امکان توزیع برق در اروپا

[ad_1]

بازی انرژی روسیه، کمبود گاز و افزایش قیمت انرژی در اتحادیه اروپا، این منطقه را در زمستان در وضعیت بسیار بدی قرار داده است.

به گزارش همشهری، اروپا با بحران کمبود خطرناک گاز مواجه است. یخبندان زمستانی می تواند به معنای افزایش بحران و افزایش تعداد صورتحساب های انرژی باشد که بیش از هر چیز دیگری بر روی یک فرد معمولی سنگینی می کند. این وضعیت همچنین مانع از بهبود اقتصادی کشورهای اروپایی از وضعیت اقتصادی ناشی از شیوع کرونا خواهد شد.

زمانی که پیش بینی ها برای تامین انرژی اروپا در اواسط زمستان نامشخص تر باشد، هزینه های انرژی در حال افزایش است. آلمان تصویب خط لوله گاز نورد استریم 2 را که قرار است حامل اصلی گاز روسیه به اروپا باشد، به دلایل فنی به تعویق انداخت.

این در حالی است که روسیه هنوز برای تامین گاز مورد نیاز اروپا به توافق نرسیده است و تا به امروز حتی به اتهامی علیه مسکو تبدیل شده است. برخی از مقامات اروپایی بر این باورند که مسکو در تلاش است با بهره گیری از بحران کنونی و محدود کردن عرضه گاز مورد نیاز اروپایی ها، راه اندازی خط انتقال جدید «رولینگ استریم 2» را تسریع بخشد.

در نهایت، آشفتگی در بازارهای انرژی اروپا باعث ایجاد عدم اطمینان در منطقه شد که منجر به یک بحران شدید پیش از زمستان شد.

اروپا چگونه درگیر بحران انرژی است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا اروپا با کمبود انرژی مواجه است. به گزارش آسوشیتدپرس، اولین دلیل ورود سرمایش است که مخازن گازی اروپا از انرژی برق و ذخیره گاز را خالی می کند.

این مخازن معمولا در تابستان پر می شوند اما امسال این اتفاق نیفتاده است. گرمایش بیش از حد و استفاده بیش از حد از سیستم های خنک کننده منجر به افزایش مصرف گاز در اروپا شد.

در عین حال، کاهش باد به معنای کاهش تولید برق از منابع تجدیدپذیر است، بنابراین ژنراتور برای تولید برق به گاز روی می آورد. از سوی دیگر، فرصت استفاده از منابع محدود گاز طبیعی مایع که می تواند با قایق به جای خطوط لوله گاز پرهزینه حمل شود، توسط مشتریان آسیایی از اروپا نیز گرفته می شود.

مهمتر از همه، یورو برای سال ها بر قیمت های روزانه به جای قراردادهای بلندمدت اصرار داشته است. روندی که روسیه به دنبال تغییر است.

مسکو با محدود کردن صادرات گاز به اروپا، اجتناب از افزایش صادرات گاز در بحبوحه بحران انرژی منطقه‌ای، و پایین نگه داشتن ذخایر اروپا، علاوه بر تسریع روند تصویب رولینگ استریم 2 و اجرای توافق، به دنبال مهار مقامات اروپایی است.

روسیه از عرضه بیشتر گاز خودداری می کند

توماس اودانل، تحلیلگر جغرافیایی و انرژی در دانشگاه برلین، به آسوشیتدپرس گفت که تنها راهی که روسیه می‌تواند با کمبود گاز اروپا در زمستان امسال مقابله کند، انتقال گاز بیشتر از طریق اوکراین است. آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد؛ روسیه ظرفیت مدیریت بحران در منطقه را با افزایش 15 درصدی صادرات گاز اروپا دارد.

هفته گذشته، پوتین به شرکت دولتی گازپروم دستور داد تا پس از تکمیل ظرفیت ذخیره سازی داخلی روسیه، گاز اضافی را به مخازن اروپایی تحویل دهد، اما عرضه همچنان محدود بود زیرا روسیه مدعی شد که هنوز ظرفیت مخزن خود را تکمیل نکرده است.

امکان توزیع برق در اروپا

به عبارت دیگر، پوتین علیرغم وعده مقابله با بحران انرژی اروپا، صادرات گاز روسیه را افزایش نداد.

بر اساس اهرم اتکای اروپا به گاز روسیه، او امیدوار بود که مقررات بازار انرژی اروپا به تدریج با رولینگ استریم 2 برخورد کند، اما آلمان به دلیل ناهماهنگی اپراتورهای خطوط لوله با مقررات خود و تعلیق گواهی‌های انتقال، این کار را انجام داد. منفجر کردن.

هنینگ گلوستاین، تحلیلگر گروه اوراسیا معتقد است که تایید آلمان از نورد استریم 2 نشان می‌دهد که آلمانی‌ها تلاش می‌کنند از فشار روسیه اجتناب کنند.

خط اصلی انتقال گاز به اروپا

بر اساس آمار اتحادیه اروپا، بیش از 41 درصد از گاز طبیعی این قاره توسط روسیه تامین می شود. نروژ، الجزایر و قطر (صادرات گاز طبیعی مایع به بریتانیا) نیز به ترتیب 16، 8 و 5 درصد گاز طبیعی اروپا را تامین می کنند که در مقایسه با نقش روسیه ناچیز به نظر می رسد.

یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین مسیرهای انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین است. این خط از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای صادرات گاز به اروپا استفاده می شد.

اما در دهه‌های 1990 و 2000، گازپروم صادرات گاز به اروپا را در انحصار خود درآورد و خطوط لوله جدیدی برای کاهش وابستگی اوکراین ایجاد کرد که از بلاروس و لهستان می‌گذرد.

آغاز درگیری روسیه با اوکراین در سال 2014، گازپروم را بر آن داشت تا میلیاردها دلار برای تسریع ساخت خط انتقال دریایی نورد استریم 2 هزینه کند.

این خط لوله به روسیه این امکان را می دهد که مستقیماً به اروپا و در سراسر اوکراین گاز بفروشد تا فشار ایجاد کند.

به این ترتیب، اوکراین از انتقال گاز به ارزش 2 میلیارد دلار در سال قطع خواهد شد. علاوه بر اوکراین و لهستان، ایالات متحده نیز از پروژه استریم 2 انتقاد کرده و استدلال می کند که این خط لوله می تواند اروپا را بیشتر به گاز روسیه وابسته کند.

معترضان لهستانی نگران خط لوله گاز یامال-اروپا هستند که از بلاروس و لهستان می گذرد و گاز روسیه را به اروپا می رساند. اگرچه سهم گازرسانی از این مسیر به اروپا بسیار ناچیز است، اما دولت بلاروس اخیرا در اعتراض به تحریم های اروپا تهدید به قطع گاز از این مسیر کرده است.

با این حال، اروپا کوتاه نیامد و اخیراً دور پنجم تحریم ها را علیه بلاروس به تصویب رساند و این کشور را به ایجاد یک بحران انسانی در پشت مرز لهستان متهم کرد.

رولینگ استریم 1 یکی دیگر از خطوط لوله بزرگ گاز از روسیه به اروپا است که در سال 2011 از دریای بالتیک به اروپا ساخته شد. این مسیر طولانی ترین خط لوله گاز زیر آب در جهان است و 40 درصد گاز انتقالی را انتقال می دهد و روسیه را به مقصد اروپا ترک می کند.

خطوط «جریان آبی» و «جریان ترک» گاز کشورهای اروپایی را از طریق ترکیه و خط شمال آفریقا از طریق الجزایر تامین می کند. درگیری های اخیر بین الجزایر و مراکش نیز تامین گاز از خط آفریقا را تهدید می کند.

پیامدهای کمبود گاز در اروپا

کمبود گاز طبیعی در اروپا دیر یا زود بر قیمت برق و گاز داخلی و تجارت تأثیر خواهد گذاشت. کمیسیون اروپا از افزایش قیمت انرژی به دلیل جلوگیری از بهبود اقتصادی اروپا از رکود کرونا انتقاد کرده است که می تواند تأثیر منفی بر زندگی و سرمایه گذاری شهروندان در تجارت و تجارت داشته باشد.

به گزارش سیانان، تحلیلگران بازار انرژی احتمال سهمی از برق در اروپا در صورت یخبندان های شدید و غیرمنتظره در زمستان امسال را رد نکرده اند.

در صورت تشدید زمستان سرد، خراب شدن مخازن انرژی می تواند منجر به تلفات جانی شود. برخی هشدار داده‌اند که در صورت ادامه افزایش قیمت انرژی در اروپا، میلیون‌ها نفر توانایی تامین برق و گرمای خانه‌های خود را از دست خواهند داد.

محققان دانشگاه منچستر نشان می‌دهند که قبل از شروع بحران انرژی، ۸۰ میلیون خانوار در سراسر اروپا برای تامین انرژی مورد نیاز خود از خانه‌های خود با مشکلات جدی مواجه بودند و افزایش قیمت‌های اخیر می‌تواند این مشکل را تشدید کند.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما