرا به زودی در مورد بقا و سلامت جوجه های این منطقه تصمیم گیری خواهد شد. اگر از این قسمت ها بوی نامطبوع خارج شود. یعنی مرغ تازه نیست. مراقب باشید مرغ های خیلی خیس را انتخاب نکنید. رطوبت بالای مرغ نشان می دهد که مرغ از قبل منجمد شده است. اگر از مرغ بسته بندی شده استفاده می کنید، تاریخ را بررسی کنید و مطمئن شوید که مرغ کم آب نشده است.

طرز تهیه مرغ پرتقالی

جوجه نارنجی

1- ابتدا تکه های مرغ را با نمک، فلفل، پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری زعفران بپزید و میل کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

۲- در قابلمه یا ماهیتابه کمی روغن بریزید و تکه های مرغ را به دلخواه اضافه کنید. با شعله ملایم دو طرف مرغ را به مدت 5 دقیقه در روغن تفت دهید. سپس تکه های مرغ را از ماهیتابه خارج کنید.

3- در این مرحله پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. پیازهای خرد شده را در همان ماهیتابه مرغ بریزید و صبر کنید تا نرم شود. سپس مقداری نمک و پودر زردچوبه به پیاز اضافه کنید. حالا تکه های مرغ و پیاز را داخل قابلمه قرار دهید. آب پرتقال و نصف پیمانه زعفران را روی مرغ بریزید و درب قابلمه را ببندید. حرارت اجاق را کم کنید و مرغ را با حرارت ملایم حدود یک ساعت و نیم بپزید. در آخر کمی نمک به قابلمه اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید. حالا مرغ نارنجی شما با سس جمع شده ته قابلمه آماده سرو است.

طرز تهیه پلو زعفرانی خار

پس از شستن برنج، آب داغ و نمک را اضافه کنید و بگذارید چند ساعت خیس بخورد. برای حفظ کیفیت برنج باید حداقل 3 ساعت در نمک خیس بخورد. برای برداشتن برنج، قابلمه را با دو سوم آب پر کنید و روی گاز بگذارید. نمک را اضافه کنید و وقتی آب به جوش آمد برنج را اضافه کنید. آب خیس شده در برنج را خالی کرده و برنج خیس شده را در آب جوش بریزید. حرارت برنج در حال جوشیدن نباید کم باشد و شعله گاز باید متوسط ​​به زیاد باشد. در قابلمه را نپوشانید و صبر کنید تا آب برنج دوباره بجوشد.

بعد از اینکه آب برنج به جوش آمد، برنج را با فاصله چند بار هم بزنید و البته دانه ها را با احتیاط باز کنید. مراقب باشید برنج را خرد نکنید. برنج را باید حدود 10 تا 14 دقیقه بجوشانید. البته زمان جوشیدن برنج به نوع برنج بستگی دارد. دانه های برنج وقتی نرم هستند برای زهکشی مناسب هستند. اما مغز آنها حتی سنگین تر است. وقتی دانه های برنج را تست کردید و برنج به مرحله شستشو رسید، آن را در آبکش بیندازید و اجازه دهید آب برنج کاملا کشیده شود.

برنج بومادران

برای جلوگیری از پختن دانه ها، آب سرد را به برنج اضافه کنید و نمک اضافی را از دانه ها جدا کنید تا برنج شور نشود. اگر می خواهید قد برنج را افزایش دهید، در حالی که برنج در حال جوشیدن است، یک لیوان آب سرد اضافه کنید. این کار برنج را شوکه می کند و آن را بلندتر می کند.

مراقب باشید برنج زیاد نپزد. اگر تازه کار هستید، برنج را کمی زودتر بردارید. اگر برنج بیشتر از حد معمول بجوشد، خمیر می شود و غذای شما را خراب می کند. اگر برنج را زود برداشتید و سفت شد می توانید در حین پخت کمی آب اضافه کنید. در هر صورت برای برداشتن برنج تجربه لازم است. پس نگران نباشید و بارها تلاش کنید تا به مرور زمان تجربه لازم را به دست آورید. قابلمه مورد نظر را کف قابلمه قرار دهید و سپس برنج را آماده کنید.

در آخر کره را داخل تابه بریزید تا باز شود. سپس خارها را اضافه کنید. بعد از چند ثانیه یک قاشق غذاخوری شکر روی زرشک بپاشید و هم بزنید. حالا خلال پسته را اضافه کنید و در آخر یک تا دو قاشق چایخوری زعفران درست کنید و روی زرشک بریزید و اجاق گاز را خاموش کنید. پس از قرار دادن برنج در ظرف، مخلوطی از تکه های زرشک و پسته را به برنج اضافه کنید و از مرغ پرتقالی خوشمزه و خوش عطر لذت ببرید. نوش جان.

توجه داشته باشید

برای تهیه این مرغ بهتر است از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید. اگر آب پرتقال طبیعی ندارید، می توانید از آب پرتقال بسته بندی شده استفاده کنید. اما طعم این مرغ با آب پرتقال طبیعی دلپذیرتر است. اگر از آب پرتقال طبیعی استفاده می کنید، به محض اینکه می خواهید آن را به مرغ اضافه کنید، آب پرتقال را مصرف کنید. چون آب پرتقال وقتی بماند تلخ می شود.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما