درمان سرطان مغز استخوان با ترکیبی از 5 دارو

[ad_1]

محققان می گویند که تهاجمی ترین شکل سرطان مغز استخوان را می توان با ترکیبی از پنج دارو درمان کرد که 20 درصد موثرتر از داروهای فعلی در جلوگیری از گسترش یک بیماری کشنده است.

در حالی که این داروها به طور مستقل استفاده می شوند، یک مطالعه نشان داده است که ترکیب آنها به بیماران کمک می کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند. این داروها شامل داروهای شیمی درمانی، بسیاری از قرص های ضد سرطان طراحی شده برای مبارزه با سرطان مغز استخوان و دگزامتازون است.

این یافته نشان دهنده اولین پیشرفت در درمان میلوما است که به آن میلوم متعدد نیز گفته می شود، که کمتر به درمان های سنتی پاسخ می دهد و سریعتر از انواع دیگر سرطان مغز استخوان عود می کند.

میانگین طول عمر بیماران مبتلا به میلوما ده سال است، اما برای برخی از بیماران پرخطر ممکن است تنها سه سال باشد. و در این گروه است که ترکیب دارویی جدید موفق بوده است.

میلوما نوعی سرطان خون است که از سلول‌های پلاسما، نوعی گلبول سفید تشکیل شده در مغز استخوان، با یک ماده اسفنجی در مرکز استخوان‌های بزرگ ایجاد می‌شود. گاهی اوقات به این بیماری مولتیپل میلوم گفته می شود زیرا بسیاری از قسمت های بدن را به طور همزمان تحت تاثیر قرار می دهد، مانند ستون فقرات، جمجمه، لگن و دنده ها.

هیچ علامتی در مراحل اولیه میلوما ظاهر نمی شود، اگرچه بیماران ممکن است در نهایت دچار درد مداوم استخوان، خستگی یا عفونت های مکرر شوند.

زمانی که با آزمایش خون تشخیص داده شد، می توان این بیماری را با شیمی درمانی و پیوند سلول های بنیادی کنترل کرد، اما قابل درمان نیست.

محققان مؤسسه تحقیقات سرطان در لندن ترکیبی از پنج دارو را در یک گروه درمانی استاندارد در آزمایشی بر روی بیش از 100 بیمار پرخطر مقایسه کردند.

نتایج این آزمایش نشان داد که پس از 18 ماه، 82 درصد از بیمارانی که از ترکیب 5 دارو استفاده کرده بودند، نشان دادند که سرطان آنها پایدار است، به این معنی که 67 درصد از بیمارانی که از درمان استاندارد استفاده کردند، کمتر به این بیماری مبتلا شدند. در آینده ی نزدیک.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما