چالش های زندگی در دنیای متاوار

[ad_1]

محقق بازار اقتصادی دکتر. کمیل احمدی لیوانی در مقاله ای با عنوان «زندگی در دنیای تغییر یافته» درباره دنیای اقتصاد نوشت:

بدون شک امروزه بسیاری از مردم جهان با شرایط سخت اقتصادی و تنهایی دست و پنجه نرم می کنند. آمارها نشان می دهد که کشورهای جهان با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی مواجه هستند. اقتصاد جهانی تحت الشعاع تورم بالا، رشد اقتصادی پایین، افزایش نقدینگی، اختلالات زنجیره تامین و بسیاری عوامل دیگر قرار گرفته است. اگر به عنوان نمونه به ایالات متحده نگاه کنید، خواهید دید که نرخ تورم در آن کشور در سال های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که لوایح بایدن شرایط نامطلوب تری را ایجاد خواهد کرد. علاوه بر مشکلات اقتصادی، روند انزوای اجتماعی در چند سال اخیر در اتحادیه اروپا، ایالات متحده، ژاپن و سایر کشورها رو به افزایش بوده است.

این مشکلات از زمان شیوع کرونا و قرنطینه ناشی از آن به شدت افزایش یافته است و فشار بیشتری بر مردم و دولت وارد کرده است. جبران پیامدهای اقتصادی از یک سو به چالشی بزرگ برای دولت تبدیل شده و از سوی دیگر اثرات منفی اجتماعی آن به حدی کاهش یافته است که نهادهای بین المللی ذیربط را به خطر انداخته است.

شرایط توصیف شده منجر به افزایش اتکا به شبکه های اجتماعی، سرگرمی های آنلاین، پلتفرم ها و کسب و کارهای مجازی شده است و راه را برای توسعه چشمگیر مفاهیمی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، بلاک چین، رایانش ابری، رمزنگاری و هوش مصنوعی هموار کرده است. . متاوار در این فضا توجه بسیاری از تماشاگران را به خود جلب کرده است. این مفهوم در سال 1992 در رمان علمی تخیلی Snow Crash متولد شد. رمانی که در آن دنیای مجازی به موازات دنیای واقعی به تصویر کشیده شده است، اما حالا پس از گذشت سه دهه، محبوبیت پیدا کرده است. ظهور این پدیده در پاسخ به این تقاضاست که امروزه در زندگی واقعی پاسخ های محدودی با آزادی، شبکه های توزیع شده، موسسات غیرمتمرکز، جوامع خودمختار، شبکه های بانکی رمزگذاری شده، هوش مصنوعی قابل اعتماد، ارتباطات نامحدود و امن وجود دارد.

Metavers نه تنها شبکه های متمرکز را به چالش می کشد، بلکه هنجارهای اجتماعی سختگیرانه پشت شبکه های متمرکز را نیز به چالش می کشد. این تقاضا برای متاوار ریشه در نیازهای انسان دارد و در سال های اخیر پدیدار شده است. در عصری که ارتباطات به جهانی شدن تبدیل شده است، تضاد جدی بین آزادی انسان و نظم ملی به وجود آمده است. حاکمیت ملی و نظام بانکی وابسته گردش فرامرزی سرمایه را محدود می کند. به دلیل حق انحصاری چاپ پول، این سیستم ها نه تنها شکاف بین فقیر و غنی را افزایش می دهند، بلکه یک بحران بدهی ایجاد می کنند. به ویژه پس از بحران مالی سال 2008، ظهور بیت کوین چالشی را برای سیستم پولی قانونی و سیستم بانکی ایجاد کرد که در ابعاد دیگر مانند حذف واسطه ها و تکیه بر قراردادهای هوشمند با پشتوانه سایر دارایی ها، نیاز به اشخاص ثالث را از بین برد. . رمزگذاری شده، تیز. متوار این مسیر را طی می کند و به چتری برای جمع آوری تمام پاسخ ها تبدیل شده است.

شایان ذکر است که علاوه بر مزایای متاوارز برای توجه مردم، انباشت تکنولوژی و ایجاد ناراحتی در زندگی واقعی، استفاده از کلیدواژه ها در زمینه تبلیغات رسانه ای و رویکرد «اقتصاد توجه» است. شرکت‌های فعال در این زمینه به دنبال صید ماهی بزرگ به نام «متاورز» از آب‌های متلاطم اقتصادی و اجتماعی جهان و اپیدمی کرونا بوده‌اند. همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، حجم جستجوی کلمه “metavers” در موتور جستجوی گوگل از اواسط اکتبر 2021 افزایش یافته است و این مصادف با اعلام رسمی تغییر نام فیس بوک به Meta است.

در اقتصاد رفتاری، «توجه» انسان یک پدیده اقتصادی نادر و قابل هدایت تلقی می شود. در این رویکرد، کلمات کلیدی بر توجه ترکیبی رسانه ها و انسان ها غالب است و سازندگان رسانه باید از این کلمات کلیدی برای هدایت و نظارت بر دیدگاه ها استفاده کنند. مقامات فیس بوک از این موضوع به نفع خود استفاده کرده اند. فیسبوک اخیراً نام خود را به «متا پلتفرم‌ها» تغییر داده است و اکنون فقط تحقیق و توسعه را در فضای مجازی دنبال می‌کند، این شرکت در پنج سال آینده به متا پلتفرم‌ها روی خواهد آورد. زاکربرگ در آگهی این پلتفرم توضیح داد: «شما می‌توانید تقریباً هر کاری را در MetaWears انجام دهید (با دوستان و خانواده، کار، مطالعه، بازی، خرید و غیره). علیرغم همه اینها، فیس بوک سال هاست که یک پلتفرم اجتماعی بوده است. پلتفرمی که اغلب مسئول نشت اطلاعات کاربر، انحصارها و موارد مشابه است.

اگر به سایر شرکت هایی که وارد این عرصه شده اند و نوع فعالیت آنها نگاهی بیندازید، مفهوم آن واضح تر می شود. Roblox اولین شرکتی است که “متا” نامیده می شود. این شرکت بازی سازی در سال 2008 تاسیس شد و در حال حاضر بزرگترین پلتفرم توسعه بازی آنلاین در جهان است. این شرکت در اسفند ماه سال جاری 520 میلیون فاینانس دریافت کرده است. یکی دیگر از شرکت های فعال در این زمینه Nvidia است. این شرکت بزرگترین تولید کننده کارت گرافیک در جهان است و موقعیت آن در Metaver ارائه زیرساخت برای تحقق شرایط برنامه با استفاده از کارت های گرافیک، تراشه ها، سیستم عامل ها، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و سایر فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری است. صنعتی است به عنوان مثال، آنها محصولی به نام Omniverse، یک پلت فرم شبیه سازی سه بعدی، توسعه دادند. همانطور که مشخص است، سناریوی برنامه فعلی که کاملاً با Metaver مطابقت دارد، بازی و سرگرمی است. به عنوان مثال، بازی Fortress Night Platform Game و تراویس اسکات، رپر آمریکایی، یک کنسرت مجازی در این بازی برگزار کردند. مشکلات فراتر از این بیش از ادعای شرکت هایی نیست که در حال حاضر در این زمینه فعالیت می کنند.

شاید بتوان گفت که همه پیشتازان فناوری در چنین وضعیتی رشد و تکامل یافته اند، اما باید گفت که گزارش های متعدد در مورد ارزش شرکت های فعال در بخش متاوار نشان می دهد که به عنوان چند مورد، اکثر دارایی های متا گران تر هستند. از ارزش آنها خودشان هستند و این یک مشکل بزرگ برای شرکت هایی است که با “کلمات کلیدی” و تبلیغات رسانه ای پشتیبانی می شوند. متاور پدیده ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت. این به این دلیل است که برای نیازهای حیاتی و شکاف های انسان امروزی استدلال می کند، اما خلاصه کردن فعالیت های شرکت هایی که ادعا می کنند این مفهوم را در شرایط کنونی نشان می دهند، اشتباه است. پاسخ هایی که زاکربرگ، جک دورسی و الن ماسک به یکدیگر می دهند این را در آینده آشکار خواهد کرد. ما با هم منتظر آینده هستیم.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما