جولیا فاکس بحث می کند!

[ad_1]

روآرو- مجله مشهور مد ووگ به دلیل انتشار پستی در شبکه های اجتماعی که بسیاری از کاربران آن را توهین به زنان مسلمان در بحبوحه گسترش اسلام هراسی در فرانسه می دانند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش فرارو به نقل از CNN، روز جمعه، این مجله عکسی اینستاگرامی از بازیگر و مدل «جولیا فاکس» در شوی هفته مد مردانه پاریس با کت و شلوار چرمی Balenciaga با شال و عینک آفتابی مشکی را به اشتراک گذاشت و در شرح زیر نوشت: «به روسری بله».

این پیام از سوی کاربران اینستاگرام منعکس شد که مجله ووگ را به دلیل اتخاذ استانداردهای دوگانه و تمجید از فاکس به خاطر پوشیدن روسری در کشوری که زنان مسلمان را به شدت از این کار منع کرده بود، انتقاد کردند.

منتقدان می گویند کاهش حجاب به عنوان یک اکسسوری ساده و استفاده از آن توسط فاکس که سفیدپوست و غیرمسلمان است و انتشار آن تصویر در زمانی که دولت فرانسه از حجاب به عنوان “یونیفورم تروریستی” یاد می کند بحث برانگیز است. .

در سال 2011، فرانسه اولین کشور اروپایی بود که استفاده از ماسک های صورت را در مکان های عمومی ممنوع کرد، از جمله کلاه، ماسک، برقع و ماسک. بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آلمان، بلژیک، هلند و دانمارک به همراه فرانسه با ممنوعیت نسبی و ممنوعیت محلی برای پوشاندن صورت خود.

در اوایل ماه جاری، سنای فرانسه به ممنوعیت استفاده از «نمادهای مذهبی» که در آن لباس حجاب در ورزش وجود دارد، رأی منفی داد. این ممنوعیت که توسط جمهوریخواهان راستگرا و مخالفان دولت امانوئل ماکرون ارائه شده بود، با 160 رای موافق و 143 رای موافق تصویب شد.

اعضای شورای ملی و سنا برای بررسی بیشتر پیش نویس قانون جلسه ای برگزار خواهند کرد که لغو خواهد شد. سال گذشته، قانونگذاران قطعنامه ای را رد کردند که افراد زیر 18 سال را از داشتن حجاب در اماکن عمومی منع می کرد.

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای زنان مسلمان در فرانسه، کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلامیه فرانسوی Vogue را به عنوان «کری غم‌انگیز» توصیف کرده‌اند.

یکی از کاربران بزرگ نوشت: «به روسری بله؟» این نشان می‌دهد که ووگ نسبت به ممنوعیت حجاب در فرانسه و رسوایی زنان مسلمان به دلیل نوع پوشش و نظارت مداوم پلیس بی‌تفاوت و بی‌حساس است.

کاربر دیگری نوشت: “پس روسری برای غیرمسلمانان خوب است؟ مد مجاز است اما مذهبی نیست؟” آزادی انتخاب فقط برای سفیدپوستان است “؟

بر اساس گزارش سال 2019 کمیسیون ملی حقوق بشر فرانسه، 60 درصد از زنان مسلمان مسلمان با حجاب به دلیل مذهب خود مورد تبعیض قرار گرفته اند.

این کاربر توییتر نوشت: «این سیلی به صورت همه زنان مسلمانی است که به دلیل داشتن حجاب مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.» اما وقتی «جولیا فاکس» روسری می‌پوشد، آیا ارزش مد و مد بودن را دارد؟

بسیاری از کاربران با توجه به تلاش سیاستمداران برای سرکوب حجاب، نقاب و برقع، انتخاب کلمه vogue در شرایط کنونی را نادیده گرفتن اوضاع فرانسه دانسته اند.

کاربر دیگری با ذکر نمونه هایی از کیم کارداشیان که تمام صورت خود را از سر تا پا سیاه پوشیده است، نوشت که “تحسین” ظاهر خلاقانه او را جشن می گیرد، در حالی که زنان مسلمانی که برقع می پوشند، دائما و غیرانسانی تحقیر می شوند.

سارا، 18 ساله مسلمان فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، در توییتی نوشت: «مردم بارها سعی کرده اند حجاب من را از خیابان بردارند. من آن را غیر انسانی می دانم.

از آن زمان حقوق زنان مسلمان برای پوشیدن حجاب در فرانسه بحث برانگیز بوده است.در سال 1989، سه دانش آموز در یک مدرسه فرانسوی از حجاب منع شدند.

از آن زمان تاکنون، حداقل 100 دختر به دلیل داشتن حجاب در کلاس از مدرسه تعلیق یا اخراج شده اند. تقریباً در نیمی از این موارد، این ممنوعیت توسط دادگاه فرانسه لغو شد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما